Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Sunday, May 03, 2009

Raja Sehari

Cuti hujung minggu ni terlalu banyak ibubapa yang mengadakan majlis perkahwinan anak2 mereka..anak2 je?..kot ada gak yg buat majlis raja sehari untuk diri sendiri..hehehe..
Semalam aku menghadiri majlis sahabat baikku di Bangi.. Surani dan suaminya Mohamad Shah..sepasang suami isteri yang masih menjadi sahabat baik ku masa susah dan senang sejak di zaman kat berek TUDM Sg Besi dulu..hinggalah sekarang...meriah sakan majlis yang dibuat di Dewan Serbaguna tu..terkenang aku majlis puteri sulungku yang dibuat cara kecil2an saja di rumahku tahun lepas..hmmm..
Inilah sepasang mempelai.. Muhamad Fadhil dan Nur Diyana..mudah2an bahagia hingga akhir hayat.....dikurniakan anak2 soleh dan solehah...amin..
Ibu Bapa pengantin turut mengabadikan kenangan bersama puteri dan menantu tersayang.

Sempat gak aku berposing dgn pengantin..tapi masa tu kepala tengah migrin...panas..

Bertemu sahabat lama masa di TUDM...Ani..tak habis cerita..a to z..siap menangis2 ...pelok2 lagi..hehehe
Inilah mak pengantin...sahabat baikku yg banyak membantu semasa aku 'melarikan diri' dari suatu insident pernah ku ceritakan di entri lepas..dia dan suaminya banyak membantu aku memulih semangat dan bangkit semula dari kegagalan semalam....jasamu tetap dikenang hingga nafas terakhir..
Percaya tak? dia pernah mempelawa aku menjadi 'madunya' ah! tak mungkin,,gile punya perlawaan....dan memang tak pernah mungkin,biar aku sendirian daripada menjadi orang ke 3.....tapi hingga sekarang perlawaan dia menjadi bahan lawak bila kami bertemu..'wah..madu aku..maintain jer....cmne kau jaga badan..ni yg hubby aku suruh aku kuruskan badan ni..jeles aku"..katanya tiap kali bertemu...jaga badan? aku tk penah jaga pun... cuma jaga pemakanan, elakkan yg mengundang penyakit, ambil suplement dan yang penting ambil madu dan jamu.. aku dari dulu hingga skrg memang mcmni maintain je,kawan2 yg dah 20 tahun tak jumpa pun boleh kenal aku lagi .. ...gaknya sebab dulu selalu makan hati kot..hehehe

Mempelai dengan tiga sahabat baik dulu, kini dan selamanya..Ani..Ani..dan Ida...Selamat dah majlis yang jadi penantian sekian lama, yang buat ibubapa tak lena tidur...sekarang ni giliran bonda aku dan aku pula yg menanti dalam debaran.... majlis adik bungsu yang akan berlangsung pada 14 Jun ini.

"Saat bibir menguntum senyuman..siapakah tahu apa yang tersirat dalam sekeping hati"

13 comments:

MaMaQaYPo FaMiLy said...

Tahniah buat Pengantin tu yer!! kak Ida kena TABAH selalu tau...

Idalara said...

terimakasih mama..insyaallah demi anak2 akan kak ida tabah lalui segala...

hysMan.. said...

renjis2 dipilis,
ditepungi la tawar,
hai beras kunyit di tabor,
disirami air mawar..
chewaahhhh..
hehee..

selamt pengantin baru pada yg berkenaan..
wahhh,posing sakan akak ye dgn pengantin..
nnti saya kawen,akak posing jadik pengapit je la ye..
hihi..

Idalara said...

hehehe..tersenyum2 simpul akak dok nyanyi lagu yg hysman tulis tu..
jadi pengapit hysman? wah...marah teman2 baik hysman nnati..jadi pengapit akak tk nak tp posing dgn hysman akak nak..tggu man jadi mempelai..bila no...akak tunggu..tak jemput pun akak dtg..

Dj Epoi said...

Selamat Pengantin Baru..hohohohohoho......
Moga dapat anak yang banyak kihkihkihkih!!!!
Gua dah katam entry yang terlepas....wuhoooooooooooooo......Sian Budak yang tertidow dalam bas hehehehehehehehe....

Pengajaran buat semua tuh!!

Idalara said...

Djepoi...dpt anak bnyk tkpe asal jgn diabai2kan..akak faham djepoi masih warded tu..tapi masih sempat ziarah menziarah terjah menterjah..hahahaha..

takpe dah terelpas nak buat mcmne pu...kan epoi tu sakittt..
budak tu..yg tertidur tu..tulah pasal...main tak hengat dunia,bila nk ke sekolah letih sampai tertido..nasib baik tak apa2.

Amieynna Amin said...

selamat pengantin baru kat pengantin..
xsangka kak ida da dpt menantu..
tgk mcm muda lagi je..
awet muda ke?
ape rahsia...?
heee..=p

sile laa amek lagu sepi..
citarasa kite sentiasa sama..
hehe...=p

Ryehanna said...

wahh baik btl kwn siap offer jd madu tu!! hahaha..

shima said...

betol kate kgkawan kak Ida tu...Kak nampak muda jer...walaupon anak dah besar panjang dah....Jamu ape kak guna yerr????

anaklaut said...

salam....

seronok tengok orang naik pelamin..moga berkenalan hingga ke akhirat..amin.

amirul said...

Salam kak Ida,

Tahniah buat ke 2 mempelai...
Jodoh pertemuan di tangan tuhan
Kita hanya mampu merangcang... Sebagai hambanya tidak salah kita berusaha untuk mencapai apa yang Kita inginkan dalam hidup...

P/S Saya dengan isteri doakan semoga kak Ida dipertemukan jodoh
dengan seseorang yang boleh memberikan kebahagiaan kepada kak Ida sekeluarga...amen

Eiba said...

Jumpa kawan lama adalah yg paling indah kan kak..memamg byk citer nak di buat... Tak cukup sehari rasanya kan???

Pe pun, kak Ida kena sentiasa tahu, yang kak ida ada ramai kawan2 dan sahabat yg sentiasa sygkan kak ida...

Selamat Pengantin Baru buat pasangan pengantin yaaa...

Idalara said...

dik myna...alamak..ada kain akak koyaklah..hehehe..ye ke nampak muda lagi..nak tahu apa rahsianya..kena jumpa akak..baru akak bgtahu rahsianya..

p/s akak dah amik dan tempek..kat blog pun lagu sepi tu.thanks syg.
...................................

hahaha..baik ada makna tu ryehana...tak kuasa akak..biar sendiri menjaring sepi.
...................................

Salam shima..terimakasih..mcm jamu akak makan,termasuk maajun..suplement pun penting..kita perempuan kena jaga luaran dan dalaman..
...................................

Salam anaklaut..memang seronok..tambah seronok jika mereka kekal dan bahgaia..tapi ada hati yg hancur bila tguk mempelas atas pelamin..
....................................
salam amirul..terimakasih mendoakan akak begitu..akak rasa lebih bahagia begini sementara anak2 di samping..kalau ada jodoh..semua ketentuan Allah.
...................................

Betul tu eiba..kalau boleh tknak berpisah hari tu dgn kengkawan akak..sbnrnya ramai lagi yg akak jpe tapi tak sempat nak rakamkan gambar diaorg.
tentunya eiba adalah salah seorg teman akak yg sygkan kak ida.thanks.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...