Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Friday, May 22, 2009

Saat Aku...

Saat aku melangkah pergi..
tidak akan aku menoleh lagi.
ku tinggalkan jejak semalam
yang penuh ceritera luka...
akan ku turuti cahaya merah
di kaki langit...akan ku jejaki dia...
cahaya kebahagian..
di sana kah ku temui...
Di sana..diakah yang menanti dalam debar,
di hujung rindu....
atau akukah yang menunggu dalam sendu..
berlagu pilu....
pada sebuah kunjungan yang tak pasti.
pada sebuah harapan yang bukan janji...
Diakah yang tidak tahu menilai cintaku
atau akukah yang tak mengerti kata hatinya..
atau sememangnya aku bukan tercipta untuknya...
dan dia bukan tercipta untuku..
Akukah yang terlewat menghulur cinta..
atau diakah yang tercepat mengunci hati..
menolak segala rasa yang yang tersisa...
menyulam kasih, menganyam rindu sendiri...
p/s...sakit bila merindu...luka bila mencintai..
lebih sakit kerana dia tak tahu.......lebih luka kerana hanya kita yg merindu..

15 comments:

MarLadyD said...

kak ida...
alangkah indahnya jika saling merindu.
*
*
*
*
*
lagi indah andai sama merasai apa jua perasaan itu..

IxoR@ said...

Saat aku membaca bait bicara kamu...

Dapat kurasakan ia ada makna tersembunyi...penuh rahsia!

:D

Idalara said...

marladyd...ye..alangkah indahkan...
namun mungkin harapan hnya tggl harapan..penantian hnya tggl penantian..

p/s wah..berjiwang pulak mlm ni..

Idalara said...

saat ixora dapat merasakan saat itu kak ida rasa dia semakin jauh..
dan semakin kuat rahsia tesimpul di hati..

Mama Shaqeer Wife Khairul said...

salam kak ida...
akak kalau sudi amik le award kat blogged ira yer..:)

anaklaut said...

salam..ida..

n3vynag sangat puitis..

MaMaQaYPo FaMiLy said...

waduh2 ibu.. begitu puitis ayat2 yg kamu susun.. gue udah cemburu ni.. mengapa gue tidak sekreatif ibu??

hihik.. selamat BerHUJUNG MINGGU kak Ida!!

penjenayah.merah.jambu. said...

memang saket bila apa yang kita rasa bukan apa yang dia rasa,
bila perhitungan kita serba tak kena,tak sedetik dengan perhitungan dia sampai rasa hilang punca,tapi yakinlah,kesakitan itu pasti ada hikmah..

Ryehanna said...

sedang bercintakah??

hehehehe...

btw, cantik btl gmbr tu!!

Dj Epoi said...

Kalu merindu...?

Layanz ar Lagu SALING MERINDU
( KUMPULAN LEON ) Best siuttttt!!!

Kakak aku yang sorang nih penuh ngn ayat2 puitis kat BLOG dia heheheeh

Layanzzzzz KAk!!!

Amieynna Amin said...

kak ida..
mmg sakit bile merindu sendirian..

"the sad part in missing someone is when u sit beside him n u know dat, u can't hav him"

amirul said...

Salam Kak Ida,
Kalau hati sedang merindu...katakan pada yang dirindui...dan jangan dipendam perasaan sendiri luahkan yang terbuku di dalam hati Supaya sidia mengerti...

P/S: Semoga Kak Ida bertemu cinta sejati kami doakan kebahagiaan untuk akak sekeluarga...

hazlin said...

Salam Ida,
rindu ada makna ni...

Idalara said...

salam ira...mekasih..nnti kak ida amik ye..
..................................

Salam anaklaut..tapi tak sepuitis dan tak setanding puisi anaklaut..
..................................

MamaQayPo..la..tkdelah..ayat2 tu datang dgn sendiri masa kak ida mula tekan keyboard..tak rancang dan tak draf dulu pun..
..................................

Secreet...sakit yg kita buat sendiri ke..tapi rasa tu dtg tnpa kita buat2...hope mcmtu...pengharapan yg tak tinggal harapan..
...................................

hahaha..ryehana...bercinta apanya..calon pun tkde lagi...cantik..ryehana amiklah gmbar tu..
..................................

Dj epoi...tu yg namanya jiwang...tapi rasanya akak ni tkle jiwang sgt..kdg2 kaat2 tu hadir tiba2 je..terus taip dan publish...nnti akak dgr lagu tu..
...................................

betul kata2 myna tu..sakitnya bila kita tahu kita tkkan mungkin miliki dia...sakit yg tak nampak lebih teruk dr yg nampak pada zahirnya..
...................................

Salam amirul...tak mungkin kak ida akan nyatakan rasa rindu pd dia...mng tk mungkin...antara kami terlalu bnyk jurangnya...mudah2an doa mirul dan wf jd kenyataan..terimakasih.
...................................

Salam hazlin...hmm...ada makna rindu ini...tapi mgkin dia tk tahu dan tak mengerti..

Redynne™ said...

salam kak ida..

rahsia hati jgn dipendam sendiri..

klu payah diluah, bunga2 pon jadilaaa.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...