Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Friday, February 20, 2009

Setiap Wanita itu Cantik

Seorang anak laki2 kecil bertanya pada ibunya
"Mengapa ibu menangis?"
"Kerana ibu seorang wanita" kata sang ibu kepadanya.
"Saya tak mengerti" kata anak itu.
ibunya hanya memeluknya dan berkata..
"dan kamu tak akan pernah mengerti"
kemudian anak laki2 itu bertanya kepada ayahnya,
"Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?"
"Semua wanita menangis tanpa alasan"
hanya itu yang dapat dikatakan oleh ayahnya.
lalu anak laki2 tadi menbesar menjadi dewasa dan
tetap ingin tahu mengapa wanita menangis.
Akhirnya dia bertanya kepada Tuhan..
"Tuhan,mengapa wanita begitu mudah menangis?"
Allah berfirman:
"Ketika Aku menciptakan seorang wanita.ia diharuskan untuk
menjadi seorang yang istimewa.
Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menompang dunia:
namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan.
Aku memberinya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan
anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak2nya.
Aku memberinya kekerasanuntuk menbuatnya tetap tegar ketika
orang2 lain menyerah dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan
dan kelelahan tanpa mengeluh.
Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak2nya dalam setiap keadaan,
bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya.
Aku memberinya kekuatan untuk membantu suaminya dalam kegagalannya
dan melengkapi tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya.
Aku memberinya kebijaksanaan utk mengetahui seorg suami yg baik
takkan pernah menyakiti isterinya,tetapi kadang menguji kekuatannya
dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu.
Dan akhirnya,Aku memberinya air mata untuk dititiskan.

Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bila mana ia perlukan.

Kau tahu...kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yg yang dikenakan,

susuk yg dia tampilkan,atau bagaimana dia menyisir rambutnya.

Kecantikan wanita harus di lihat dari matanya..kerana itulah pintu hatinya..

tempat di mana cinta ada"


"Bila seorg wanita mula mencintai..dia tak akan berhenti untuk mencintai"

8 comments:

Kamezaim said...

setiap lelaki itu juga hensem.. ekekeke

cik lawa said...

"setiap-wanita-itu-cantik.."

kakkkk u make my day. saya copyright ayat akak tuh.. akak? makcik more appropriate kot ;)

jgn mare *^%cik

akak memang chantek

saya maintain rawk..
cik lawa sampai bila^2 rawk.. =^D

Eiba said...

Akak..huhuhu...insaf dgn ayat2 akak tu...Sedih dan bangga dengan ciptaan ILAHI, bersyukur sgt dapat jadi wanita sejati. Harap2 eiba dapat jadi isteri, ibu, teman, pekerja, pencinta yang baik dan beriman...

ieyra said...

perasaan aje uncle kamezaim ni....hahahaha

Idalara said...

kame...lelaki dan wanita ada kecantikan dan kehenseman masing2.

cik lawa..off cource boleh copyright..nak panggi auntie mcm ieyra pnggil boleh..nk panggil ibu pun boleh..

eiba..mudah2an kita semua jd ibu yg sempurna.isteri yg taat pada suami..pekerja yg setia..teman yg ikhlas..

hehehe..ieyra..uncle mng gitu..tp mng dia pun hensem apa?..hehehe

Kamezaim said...

lorr..baru tahu ke..kameziam mmg hensem pun..haha

penjenayah.merah.jambu. said...

itulah kekuatan perempuan kan?
orang tengok perempuan ni lemah bila menangis,tp sebenarnya tak..

Idalara said...

betul merah jambu..
bukankah tangan yang mneghayun buaian boleh menggoncang dunia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...