Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Sunday, July 19, 2009

Seketika Ini


Seketika ini

izinkan aku berlabuh

di muara hatimu yang damai

tumpang berteduh

sebentar cuma

di pelabuhan sukmamu yang sepi

Seketika ini

izinkan aku menghirup

madu kasihmu yang murni

biar basah hatiku

dengan rasa manisnya

biar jadi penawar lukaku.

Seketika ini izinkanlah

wahai sayang.............


p/s..sepi dan rindu menjadi satu..sepi dan rindu sirnalah kau dari hatiku..
p/s jutaan terimakasih pada 'dia'..hadirnya walau sebentar cuma umpama menyiram embun di hatiku...hadirnya walau bukan selamanya namun cukup membahagiakan..aku mengerti..kaulah sahabatku di dunia yang fana dan di akhirat yang abadi...

20 comments:

NuR said...

indahnya puisi akak ni
nur tak mampu buat puisi sebaik ni..

=)

joegrimjow said...

kata2 langit yang indah

Dj Epoi said...

Macam pernah ku TERINGAT kata2 baris akhir itu?
Adakah begitu Kak?

Adakah Entry yang Lalu juga berbunyi begitu?

Hehhehehehehe....Akak...oh Akak.!!!
Gua suka ngn ayat2 POWER Kak Ida!!

Gua selalu gunakan Ayat2 Power itu untuk......mrndampingi BUNGA hehehehehheheheh

hysMan.. said...

flesalam kak,
dr antonasi bahagianye akak..
hehee..
insyaAllah..seketika ini..
:)

anaklaut said...

salam...idalara,

terima kasih pada idalara yang sudi singgah di anaklaut..ulasan idalara sangat bermakna pada saya..

tq:))

arnamee said...

salam akak.

seketika itu kdgkala ckup membahgiakn jika dibandingkan dgn mereka yg tak berpeluang merasai kebahagian itu walau sedikit:)

biru said...

salam...

jeng jeng jeng..

semoga akan ada insan yg jujur n ikhlas buatmua nanti

=)

semua orang berhak bahagia

MarLadyD said...

jika 'dia' adalah sahabat....
hargailah kehadirannya..

Pengasas said...

Salam Ida,
Nampaknya bukan boleh buat novel sahaja, tapi boleh buat antologi sajak.
Dah mulakan ke? Simpan untuk saya satu naskhah.

Idalara said...

salam Nur..
taklah..biasa2 saja lahir bila terlalu sepi..nur pun pandai buat puisi kan..

Idalara said...

salam joegrimjow
dalam maksudnya..terimakasih.

Idalara said...

salam djepoi..
tergelak kak ida baca komen djepoi.
entry lalu begitu bunyinya?hmmm mungkin ye kot..kak ida lupa dah.
power ke ayat-ayat kak ida..kalau untuk melafazkan pd sidia di sisi..apa salahnya..thanks singgah..i'm hepi sgt...

Idalara said...

salam al
al pun sama..komen al pun sgt saya hargai..tp apa komen al tentang puisi saya ni..malu sy pd al sbb al terer buat puisi..

Idalara said...

salam hysman..
bahagia bila dia hadir walau sebentar saja..bahagia bila hati rasa tenanag..maka terciptalah puisi dari hati ini.

Idalara said...

salam arnamee..
itu sebabnya kita harus hargai kebahagiaan itu walaupun hanya seketika..jika dibanding dgn mereka yg langsung tidak merasa nikmat bahagia.
terimakasih sudi singgah.

Idalara said...

salam biru..
mungkinkah akan ada?doakan buat ida ye..kebahagiaan amat sukar digapai..

Idalara said...

salam Marladyd
sungguh dialah sahabat dan dialah yg menenangkan jiwa kak ida.kak ida akan sentiasa menghargai dia.

Idalara said...

salam Dr @ pengasas
saya hanya menulis dari hati..tidak sehebat manapun puisi saya..maaf Dr saya baru mahu memulakan..agak sibuk dgn tugas so waktu amat membataskan.Insyaallah...

NuR said...

wah..kak ida dah berjumpa dgn seseorg ke?

sy doakan yg terbaik buat akak..
sy suka tgk akak hepi.
tak mo sedey2 tauu

Idalara said...

salam nur
taklah..mana ada..kak ida je yg terperasan lebih..dia tkde apa2pun pada kak ida.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...