Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Sunday, May 31, 2009

Aku, Dia dan Anak-Anak....


Bermacam-macam kejadian yag berlaku sejak kebelakangan ini betul-betul menguji ketabahan dan kesabaran aku..hal anak-anak, hal dia dan hal di kampung..namun semua itu tambah mendewasakan aku dan buat aku lebih kuat melalui hidup yang sepi ini...hal aku dan dia...aku pasrah...mungkin ada hikmah di sebalik yg berlaku, aku sudah letih untuk merayu dan menjelaskan segalanya......mungkin aku bukan untuk dia dan dia memang bukan Allah jadikan untuk aku...aku redha walaupun hatiku terlalu kecewa dan sedih...kerana dia tidak mempercayai apa yg aku katakan..hanya itu yg aku kesalkan.

Hari ini...belum pun 3 hari bercuti seperti yang aku war2kan..aku sudahpun pulang semula ke daerahku..tempat aku mencari rezeki dan tempat yg penuh kenangan pahit dan manis..anak-anak ku tinggalkan di kampung kerana aku tak larat mengawal mereka sepanjang cuti sekolah ini, ...aku terlalu sedih meninggalkan mereka..sepanjang perjalanan pulang airmataku tak berhenti mengalir..namun aku kena kuat..biar pun abdullah zaki merayu supaya tidak meninggalkan dia di kampung...tak lama...tetapi terlalu lama bagiku berpisah dgn anak2....hujung minggu ini aku akan kembali semula kerana majlis pernikahan adik bungsuku pada 6 dan 7 Jun ini...tunggu kepulangan ibu..

Untuk teman-teman semua aku akan kembali seperti dulu...meskipun hati masih pilu dan sedih namun aku cuba lupakan segalanya. Insyaallah aku akan mula menulis seperti dulu...mudah2an masih ada ruang untuk aku kecapi bahagia di dunia yang fana ini dan menebus kesilapan masa lalu.....dengan sokongan teman2 pasti hidupku akan lebih berwarna warni.

"p/s...mengapa terlalu singkat perhubungan ini..baru pun semalam melakar rindu, mengapa mendung melanda sukma"

14 comments:

SYAbAR said...

Sabar Ida sabar.... yakinlah suatu hari Ida ada dapat apa yg Ida hajati. Sabar, bertawakkal dan jgn berhenti berusaha..... sbg kawan, saya hanya mampu doakan yang terbaik untuk anda

Amieynna Amin said...

kak ida..
sabar yer..
kite pernah rasa ape akak rasa..
mungkin xsame btol2..
bwk bersabar...
insyaAllah, mungkin ade insan yg lebih baik utk akak...

senyum skit...=)

Idalara said...

syabar..mekasih ye...saya mng kena bersabar selalu..berdoa dan berharap yg terbaik untuk saya satu masa nanti.

Idalara said...

myna...jika pernah rasa tahulah betapa siksanya hati dan perasaan ini kan..insyaallah..mudah2an.

IxoR@ said...

Bersabar la kak...

Berdoa la selalu...Tuhan mendengar segalanya....

Insyaallah...dengan cara ini, akak akan menjadi seorang insan yg lebih cekal hati, tabah mengharungi segalanya....

hysMan.. said...

sabar kak ye..
ada hikmah kak..
mmg sedih rasanya bila tinggalkn org yg tersayang..

cuma perlu akak think +ve dan teruskan kayuhan akak utk membangkitkn semangat anak akak meneruskan idup tanpa si dia disisi..

anda boleh kak..
:)

anaklaut said...

salam...idalara,


Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu
sumber hikmah, menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan
waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal
kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu
akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu
dari segala ketenangan jiwa.

moga idalara bahagia selalu...

-anaklaut-

reen said...

salam kak..
hal dia tu sape?..he...
kak...brsabar bnyk2 ye..kita manusia x kn lari dari ujianNYa..pelbagai dugaan yg kita harus tmpuhi...terimalah ujian ini ngn tabah&redha ye...
jngn putus asa...thnk positif..akak msti kuat smngt demi ank2yg juga bakal mnntu sy tu..he...(orng serius dia men2 lak ye...saje bg ceria kt akak skit)

Tukang cerita said...

Salam...
Sabar kak...jngan sedih2... ceriakan hati, positifkan diri... Dia lebih mengetahui apa yg TERBAIK untuk kita....
yang pergi mungkin akan berganti dgn yang LEBIH BAIK,,,,....

Idalara said...

ixora..terimakasih kerana memberi komen yg sgt menyentuh hati kak ida..insyaallah kak ida tkkan lupa berdoa utk diri kak ida,anak2 dan dia..
...................................
salam hysman...sedih namun segalanya harus dilupakan..dan kehidupan tetap diteruskan.
...................................
Salam al..
terimakasih atas komen al..muga al pun bahagia juga.
..................................
salam reen...bila bakal besan kak ida ni bg pandangan kak ida mst senyum...insyaallah.
...................................
Salam tukang cerita..
terimakasih..insyaallah ada hikmah yg tersedia buat kak ida..

h0ney said...

semoga akak tabah menghadapi ujian dan dugaan ini... amin

Eiba said...

Yang penting akak sentiasa kuat..dan saya percaya akak akan lebih tabah menghadapi apa jua rintangan... Wish u luck akak....

ZULKIFLI MOHAMED said...

Salam Idalara,

cabaran yang ditemui di sepanjang kehidupan kita lazimnya ada "nilainya",

tabah dan kuat selalu.

Idalara said...

salam honey..semanis honey..terimakasih ye..insyaallah.
...................................

salam eiba..insyaallah dgn doa eiba dan anak2 akak akan lebih tabah.

...................................

salam sdr zul..terimakasih..nilai itu yg sy tunggukan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...