Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Sunday, February 01, 2009

Aku Tak Mahu Sendiri

31 Jan..seawal pagi idalara dah ke pejabat,ada tugasan yang belum dapat diselesaikan. Target mesti siap sebelum jam 4 ptg..tapi ntah mengapa tiba2 tengahari idalara rasa tak sihat sangat..kepala mula berdenyut dan seluruh badan rasa sakit2...mungkin sudah sekian waktu idalara asyik bekerja dan bekerja..kalau org lain kerja 5 hari seminggu tp idalara 7 hari seminggu..
Tutup PC..kemas2 alakadar dan balik rumah...sampai di rumah tiada siapa pun menyambut idalara..idalara rasa mcm nak menangis,bila sakit2 begini tiada siapa di sisi..saudara mara jauh..apalagi teman2..sedihnya hati hanya Allah yang tahu.
Cari ubat tak jumpa..nak ke klinik di bawah pejabat..tutup pulak hari minggu.
Just berbaring dan cuba lelapkan mata..
Waktu begitulah idalara teringat satu kisah yang idalara baca..kisah seorg perempuan yang tinggal seorg diri di rumah..tak kenal jiran2 dan tak tahu siapa saudara maranya..
Hampir seminggu jiran tetangga tak nampak langsung kelibat perempuan tersebut alih2 datang bau busuk yang teramat dari rumah perempuan itu..rupanya perempuan tersebut telah meninggal dunia seorg diri tanpa diketahui oleh sesiapa pun.
Idalara tak mahu jadi mcmtu...tapi idalara ada anak2..idalara mahu mati di hadap oleh anak2 bila tiba masanya kelak..
tapi buat masa ini idalara tak mahu mati dulu..idalara masih bnyk berhutang dengan Allah..idalara mahu membayar dulu..dan idalara mahu melihat anak2 membesar depan mata idalara..

4 comments:

Kamezaim said...

makan ubat ikut masa.. banyak berehat, kurangkan berfikir.. semoga cepat sembuh.

Idalara said...

mekasih kamezaim..ada gak teman2 yang nk amik berat..nnti andaikata dgr idalara pergi mengadapNYA..jgn lupa sedekahkan AlFatihah..

Kamezaim said...

lain mcm je bunyinye idalara..

Idalara said...

kamezaim..takde lainnya..hidup dan mati adalah kemestian..kamezaim juga pernah berkata..andaikata kamezaim tiada lagi di blog bermakna kamezaim telah pergi menemuiNYA..begitu juga idalara..pastinya tiada siapa yg akan meratapi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...