Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Wednesday, December 15, 2010

Puisi Tanpa Nama....


Dengan senang hati
Aku rubah deritaku
Menjadi bahagiamu
Menyatakan pujian daripada celaan
Mengakses kehidupan menciptakan nirwana

Bila benar di hatimu ada rasa
Jaga jangan biarkan dia layu
Biar cinta yang mengundang
Dan waktu yang akan menentu semua itu


Hidup tak seharusnya terus berlari
Penat dalam hidup ini tiada yang abadi
Helakan nafas berdiri menetapkan hati
Dan siapkan diri untuk berjalan kembali.



p/s telahku persiapkan diri dan hati...mental dan fizikal...keranaku tahu semuanya tidak pasti...
ku yakin dia pasti pergi...

14 comments:

Lelaki Ini said...

besh2!

zulkbo said...

salam..
betul mendalam sekali
istilah jiwa di sebaliknya..
semoga anda tabah mengharungi
liku2 hidup..

akuanakpahang said...

Salam, mungkin puisi insan yang tahu jalan datang dan jalan kembalinya.

Idalara said...

Lelaki ini..
ye ke..mekasih..

Idalara said...

salam zulkbo
ada yg tersirat di sebalik yg tersirat..
insyallah..

Idalara said...

Salam AAP
ye lah kot...tak tahu nk letak tajuk apa...so letak je puisi tanpa nama.

wachak said...

Pandainya sis ida berpuisi. mcam ni wa x bleh cari makan ni ... he33

jumana said...

akak wat sendiri eh puisi tu?
mndalam :)

mamawana said...

Nice. Sepi itu menakutkan. Sepi itu jua indah. Sepi itu juga rindu.

Idalara said...

wa..biasa je...tak pandai mana pun...

Idalara said...

JUmana..
coret2 je bila sepi tetiba idea dtg..
yup sgt mendalam dn ada yg tersirat

Idalara said...

Mamawana..
lagi menakutkan jika sesorg itu tk biasa sepi..

zuiyanhong said...

Sungguh terharu. Semoga hidup mu merdu seperti puisi ini.

Idalara said...

Zuiyanhong,
terimaksih sudi singgah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...