Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Monday, December 14, 2009

*Ku Kekosongan..........*

Hening malam membisik rasa
resah jiwa kekosongan
ku merindu belai kasihmu
kau tiada di sisiku

Titis embun berguguran
airmata berlinang
surat mesra ku utusku
tiada juga balasan

P/S
Di manakah hendak ku bawa
duka lara tak terkira
berat rasa hendakku lupa
kasih sudah ku curahkan
pada bayu ku kirimkan
kenang dalam impian
hampa jua ku rasa
tinggalku kekosongan

Tiada lagi yang ku kesalkan
tiada lagi pengharapan
kan ku bina hidup baru
masa hadapanku
musnah sudah impianku
hampaku kekosongan.....

(jom layan..nyanyi bersama)

Bila masuk saja ke dalam 'rumah' aku ni, pasti terdengar lagu 'Ku kekosongan' yang dinyanyikan oleh Seniwati Uji Rashid..lagu ni sangat popular masa zaman aku remaja dulu..Uji Rashid menjadi kegilaan waktu itu..bila dengar lagu ini serta menghayati sepenuh hati.. pasti jiwa terbuai2 dan boleh meleleh airmata dibuatnya.

Aku memang sangat meminati semua lagu2 Uji Rashid..hingga kini lagu2 beliau tk jemu didengar walaupun berulangkali..oleh kerana itu ku abadikan lagu beliau di sini...

Lagu ini rasanya memang sangat kena mengena dengan aku...memangpun aku sering rasa sangat kekosongan dan keseorangan...anak2 ni ada dengan tiada sama je..siang dah tentulah aku bekerja..bila malam pulak mereka sibuk dengan aktiviti mereka di Pusat Aktiviti Kanak-Kanak..tinggallah aku keseorangan..

Aku yakin di sini maupun di luar sana ramai yang senasib denganku....kekosongan kerana ditinggal seseorang yg dicintai..kekosongan kerana tiada berteman..kekosongan kerana ditinggalkan suami atau isteri tersayang.....

Walaupun di sini ramai teman2 sering berkunjung dan menyapa......namun situasinya tetap tak sama....siapa tahu....siapa mengerti.....siapa memaham..... siapa rasa...apa yang aku dan mereka2 yang senasib denganku rasai...

p/s..org kata lebih baik sendiri daripada berdua tetapi menyakitkan..tapi amatlah menyakitkan bila sendirian.

20 comments:

Ibu n Abah said...

Ida..
lagu ni betul2 best... mendayu2.. boleh nangis bila dengar......
Akak dari dulu memang suka dgn lagu2 Dak uji ni......( org melaka panggil Dak uji jer...)

Nabil Fizri said...

seniri itu seronok. percayalah

Tukang cerita said...

Di sekeliling saya, ramai yg seperti akak....
cuba menyelami dan memahami isi hati mereka...termasuk isi hati akak...huhuhuuuu....

Idalara said...

akak..mng bestpun..kbnyakan lagu2 lama memang best2 belaka tk macam lagu2 skrg..
samalah kita suka dak uji ni ek...:))

Idalara said...

ni nabik mst sendiri tu sbb tahu sendiri tu seronok..

Idalara said...

nurul..terimakasih kerana cuba memahami dh menyelami hati2 org spt kami..

maiyah said...

kosong.. ermm.. sinonim ngan sy gak.. dunia yg sepi sekadar mnjadikan kosong tu sbg manik yg berharga disimpan saja disudut paling jauh dlm hati

tapi kak ida lain.. sy fhm.. kita tak tahu rencana Allah.. mungkin satu saat akan berbunga tampil memenuhi ruang yg kosong itu.. insyaAllah :)

GhOsToNe said...

akak sabar la ek..

mybe ade hikmah..

sabar byk2!

kamezaim said...

klu kosong isi,klu penuh,buang.. hahahaha padan muka dia.. kuikui.. geram tak habis lagi nih.. ekekeke

abu muaz said...

kena isi kekosongan jangan biarkan ia terlalu lama.

ai@reel said...

memang minat giler lagu ini..


kak tanya:
perempuan ini memang sukar dijangka ke perasaanya.....

selalu suka memaksa untuk dimanjaiker?

CIKGU ZAM said...

salam kak, selamat menggembirakan hati =)

blueCITY said...

salam idalara,

layan lagu jiwang2 memang best
tapi, leh wat hati tersentuh gak
bila teringat kembali masa2 lepas
heeeeeeeee

hmmm
kekosongan hati?
kena cari
cari
cari

semoga berjumpa nanti ya

salam maal hijrah

hazlin said...

Salam,
Semoga hadirnya sinar baru 1431 Hijrah, menghijrahkan kita ke arah yang lebih baik...

semoga kekosongan itu akan terisi jua nanti.. InsyaAllah.

en_me said...

chenta tak semestinyerr bersamerrr.. kannns

kakna said...

lama x singgah cni kak ida..
ermm.. soal sunyi sepi ni.. ceria-ceriakan lah hidup dgn mrk yg di sekeliling kite..

Idalara said...

maiyah..org2 seperti kita mng sinonim dgn kosong dan sepi..mujur ada blog ni kan...

Idalara said...

ghostone..insyaallah..bersabar pasti ada hikmah yg diperuntukkan.

kamezaim...tk sempat nk penuh mcmne nak buang..

sdr abu muaz..
insyaallah nnti akan terisi jua kekosongan itu.

aireel
tak semua perempuan suka memaksa..tp dimanjakan tu mng betul..tp bukan trlalu dimanjakan..

salam cikgu zam..thanks..

biru...
ni sedang mencari2...
kita kan sama..jgn biru nk tipu,'biru pun kekosongan dan kesepian kan...


salam hazlin insyaallah...selamat tahun baru hijrah dan tahun baru 2010 buat haz..

Idalara said...

betul en-me...kdg lebih baik bercinta jer..tp sampai bila ek..

Idalara said...

kak na...kak ida pun lama tk singgah rumah kakna..pc ni nak singgah bnyk2 tempat mst hang..terimaksih kakna singgah sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...