Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Saturday, December 18, 2010

Orang kita memang suka hiburan ke....

Bismillah...Salam...

Malam2 minggu ni duduk rehat2 sambil jenguk2 blog dan BW tangan mencari channel yang boleh di tonton...kot ada drama yang best ke malam ni..tapi..klik sana klik sini hampir semua rancangan siaran langsung yang berbentuk hiburan..eh...nape ni....orang kita memang suka muzik, lagu dan tari ke....adoiiii...

Kat TV 2...rancangan siaran langsung 'Pentas pilih kasih' bertambah lagi lah pelakon2 hebat kat negara kita ni..

Tukar channel yang ada tulis no 9 pulak ada siaran rakaman 'Idola Kecil"...tambah lagi anak2 kita menunjukkan bakat menyanyi atas pentas..tak minat aku tenguk budak2 ni beraksi macam org dewasa..kadang tu pakaian pun dah macam org dewasa...

Alaaaa..boringnya...jom tukar "Astro Ria" pulak...tu dia..siaran langsung juga...MM.... apa tu....oooo... mari menari...ada gak sesekali tertenguk rancangan ni..teringat ada sorg peserta tu sanggup buang tudung sbb nak masuk MM ni...
Tukarlah TV yang ada tulis No 3...eh..ada siaran langsung juga...lagi hebat sebab PM dan Isteri yang rasmikan...rancangan berbentuk muzikal dan tari menari untuk anak2...hmmm.....rasanya sehari yg lepas pun rancangan ala2 gini juga...pun PM, WF dan semua menteri2 pun ada..hebatkan...ish..tapi aku memang tak minat langsung tenguk rancangan ni...
Ish..cuba tenguk TV angsung 1....ooooo....goalllll...wah..siaran langsung perlawanan bola sepak...patutlah kedai depan rumah aku ni penuh dan riuh rendah...oklah layan jap..
Hah....ni baru betul...rancangan "Selami Jiwa" oleh Doktor Fadilah Kamsah....tapi rasanya tak ramai yang menonton rancangan ini...rancangan ni pun cuma diulang tayang...aku dah tenguk sebelum ni...
Agaknya orang kita memang suka betul rancangan yang berunsur hiburan...aku suka juga tapi bukanlah yang terkinja2 macam tadi tu.....naik rimas pulak tenguk....ye lah...lain padang lain belalang...lain orang lain minatnya..

27 comments:

Hairil Rizal said...

Itulah realitinya skrg..

Kalau tanya pemilik Astro, pakej mana yg nak dibuang dulu kalau diberi pilihan - tentu jawapannya pakej education: Discovery, Nat Geo, etc.

amirul said...

Salam kak,

Akak baru perasan ke fenomena ini? negara kitakan negara hiburan? Asyik dimomok hiburan yg melalaikan...

zulkbo said...

salam..
saya sendiri pun dah
lama tak tengk tv ni..
bila buka je..asyik cerita
hantu yang keluar..

Pn Kartini said...

Salam my dear sis Idalara:)

ermmm...malam tadi di umah makbonda..terjoin tengok bola!!!!hehehe...mujur menang!!!;)

wachak said...

Dunia sudah akhir zaman sis ida. nyanyian dan muzik dimana mana. wa pun layan bola jer ... he33

abah aman said...

salam idalara,
seumpama menyajikan rohani dengan makanan ringan yang tidak berkhasiat.

@e_da said...

terlalu banyak hiburan sgt kan sekarang ni kakida... jgn sampai kita terlalai sudah

hysman said...

salam kak..
saye boleh ckp kat akak suma saye tak minat cuma satu je chanel saye dok bukak smlm..
tv1..kehkehkeh..
tgok bola lg best dr tgok yg ntah ape2 tu..berjoget n menari bagai tu...

sakit mate n hati tgok...
skrg manusia mengejak kepopularan...
bila artis dipuja ulamak dipinggirkan..
:(

yg pntg msia draw.. hahak

ber_u_wang said...

malaya dah berubah.....

Idalara said...

salam hysman...
tu lah sebabnya akak kdg2 jrg2 duk mengadap tv ni..hmpir semua rancangan hiburan..
selalu bukak astro oasis je..
mujur anak2 pun tk minat langsung rancangan mcmtu..

paling 2pun tguk ceta kartun..

apa nk jadi dah negara kita ni kan..

Idalara said...

Eida..
betul...sbb pemimpin kita yg galakkan...10 thn akan dtg ntah mcmne kan..

Idalara said...

Salam abahaman...
mudah2an anak2 kita tidak terpengaruh dan lalai dgn rancangan yg disajikan....

Idalara said...

salam wa...
ibubapalah yg kena pandai mengawal anak2 supaya tidak terlalau terlalai dan terpengaruh dgn segala mcm hiburan....

Idalara said...

Salam dear tinie...
baik tguk bola drpada rancangan yg agak memlalaikan tu...boring sungguh

Idalara said...

Salam zulkbo
kalau tk ceta hantu, hiburan dn ntah apa2..

Idalara said...

Salam amirul..
dah lama perasan tp sejak kebelakangan ini lebih menjadi2 pulak..sbab ketua negara kita minat ke arah itu.

Idalara said...

Hairil Reza..

kerana alasan mereka rancangan hiburan akan mendapat sambutan meluas..darpada rancangan agama dan pengetahuan..

kak Erna said...

salam ida..samalah kita..tak tengok semua canel tu..baik dok kat luar..ambik angin..dan dengar radio..

Idalara said...

ber_uwang
yup malaysia sudah banyk perubah..perubahan yg dibawa pemimpin kita..

Idalara said...
This comment has been removed by the author.
Idalara said...

salam kak erna..
tak pun dok bw ziarah kwn2kan erna..

DANZ said...

Salam perkenalan.
Nak buat macam mana .. dah ari2 disogokkan dengan program cenggitu!

qasehraihan said...

apa nak buat kak..dh resmi rcgn tv negara 1 malaysia ni..hakhak..

saya follow akak, follower ke-356..jenguk follow saya ugek ye kak..mksih..keep in touch..

Idalara said...

Salam kenal DANZ
kita tiada pilihan..hnya dua..tenguk atau tutup..

Idalara said...

Salam Qaseh
mekasih singgah dan folo ye...

tulah nama negara Islam..lebih bnyk hiburan..

bard bahtiar said...

rncngn bintg kecik ke,idola kecil ke...lngsung x minat,x cukup org dewasa,bdk2 pn nk d ajar jd artis...apa nk jd..huhuhu..

Idalara said...

bard...bila dah mula terlibat dlm dunia seni anak2ni dah tak minat belajar.....kalau semua nk jadi artis apa nak jd negara kita kan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...