Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Friday, January 21, 2011

Jumaat yang Barakah..Rezeki hari Jumaat.

Bismillah...Assalam..

Hari ni dah 21hb...sekejap je dah nak masuk sebulan tahun baru 2011 ni kan...cepatnya masa berlalu..dan kita pun semakin tua...bila rasa dah tua barulah ingatkan kematian..padahal mati tak kenal tua atau muda, so perbanyakanlah bekalan untuk ke Sana nanti......peringatan untuk diri aku juga sebenarnya...

Tengahari tadi tak de idea nak masak apa..teringat daging baru beli kata pasar malam semalam..anak2 suka makan daging masak kicap...so itu saja yg terfikir untuk aku sediakan dalam masa 1.30 jam waktu rehat tak campur waktu solat zuhor..

Tadaaa....inilah daging masak kicap+sos tiram yg sempat aku sediakan tengahari tadi..alhmadulilah daging pulak lembut...sukernya Abdullah Zaki....ibuuu...sedapnyaaaa.....tenguk tu...Sampai naik juling mata dia.....hahahahaha...anak bungsu aku ni demam hari ni...pertama kali bercuti sejak sekolah dibuka..doktor pesan kalau tak ok kena check darah...sekarang ni macam2 penyakit..hingga petang tadi aku tenguk Abdullah Zaki dah tak panas lagi..selera makan pun ok.
Alhamdulillah...mudah2an demam dia akan pulih sepenuhnya.
Pagi tadi sorg ofismate bawak banyak pisang emas dibawa belayar..aku ambil beberapa sisir..hajat hati pagi esuk nak buat jemput2 pisang...tp terdengar pulak beberapa org kwn bersuara........."sedapnya jemput2 pisang...alaaa....kalau esuk tk merasalah sebab esuk kan cuti"..tak sampai hati...sambil2 masak daging kicap aku bancuh juga jemput2 pisang ni...sebelah dapur masak daging sebelah dapur lagi goreng jemput2@cekodok pisang ni..

Nah..ni dia..sebelum pukul 2 petang tadi aku dapat siapkan dua menu ini..satu untuk anak2 dan satu lagi untuk kwn2 kat opis...puas hati rasanya dapat tunaikan hajat kawan2...mudah2an rezeki kawan aku yg bawak pisang itu murah dan rezeki aku dan anak2 juga melimpah luah...aminnn...

Jumaat yang sangat Baraqah..segala puji-pujian dan syukur kepada Maha Pemberi Rezeki yang mengurniakan rezeki buat kita dan Salawat dan Salam buat Junjungan Baginda Rasulullah SAW.

16 comments:

Citarasa Rinduan said...

salam..
ida...barakah di hari jumaat..mmg tak disangkal kan..
bukan rezeki sahaja...tapi hati dan perasaan pun jadi lapang..
syukur..hari jumaat kita dirahmati...amin

Kamsiah said...

salam
air tgn ibu...mengeratkan kasih sayang antara ibu dan anak...

azieazah said...

Moga bertambah murahlah rezeki IDA dan anak-anak. Orang sedekah pisang, dipanjangkan sedekah itu.. Amin..

Anak-anak yatim sentiasa dilindungi oleh NYA.

IMANSHAH said...

salam kak

hurm, lama tak makan benda2 cam ni..only nasik je makan

hysman said...

salam kak ida..

sodap nyer kak....
adeiii....sampai juling2 adik zaki..
hehehe...

jemput2 pisang dah lame tak mkn..
slalu dok mkn jemput2 bwg jer..
hehe..
kena pekena ke kedai ni bli pisang..
hohoho...
tgok cam sedap jer..
:p

Ummi Humaira said...

salam ida...

Jumaat penghulu segala hari...REZEKI

semoga Abdullah Zaki sihat seperti sediakala...

anak ketiga ummi memang minat giler2 jemput2 pisang macam tu....

Cikgu Tie said...

Sedapnya!
Semua makanan yang Ida sediakan nie kegemaran Cikgu Tie.

Idalara said...

Assalam ayu..
mudah2an kita sentiasa diberkati dn dimurahkan rezeki..tak kira hari apa pun insyallah

mamawana said...

Rajinnyer ida masak...sedap tuuuu daging goreng...mwana pun juling mata nengok gambor tu...lapor rasanyer...

Idalara said...

Mama..kena rajin sebab beli selalu tk kena dgn anak tekak...

Idalara said...

Cikgu Tie..
ye ke..terimaksih cikgu tie...

Idalara said...

Assalam Ummi Humairah..
Mudah2an berkat hari Jumaat dn Salawat atas Junjungan Rasulullah menambah rezeki kita semua..

alhamdulillah Abdullah Zaki dah pulih..

Idalara said...

Assalam Hysman..
tu lah kerenah anak bgsu akak ni..ntah bila dia snap pic juling dia ni...
sesekali pekena jemput2 pisang ni lawan dgn teh o..best...

Idalara said...

Assalam Imanshah
tu lah cepat2 cari isteri nanti mcm2 dia masakakn iman...hehehe

Idalara said...

Azie..insyallah..mudah2an yg mendoakan juga bertambah murah rezekinya...

Idalara said...

Assalam Kamsiah
yup itu sebabnya bila balik kg nak mak masak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...