Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Tuesday, January 13, 2009

Komuter Oh Komuter


11 Jan pagi2 hari lagi aku dan dua org heroku
dah keluar rumah..nak ke Sg Buloh menziarahi anak perempuanku.
Aku menggunakan perkhidmatan Komuter,satu2nya perkhidmatan terkini,canggih dan tidak perlu mengalami kesesakkan lalu lintas.
Biasalah hari minggu...setiap stesen dipenuhi pendatang2 asing.
Lebih2 lagi di Stesen Nilai...mak oii..mcm2 bangsa aku jumpa...
di dalam perut komuter pula..kiriku mat bangla,kanan minah dan mat vietnam,depan pula minah2 indon dan negro..adoi..aku rasa macam bukan berada di Negara sendiri je.kemudahan asas kebanyakan terlebih digunakan pendatang asing,samaada yang bekerja atau belajar atau yang datang cara haram...muak dan geli geleman tguk cara mereka berpakaian dan bercakap. Bayangkan selama 45 minit terpaksa hadapi situasi begini. Fuh!nasib baik 'aircond' berfungsi dgn baik..kalau tidak bayangkanlah aku terpaksa menahan nafas dengan bau2 ketiak mat bangla,mat indon yang tengik dan memualkan(sorry lah kalau kebetulan ada mat2 yang aku sebut td terbaca hehehe)...boleh dikatakan setiap gerabak dipenuhi mereka..nak buat macammana kan...dah memang mereka terlalu ramai kat tempat kita ni...so pandai2lah kita membiasakan diri.

2 comments:

Kamezaim said...

ooo... ketiak mereka busuk ye, ketiak puan ida?? hahahaha jgn marah ye... hehe Biasalah tu, dah nama pun kemudahan awam.. kalau nak bau ketiak sendiri je, bawa kereta sendirilah.. wakakaka "habis lah aku, mesti puan ida ni marah aku"..

Idalara said...

Hish..hish.
ketiak kita wangi lah...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...