Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Tuesday, January 18, 2011

Manisnya dia...

Bismillah..Assalamualikum..

Malam minggu lepas sempat tonton drama kat astro..apa tajuk nya ye..lupa dah........jalan cerita agak menarik..cuma endingnya antara suka dan duka.......kalau kat India buat ending hero mati sure penonton mengamuk pecahkan panggung..

Endingnya sangat touching...sampai org kat luar tv pun meleleh2 airmata...tp aku bukan nak cerita pasal jalan cerita ni..cuma ni nk share tentang dia yang cantik manis ni..

Sejuknya mata memandang bila dia mengenakan tudung begini...labuh dan betul2 menutup aurat..ntah apa reaksi peminat agaknya kalau habis drama tu tetiba dia teruskan memakai begini...mesti pro dan kontra...mak dia kata apa pulak kan..

Sudahlah bertudung litup..bercakap pun penuh sopan, tunduk dan malu2 gitu..sungguh ayu dan menawan...ini baru "Wanita Melayu Terakhir"...mudah2an lebih ramai artis wanita akan tampil dengan imej sopan santun menutup aurat begini.

Tiada paksaan dalan beragama begitu juga dalam berpakaian......tapi Islam telah menetapkan cara berpakaian bagi Muslimah......pastinya menutup aurat.

18 comments:

mamawana said...

ooo....mwana tak sempat nonton citer tu...dah terlolap depan TV.

roslaini saad said...

Hahaha....dalam lakonan pakai bukan main sopan..nanti ambil award pakai berkemban je...itulah artis..
sopan santun pun hanya lakonan saja..
di luar realiti kadang-kadang menakutkan...

kakna said...

sifat malu itu manisan buat wanita..lebih pemalu lebih manis..

azieazah said...

Ohhh... drama “La Ikro Ha Fiddin” yang menjadi sebutan ramai blogger.

Katanya best sangat dan penuh mesej. Saya pun terlepas peluang menonton.

ummi_khalish said...

sharifah amani ke kak?cite ape ni?mmg sungguh manis.....

Kamsiah said...

namanya pun pelakon...realiti hidup dgn 'cara' hidup dlm drama jauh berbeza....tgk la pasha sendat tu...dlm tv bertudung...kat bali berbikini...

ainnoraini said...

tak sempat nak nengok kak ida...

zedmagel said...

Salam Ida,

Jika hanya membawa sesuatu watak dalam lakunan, rasanya tidak menzahirkan kebenarnya.

IMANSHAH said...

hurm nak carik gadis sepertinya..manis

Idalara said...

imanshah..
insyallah satu hari nanti iman pasti dapat gadis seperti ni..

Idalara said...

assalam Zed
ye itu hanya lakunan..tp andai Allah nk bg hidayah dengan hanya sekali saja dah pasti..

Idalara said...

ainnoraini
kak ida memang tggu citer ni..tp kat astro mst ada ulang tayang nanti

Idalara said...

Kamsiah
itulah dunia artis..penuh lakunan dan kepura2an tp hanya segelintir yg begitu..ada juga yg sama dilakunan dan realiti.

Idalara said...

Ummi_khalisah
ye..sharifah amani anak cikgu fatimah..cite La Iqra Ha Fiddin...nanti mst ada ulangan.

Idalara said...

Azie..
jgn bimbang..klaua tayang kat astro pasti akan diulang2 hingga naik jemu...

Idalara said...

kakna
lama tk singgah menyinggah kan kakna..kak ida pun jrg dh ke umah kakna..

gitulah sebaik2nya..sentiasa bersifat malu melambangkan peribadi diri.

Idalara said...

Roslaini..
ye lah..kita pulak yg rasa malu lihat mereka mmctu..tp itulah realiti dunia artis..

Idalara said...

mamawana..
tkpe..tggu siaran ulang kat astro..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...