Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Monday, December 07, 2009

Semalam.....

berposing sebelum masuk panggung...

Semalam 6Dis..sebagai janji aku mengambil anak2 kat Terminal 1 Seremban..wah..nmpk dah tmbh tinggi hero2 aku ni..adik lelaki aku dengan isteri dan 3 org anak2 dia juga ikut sama..dari Terminal 1 kami ke Terminal 2..nak tguk citer My Spy..dgr kata Maiyah, mcm nampak best je citer tu..

Dapat tiket pukul 11.45..masa booking tiket, aku tguk semua seat masih kosong..alamak..mcm tak best je nk tguk hanya kami2 je..11.45..adalah lebih kurang 20 org termasuk kumpulan aku dalam panggung tu..

Kalu nak bg point..aku hanya bagi 6/10 je kat citer My Spy tu..rasanya budak2 tak bape sesuai tguk citer tu..ada double meaning..nasib baik budak2 ni masih bawah umur..so diaorg tk bape nak faham maksud yg nak disampaikan...biasalah citer melayu kalau tkde yg lucah2 sikit tak boleh laku filem..aksi si AC dgn Harun Salim Bachik mng buat aku gelak sakan..

Lepas tguk citer tu adik aku terus balik Pilah..aku menuju ke distinasi..tp sangkut lagi kat Seremban Parade...zohor, asar kat Setesen Komuter..sampai Nilai..singgah pulak kat Pusat Pakaian Hari-Hari..dah terlanjur sampai situ aku terus shoping baju sekolah..maghrib kat hentian bas Nilai..ish..teruknya tempat Solat..

Siap semua aku beli..baju, seluar, t-shirt putih, stokin, beg, kasut serta peralatan menulis..kali ni aku betul2 pastikan tak ada yg tertinggal mcm tahun lepas (eh..cepatnya setahun berlalu..rasa mcm baru je tertinggal seluar sekolah tahun lepas)...lega bila semua dah siap beli..biar tak cukup makan jgn tk cukup barang2 nak g sekolah..

Singgah makan kat Restoren sebelah Maydin..chicken rice with ginger n black pepper..ayam adalah 5,6 ketul..selebihnya bawang,halia dan serai...suruh tokeh kedai tu makan..boleh tak dia kunyah segala macam sampah sarap yg lebih banyak dr yg boleh di makan..!!

Kira2 pukul 8.00 malam..tanya teksi nak ke rumah..amboi..sampai 20hengget diaorg nak telan duit aku..sorry lah..aku lebih rela naik bas dari bg diaorg telan duit aku...sampai Bandar Baru aku naik keta sapu baru RM5.00 je...dari Nilai smpai rumah baru Rm7.00..te ke bnyk aku dah jimat tu...

Anak2 seronok dan puas hati semalam, makan2 kat McD dan dapatlah satu barang yag diaorg idam2kan kat Parkson....aku yang penat badan dan penat poket...takpe lah sekali2..

Hari ini aku cuti..seharian di PutraJaya uruskan hal pinjaman perumahan arwah bks suamiku, ..next entry aku citerkan pulak.....ni dah lewat..esuk nak keja..dah 4 hari tk keja..pastinya di atas mejaku sudah bertimbun2 keja yg menanti...dan aku rasa maaalaasss sgt nak g keja..kalau aku cuti lagi mahu bos aku pecahkan pintu rumah aku esuk hahhahaha..tadi pun tak senang aku dibuatnya..kejap2 bos call...tanya itu tanya ini...(cheewahh..penting gak aku ni ek...)


p/s Semalam, hari ini dan esuk aku tetap menanti..biarpun aku tk pasti siapa yg akan hadir..namun aku tetap menanti..

15 comments:

maiyah said...

cite myspy tu mmg tak sesuai utk bebudak.. ok le bleh wat gelak gak, slmt beristirehat ye

abu muaz said...

seronoknya jalan-jalan cari makan.

blueCITY said...

salam idalara,
heeeeeeeeeeeee

at least ada anak2 leh temankan g mana2 kan
mesti bestkan

hmmmm
cubalah belajar semula memandu,
tak rugi taw
nanti kita akan lebig konfiden taw
heeeeeeeeee
just cadangan

hope semua okay

mamai said...

semalam yang indah

kakcikseroja said...

wah.. Ida dah shopping pakaian sekolah anak2 ye?? kakcik belum lagi ni.. bangcik dah naik menengah tahun depan.. adik pulak darjah 3.. berapa ratus pulak nak keluar duit ni....

GhOsToNe said...

huhuh...

sowg ibu yg baek...

bagus2!sbgai parents kite utamakan anak2 kan??

nak jd ayah yg baek jgk one day!

azman shah said...

teringin nk tgk my spy bc paper pun rs nk tergelak

Idalara said...

salam maiyah..
silap akak tk kaji dulu jln citer tu..tp nsb bek anak2 tk bpe fhm..terimakasih maiyah kerap singgah blog akak..

Idalara said...

salam sdr abu muaz..
mng seronok bila tguk anak2 seronok...tp jrg2 sy berkesempatan bawa anak2 bersiar2 dan makan2..keadaan poket tk bpe mengizinkan..:)

Idalara said...

salam biru..
yup ada anak2 di sisi..anak2 ni bila ada kat smping ida sama je mcm tkde..cuma masa tidur tu barulah ada teman..

ida mng ada lesen mandu dan biasa bawa keta bila balik kg..cumanya tk de duit nak beli keta lah biruuu...heheheh..pinjamn keta biru boleh?

Idalara said...

salam mamai..
mng indah...dapat gembirakan hati anak2.

Idalara said...

salam kakcik..
ida mng suka shoping awal..supaya tk terguna duit yg dah diuntukkan..lagipun kalau lmbt2 nnti tkde saiz pulak..biasalah kakcik..kalau tk cecah ratus ringgit tak sah,

Idalara said...

salam ghostone..
kak ida adalah ibu dan ayah buat anak2..so merekalah yg kak ida utamakan...

mudah2an ghostone jd ayah yg terbaik dan dapat istri yg terbaik..

Idalara said...

Azman Shah..
g lah tguk sesekali releskan minda..

ai@reel said...

tgh tunggu kat tv je cite myspy tu..ehehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...