Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Monday, December 21, 2009

Rindunya.....

Assalamualikum semua..
Aduhai..rindunya bukan kepalang...hampir seminggu tk jenguk rumah ni..dah bersawang sana sini....lepas postkan entri "Ku Kekosongan" pc buat hal...bila klik kat mozzila firefox keluar satu kenyataan..ntah apa pulak aku dah lupa2 ingat..tanya kamezaim, dia kata internet problem...nak reply komen teman2 semua pun tak boleh...mmlm ni pun bila buka asik hang je.....jadi maafkan aku andainya tidak dapat menjawab komen teman2 semua apa lagi menziarahi kamu semua.

Jumaat cuti Awal Muharam aku balik ke Melaka ziarah mak abah..puas rasanya bersama mak abah di kampung selama 3 hari..malam tadi baru sampai ke Bandar Baru..sepanjang jalan, jem teruk...nak menyampai ke Seremban pun ambil masa hampir 3 jam..begitulah bila cuti panjang sikit..Bandar Melaka sentiasa sesak dengan pengunjung dari luar..setiap tempat yang aku kunjungi penuh sesak dengan manusia..

Malam ni bila buka blog.....agak terkejut bila nampak seseorg menegurku...apa aku rasa?..gembira?terharu?suka?marah?..sebenarnya rasa tak sangka dan terharu...sebab dia masih sudi menegurku...apa2pun terimakasih kerana masih sudi ziarah aku di sini...aku dalam proses melupakannya..jadi maafkan aku kiranya tiada lagi jejaknya di sini...aku tk pernah melupakan dia dalam ingatan dan hatiku..tetapi selagi ada jejaknya di sini hatiku menjadi luka dan berdarah..

Buat teman2 yang masih sudi menziarahiku di sini..jutaan terimakasih semua..insyaallah selepas segalanya pulih seperti sediakala aku akan ziarah kamu semua dan menjawab komen teman2 semua..aku memang tersangat rindu pada kamu semua..tersangat rindu...

PS Bila rindu menggamit....di sini ku cari penawar rindu ini..

14 comments:

abu muaz said...

dengarkan lagu rindu bayangan nyanyian jaj jay moga terubat rasa rindu tuuu.

maiyah said...

jgn sampai luka yg berdarah nnti sedey huhuuu :(

Ibu n Abah said...

Ida,
akak sampai cari no tel ida dalam entry ida.. ingat nak tanya apa kabar.. sihat ke..idak ke..(dah nak antar takut ganggu pulak sebab ida bukan bagi direct...)
rupa2nya balik kampong....

kakcikseroja said...

Salam Ida sayang...

kakcik juga merindui coretan2 ceriamu....

Ibu n Abah said...

ida,
pagi tadi akak ada bagi komen, tak masuk yer...
bukannya apa...
just want to let u know..
i'm glad that you're back.....

Anonymous said...

assalamualikum..wbt..


"tetapi selagi ada jejaknya di sini hatiku menjadi luka dan berdarah.."

INI adalah jejak yang terakhir dari saya;

percayalah ini jejak yang kali pengabisan saya di sini. saya tak mahu ada luka, dan saya tak mau kerana hadirnya saya hatimu kembali luka dan berdarah.

maafkan segalanya..

Idalara said...

salam abu muaz..
mendengar lagu jay jay buat ht sy tmbh rindu..alhamdulillah rezezi sy nmpknya mlm ni nmpk mcm ok je internet n pc..terimakasih tk jemu singgah di sini.

Idalara said...

salam maiyah..
luka di dalam tk nampak darahnya...

Idalara said...

salam akak..terharunya ida bila bc coretan akak..betul2 terharu...ida masih diingati wlupun 'hilang' agak lama..mcm ida kata mcm2 hal berlaku..namun hati ida meronta2 nak singgah di sini..tk pe kalau akak tnya ida dgn tel...ida ok je..t.kasih akak sbb perihatin pada ida.:)

Idalara said...

salam kakcik syg..
ida juga tersangat rindu nk ziarah kak cik..muga kakcik sentiasa sihat.

Idalara said...

akak..thanks...insyaallah ida akan ziarah akak secepat mungkin..

Idalara said...

salam anonymous
sy tahu anda tkkan membaca apa yg sy jwbkan..maafkan sy kerana menulis begitu..hnya sy yg tahu mngapa hati sy akan jd terluka dn berdarah kembali..maafkan sy..

blueCITY said...

salam idalara,

wahhhhhhhhhhhh merindu pada siapa?
rindu, sedih terluka semua tuh rencam kehidupan,

biarkan kita rasa semua itu
maknanya hati kita masih hidup
masih ada rasa suka duka
teruskan
semoga akan ada bahagia juga nanti

siapakan sidia ituewww
heeeee

take care

Idalara said...

pastinya rindu kat kwn2 terutamanya biruu..tp pc asyik prblm nk ziarah biru pun susah...

apa yg kita rasa akan mendewasakan kitakan biru..

si dia?..hanya kenangan masa silam..

muga biru pun bahagia..n take care..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...