Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Saturday, December 11, 2010

Alahai TM

Bismillah..

Jumaat semalam aku mendapat panggilan dari TM..@ Telekom Malaysia..hanya nak maklumkan bayaran untuk bil yang terkini telah tertunggak..aku pun tak faham apa maksud petugas TM tersebut..bila aku tanya tertunggak berapa bulan...dia kata lewat 4 hari...dah lewat pulak..tadi kata tertunggak..pada fahaman aku tertunggak tu bila bila bil bulan lepas tak dibayar dan masuk ke bil bulan baru..itu baru tertunggak.

Setelah menyemak boucer bayaran, ternyata bayaran telah aku buat minggu lepas..1 atau 2hb Dis..di Agrobank Cawangan ST..aku maklumkan pada petugas TM bayaran telah dibuat...mungkin pihak Bank yang belum update bayaran ke TM..bukan salah pihak kami pun!

Apa yg buat aku rasa tak puas hati tu, baru lewat 4 hari dah call bagi reminder...teruk gak aku 'bagi' kat petugas TM...aku tahu perbualan kami dirakam..eluklah kalau pegawai2 atasan TM dengar apa yang aku cakapkan pada pekerja mereka..

Aku cakap.."Bagus betul perkhidmatan TM...lambat 4 hari bayar bil dah call bagi peringatan, tapi bila line problem, bila internet bermasalah, berhari2, berminggu2 masih tak buat apa2 tindakan" (ada bukti...dua org staff yang mengalami kejadian tersebut..berulang ke TM..sampai bergaduh dengan pekerja TM pun masalah tak settle)

Aku cakap.."Cuba semak bayaran dari company saya...penah tak kami tak bayar atau tertunggak atau terlewat bayar...tak pernah sejak saya yang menjalankan tugas ni..bayaran sentiasa cepat dan tepat."

Aku cakap..."Apa TM dah teruk sangat ke sampai terpaksa call pelanggan bagi peringatan padahal baru 4 hari terlewat bayar...takde pulak call ucap terimakasih atau bagi apa2 penghargaan kerana bayar tepat waktu dan setia menggunakan perkhidmatan mereka.."

Aku tak marah kalau memang bil company kerap tertunggak atau bayaran tak cantik...cuma terlewat 4 hari, belumpun masuk ke bulan baru..belum masuk ke bil baru pun...dan yang pasti bayaran telah pun dibuat.

Alahai TM....kot ye pun nk bagi bonus pada pekerja TM janganlah sampai terpaksa call pelanggan nak suruh bayar bil..

18 comments:

IMANSHAH said...

salam kak ida

saya hp saya guna maxis..tapi maxis ni bagusnya, walau dah sampai 400 ringgit bil mana pernah telepon..dia hanya akan hantar sms reminder..kawan saya cakap celcom lagi teruk..asek tepon je

zamz said...

baru 4 hari dah call ek..efficient sungguh hehe

amirul said...

Salam kak,

saya juga terima panggila sedemikian rupa bulan lepas... dah terdesak sangat kot... yang pasti perkhidmatan semakin hari semakin merosot... tengah sabar je ni... :(

Tukang cerita said...

hahhahahha...saya gelak besar baca entry akak ni...kecik2 cili padi akak ni, kecik tapi berani....

tapi btoi gak kan...
servis dorang kureng...kat sini pun sama, tapi bab kutip duit, hamboiiiiii

maiyah said...

buat masa skrg sy xde masalah lagi.. mintak2 le jgn ada pape

Idalara said...

Maiyah..
nilah first time ofis dapat call reminder mcmtu...sejak berpuluh tahun guna perkhidmatan TM..

Idalara said...

Nurul@Tukang Cerita
hehehe..tu lah kalau kat opis mng semua tahu akak sape...jgn buat silap teruk akak bantai,berani kerana benar kan nurul..

Idalara said...

Salam Amirul
ler...pengguna persendirian pun dpt call mcmtu ke...ingatkan cuma company2 je..
skrg ni kat opis line internet cuma boleh guna 1 je..2 lagi masih tak ok hampir 3 bulan dah..

bayaran nk tepat dan cepat tp servis hancur.

Idalara said...

Zamz...

sebab terlalu efficientlah maka lewat dari tarikh 4 hari je dah call..

Idalara said...

Salam Imanshah
Maxis atau celcom kak ida tak tahulah..ni pasal TM...hangin gak bila baru lewat 4 hari dah bagi reminder...lainlah kalau dah masuk dalam bil baru...

mamawana said...

Betul tu Ida. Kalu lewat depa call. Kalu kita cepat takdak saper hargai. Lumrah noo

Kamsiah said...

ida
saya tak pernah amik pusing bila di minta buat bayaran oleh TM hehe..malas nak layan,cakap ja yalah..saya aakan bayar..saya akan bayar then ltk fon...
pstt..saya byr bil 3,4 bulan sekali hehe.

Anonymous said...

Salam On SMM,

Garang betul ya. Tapi maafkanlah mereka sebenarnya mereka pun kena pressure ngan orang atasan mereka. Kerani2 jalankan tugas je. Sebab mungkin bisnes agak kurang baik. Saya pun ada juga masa kena camtu tapi reminder jelah. BTW saya menggunakan TM juga samada hp or broadband. Ok cau dulu.

mountain climber

azman said...

standard la akak oi, cm nk daftar la blh dikatakan semua free tp bila dpt bil mcm2 kena byr, hampeh tol

Idalara said...

Azman..betul sgt..ni kak ida tgh tggu bil TM utk bulan depan..apa lg yg dia nk charge..

Idalara said...

salam Mountain Claimber..
taklah garang sgt..sy ckp dengan lemah lembut...:)
sbnrnya bukan marah pekerja mereka pun cuma nk luahkan apayg sepatutnya...biar lain kali diaorg cepat ambil action..

Idalara said...

Salam Kamsiah
hahaha..gelak bc komen kam...betullah..buat do no je kot..biar diaorg letih call...nti dah letih baru kita bayar...

Idalara said...

mamawana..
firsttime dalam sejarah opis dpt reminder mcmtu...bengang gak..pdhalsblm ni tk penah tertunggak pun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...