Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Tuesday, December 01, 2009

Bila Dia Memberi Hatinya...

Bila dia memberikan hatinya padaku..
wajarkah aku terima
Bila dia menyerahkan cintanya padaku
haruskah aku sambut..
Bila dia menyatakan rindunya padaku
patutkah aku membalasnya..
Bila dia berkata ikhlas dan jujur padaku
bolehkah aku percaya..
bolehkah..haruskah..
wajarkah..patutkah..
kerana aku tidak pernah bersua dengannya
kerana aku tidak pernah menatap
ke dalam matahatinya..
kerana aku tidak pernah
mengenali hati budinya
kerana aku tidak pernah
terdetik menyayanginya...
kerana dalam hatiku tidak pernah ada dia..
kerana cintaku bukan miliknya..
namun..wajarkah aku
memberi peluang kepadanya...?

p/s kata org biar kita menerima org yg benar2 mencintai kita daripada mengejar cinta seseorg..
yang belum tentu cintakan kita...

14 comments:

sayu=pilu said...

yup betul tuh...penah gak denga statement gitu..tp ntah arh sukar tuk baca matahati seseorang....

maiyah said...

betul gak tu kak.. tapi siasat gak peel nya hehe

SYAbAR said...

pabila menerimanya, jagalah sebaik mungkin

mamai said...

tak salah kalau kita menerima dari seseorang yang kita pasti akan ikhlasnya....cuma kita berhati-hati

mamai said...

tak salah kalau kita menerima dari seseorang yang kita pasti akan ikhlasnya....cuma kita berhati-hati

Idalara said...

sukar nak tahu ikhlas atau tak sbb kita belum betul2 kenal hati budi dia..hati2 mng penting takut tertipu

Idalara said...

ni yang nak siasat ni...nk upah penyiasat persendirian..

Idalara said...
This comment has been removed by the author.
Idalara said...

tak tahu nk terima ke tak sybar...masih dalam dilema

Idalara said...

bukan nudah nk kenal hati budi seseorg kan sayu pilu..bukan mudah nak terima seseorg dalam hidup kita tnpa kita rasa apa2 kat dia kan..

Idalara said...

bukan nudah nk kenal hati budi seseorg kan sayu pilu..bukan mudah nak terima seseorg dalam hidup kita tnpa kita rasa apa2 kat dia kan..

Kamsiah said...

ida...jgn tutup pintu hatimu kerana pernah dilukai seorg lelaki...kerana ketika satu pintu kebahagiaan tertutup...banyak lg pintu kebahagiaan yg terbentang buatmu...
ujilah dulu kejujurannya...buat solat istikharah memohon petunjukNYA

Idalara said...

salam kamsiah..
ida rasa masih belum terbuka hati untuk mana2 lelaki setelah dikecewakan..insyaalllah ida tk akan menutup hati ida..cuma mungkin belum temui yg benar2 sesuai..

Idalara said...

salam kamsiah..
ida rasa masih belum terbuka hati untuk mana2 lelaki setelah dikecewakan..insyaalllah ida tk akan menutup hati ida..cuma mungkin belum temui yg benar2 sesuai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...