Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Thursday, January 22, 2009

Awas....Awas



Tajuk entri aku kali ni tiada kaitan langsung dengan lagu Adam yang digilai gadis2 remaja..
Cuba kauorg perhati betul2 gambar apa yang aku paparkan kat entri kali ni...mgkin yang gurls n ladies tak berapa cam..tapi mamat2 macho maupun ala2 auww msti tahu apa dia.
Aku pun tak tahu nak sebut apa tapi itulah kotak yang meyalurkan kuasa elektrik kat rumah atau kat pejabat.
Di bawah punca elektrik itu ada meter bacaan.
Kalau kau org tahu nk sebut apa sila bgtahu aku...nnti aku belanja ABC..
Sebenarnya tiba2 datang idea aku nak tulis pasal benda ni sebab dah seminggu ofis aku diganggu bau yang agak hangit dari kawasan tersebut..seriau kata org Kedah bila nak masuk atau keluar ofis,apa taknya..WAJIB lalu kat situ..apa tk seriau kot tiba2meletup.. tak ke jd ikan goreng kita org..nampak macam tak bahaya tp sebenarnya tersangatlah bahaya..tapi yang kawan2 aku kat ofis tu asyik bebel kata bau hangit,ada yang kata terbakar,ada yang kata rosak, tp nak buat apa tak tahu...hah! nenek yang dikata pemalas ni jugalah yang menelefon TNB,senang je nombornya 15454 call je..operator yang bersuara lunak pasti melayan kauorg dengan mesra alam..nyatakan alamat dan lokasi..tak sampai 30minit pakar2 dari TNB akan datang memeriksa kotak tersebut....fuhh..lega bila segalanya selesai,betullah ada kerosakan kat bahagian situ..kalau lewat beberapa jam lagi mgkin berlaku litar pintas rentunglah kitaorg kat dalam ofis tu..keluar berita "seorg penulis blog bernama IDALARA cedera kerana di jilat api..."(Mintak di simpangkan,aku tak mau mati dulu..belum sempat bertaubat..hehehe)
Setelah pihak TNB menukarkan fius dan buat apa yang patut maka tiada lagi bau hangit dan rasa bimbang..so..awas!! berhati2,jangan dilengah2kan bila ada bau hangit kat meter box letrik kat rumah atau ofis kauorg..Segera bertindak menghubungi TNB sebelum terlambat.

"Berhati,berwaspada,beringat dan bertindak cepat"

2 comments:

Kamezaim said...

apalah nenek rock ni, benda tu apa nama pun tak tahu ke.. ish..ish.. Klu dlm bahasa melayu, org panggil benda tu adalah kotak suis, ibu sawat dan dalam bahasa inggeris, mat salleh panggil main suis.. wakakakaa

Idalara said...

oic...thats right!! kak kamezaim...thanks..blurr td nak sebut apa..nnti nenek rock belanja ais tepi jalan k..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...