Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Thursday, February 12, 2009

Menu Sepanjang Hari

Pagi...anak2 tak gemar breakfast berat,cukup roti coklat atau roti kaya..so aku tak yah lah susah2 nak buat breakfast..tapi perutku mst diisi dgn bf yang agak berat...kalau takad makan roti..alamat mengigillah aku menjelang tghari..so inilah menu bf aku...my favoutite..bihun goreng..yang hitam tu daging bakar...hehehe..dah pekena bihun dgn kopi radix baru laju buat keja...n harini aku rasa ceria dan bertenaga...semua keja okeh...bos senyum sampai telinga...hehehe

Tengahari pulak aku balik masak...favourite anak2 ni...sambal tumis sotong sekor2...meleleh2 air lior anak2 balik sekolah bila bau ibunya masak..tapi aku tk makan sgt sotong..bnyk kolesterol...
Ini pulak goreng pisang panas2..ada sorg mamat ni baru buka gerai depan ofis aku...pergh...happy giler kitaorg...tkyah susah2 start keta nk g beli minum petang...minum dgn teh o panas...hmmm..
Ni untuk makan malam...baru beli kat pasar...nasi kaler biru kata anak2 ku...nasi kerabu..baru2 dok KL..aku cukup pelik tguk nasi kaler2 ni...skrg nasi nilah yg aku suka...mlm ni aku makan nasi kerabu..sbb tghari aku tk makan nasi...cukup lengkap menu mkn mlam ni..ada ulam dan daging...okeh ler tu.
Inilah menu untuk pagi hingga malam....sebelum tido nnti buat susu panas..then zzzzzzzZZZ..esuk bagun dgn sinar bahagia...sinar baru ,azam serta harapan baru.



"Jangan hidup kerana nak makan tapi makanlah kerana nak hidup"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...