Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Wednesday, January 07, 2009

Seluar Oh Seluar

Panik...kelam kabut...huru hara..
agaknya itu je perkataan yang sesuai
aku kata atas peristiwa yang berlaku baru-baru ni.
2 Jan 2009..kira2 pukul 8.00 malam,aku mula
mengeluarkan baju sekolah dua org heroku..
biasalah..nk pegi sekolah esok ada pendaftaran
jadi malam baru nk gosok baju..
terkejut bukan kepalang,bila lambakkan baju-baju
sekolah yang dibeli pada 13 Dis 2008..
tenguk2 yang ada hanya baju putih...mana seluar sekolah???
alamak...mana ni? separuh menjerit aku dibuatnya..
geledah satu rumah..mana nk jumpa.
Pulak tu hero yg no satu tu baru naik tingkatan 1,so..
semua baru..kalau ada yg lama boleh juga dipakai dulu..
Tak boleh jadi,malam ni gak kena pegi beli..call driver..huhuhu..
driver teksi lah..(aku tkde keta..dah kena tarik dgn bank)
so kenalah panggil teksi nak ke Nilai..
Sepanjang perjalanan puas pikir..kat mana tinggal..
tak mungkin org nak ambil..mesti tertinggal ni..
itulah cuai sangat..beli bnyk barang..beg sekolah,kasut,baju..
sampai rumah tk pulak double check...padan muka aku..nasib baik
tkde org laki nama hubby..kalau tak mesti kna marah...
Aduh..aku pulak yg terima dugaan ini..tkpe Allah sayang aku
tu pasal Dia bg peringatan kat aku..
Lebih ingat kat Dia dan sentiasa berhati2
Itu pengajarannya...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...