Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Sunday, February 22, 2009

Adik Dapat Piala dan Pingat...

Kesiannya anak bungsu idalara ni...sejak jumaat lg dia dah beritahu kat sekolah ada sukan hari ahad ni..
dia asik tanya nnti nak pegi dgn siapa ibu..siapa nak hantar adik..inilah masalahnya bila sekolah agak jauh dari rumah..pulak tu ida tak de transport..mlm tadi dia tanya lagi..ida hanya jawab..takyah pegilah dik..cikgu tak marah..tapi semangat kesukanan berkobar2 dalam hati dia..dia tetap nk pegi...tak tido malam..dia bangun dan menangis nak pegi juga.....sapelah ida nak mintak tolong ni..ida bukan duduk kawasan taman perumahan...tkde jiran tetanga...tp ida janji juga esuk pagi2 tunggu kat depan..kot2 ada kawan2 yang lalu..boleh tumpang..
so..gelap2 lg sblm pukul 7 ida dan zaki dah terpacak kat bawah...ida cuma pesan baik2 kat dia..kita tawakal je dik ye..kalau ada rezeki adik dapatlah pegi..
Alhamdulillah..kira2 pukul 7.10 berhenti sebuah kancil...turun kawan zaki mempelawa dia naik sama..Syukur..lega hati ida..
inilah hadiah yang di bawa balik tengahari tadi..tak sangka kecik2 cili padi..dan dalam athma tu zaki berjaya jadi naib johan acara lari bawa bola dgn kayu hoki dan tempat ke tiga acara merentas desa..untuk tahun 5 dan 6..tahniah anakku..

kecil jangan disangka anak...besar jangan disangka bapa...

13 comments:

azza_irah said...

tahniah utk adik..tahniah jua utk ibunya. jika tiada usaha dan inisiatif dr akak utk terus cb tggu juga..pasti adik takkan dpt bwk balik piala kemenangan tu.
syabas kak..

Idalara said...

mekasih azza...anak2 hanya ada akak ibunya...jadi akak kena pandai tackle hati diaorg..bangga juga tguk anak berjaya walaupun bukan dpt tmpt pertama..

Kamezaim said...

seronokkan klu dpt sesuatu hasil dari perjuangan yg kita lakukan.. rasa benar2 di hargai.. tp andai sebaliknya,itulah yg menjai rasa hampa dan kecewa...

Idalara said...

itulah yg anak ida rasa...senyum sampai ke telinga bila ida cium pp bg ucap tahniah..
lain mcm je kata2 kame ni..insyaallah tiap usha pasti ada jayanya..

hysMan.. said...

salam jengguk kak ida..
hehee..
congrat utk adik..
kdg2 bila kita lihat semangat seseorang,kita akan rasa bangga dan sayu tak sampai hati nak memusnahkan harapannya@impiannya..
lagi2 pengorbanan tu diakhiri dgn kejayaan..
Itulah yg dinamakan ibu..

Idalara said...

hysman...thanks sudi jenguk..pintu rumah kak ida sntiasa terbuka untuk siapa saja...betul man..rasa tak sampai hati bila tguk kesungguhan anak akak..alhamdulillah dia berjaya juga..man juga harus ingat pengorbanan seorg ibu..

hysMan.. said...

InsyaAllah tak lupa kak..
Kdg2 bila citer bab2 ibu ni kak,meremang bulu roma..dari dulu sampai sekarang bape byk dosa kite da lakukan pada ibu..
Takut sungguh...

penjenayah.merah.jambu. said...

touching bace cite ni..
takpe kak,dugaan tu,biar die biasekan diri berusaha,dan bgusnya akak sokong die..
insya allah,bila dia besar,dia jadi orang yang tahu berusaha dan hargai akak..

peluk dia untuk saya ye,cakap kat dia,akak aina bangga tengok adik ada semangat..bangga sangat!

Eiba said...

Tahniah untuk adik yaaa....Semoga terus jadi anak yang akan menbanggakan ibu...

cik lawa said...

ehem ehem congrats adik

cik lawa pong dulu asthmatic diet tambahan cik lawa ialah cod liver oil.. huh bau badan xleh nak cakap.. hanyir.

pas tu cik lawa kena ambik honey.. neh sume ambik tiap^2 ari tau..

lagi satu cik lawa blaja kita yang asthma neh kena jaga emosi/perasaan kita.. bila kita emo.. diapun bley mari..

apapun cik lawa turut bangga dgn pencapain adik at least ada pelapis kepada ahli sukan negara..

apa cik lawa merepek panjang lebar neh?

yeah u rawk babe.

Idalara said...

terima kasih aina...anak akak mst suka bc ni...tentu dia tambah semangat nak masuk sukan..insyaallah anak2 dah terbiasa hidup susah..diajar dr kecil kenal erti kepayahan seorg ibu..

ye eiba..kak ida hnya ada anak2 disamping akak..mudah2an mereka menjaga akak nnti.

cik lawa...bgus tu info berguna bagi yg mengidap asthma ni..mng anak2 sntiasa amik madu..dan cod lever oil..tp diaorg makan yg berperisa..mekasih..dari kak ida bagi pihak adik zaki.

PSI said...

Kasih sayang adalah tali pengikat yang membolehkan hati hati didalam sesebuah keluarga bertaut rapat. Disebabkan kasih sayang kepada anaknya, seorang ibu sanggup dan mampu bertarung melawan binatang buas dan menang. Tapi mampukah kita sebagai anak? Dengan kasih ibu juga memberi kekuatan semangat yang luarbiasa kepada anak anak.

Idalara said...

hmm..PSI...seorg ibu mampu memelihara sepuluh anak..tp mampukah kita menjaga ibu dan bapa kita nnti..muda2an dgn doa sbgai ibu..anak2 tidak abaikan ida sebagi ibunya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...