Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Sunday, July 26, 2009

Puisi Tanda Tanya..


Kadang dia hadir bagai embun pagi
lembut menyiram hatiku
yang kekeringan
Kadang pula dia seperti
kubah ais yang dingin
membeku dan membatu
mencair bila kepanasan.
kadang dia kata terlalu rindu,
ingin menatap wajahku
merenung ke dalam mataku..
Tapi bila aku terlalu rindu
sebentar nanti dia terus sepi berlalu
sesepi malam tanpa penghuni..
hilang tanpa jejak hendak ku cari
Kadang dia memberi seribu harapan..
bahwa aku lah yang sentiasa dihati
sentiasa diingatan, di impian
akulah yang sering didambakan..
tapi sebentar nanti ....dia
seperti terlalu asing bagiku..
seperti yang tak pernah ku kenali..
sungguh.. buat aku tidak mengerti..
Membisu buat aku jadi keliru
Membatu seolah tidak pernah tahu..
Dia..aku tak mahu hilang dia..
jika mahu hilangpun biarlah
dengan kata-kata..
dengan bicara agar aku
tidak tinggal dengan tanda tanya..


p/s..hnya luahan perasaan sbb terlalu rindu pada dia..

42 comments:

Cik Amy Sensei said...

salam buat kak ida..

waaaahhh...ada puisi tanda tanya la..nampaknya sangat berjiwang rupenya kak ida kite ni ekk...sejak bile tuuuu?? ^__^

siapalah gerangan 'dia' itu eekk..mesti 'dia' itu pun bangga dapat puisi ini dari kak ida kan kan?

apa pun, moga kebahagiaan itu akan datang dengan senyuman..jangan selalu bertanda tanya kerana jawapan itu akan datang jua akhirnya..


p/s:sori kak ida sebab lama tak komen..bukan apa, sapa lah saye ni nak komen kat blog kak ida yang vouge ni kan..hikhik.. ^_^

GRuNGe said...

Erk, cuma satu jer persoalan. Gambar tu gambar kenangan lalu atau sekadar gambar hiasan je kak? Lalalalala.

mamai said...

mungkin sekadar menduga
berapa dalamnya perasaan
atau sekadar mainan perasaan

anaklaut said...

salam..idalara,


terima kasih sudi singgah anaklaut..

Cik Skaf said...

Walaaa..! comeynya gambar kat atas tu kak Ida. gambar sapa tu? Nak tanya boleh? kak ida duk BBST yg kat sepang 2 ke? Saya penah menetap di sana tau... heheh..sungguh!

Idalara said...

salam cik amy..
yup puisi tndatanya yg jd tndatanya..siapakah dia hnya kak ida yg tahu..huhuhu..
mudah2an itu ada lah doa ikhlas dr amy..

p/s tk pe..kak ida fhm..tp blog kak ida ni mana vouge nya..biasa2 je..

Idalara said...

salam grunge
hnya satu persoalan yg bermain dibenak..
p/s hnya hiasan jer..bukan kak ida dgn sape2 pun..

Idalara said...

salam mamai
benar..lelaki sukar diduga..kadg ada pasang surutnya..
menduga betapa dlmnya perasaan tk mengapa jgn hnya menduga perasaan..nnti ada yg perasan.

Idalara said...

salam al..
terimakasih juga..

Idalara said...

salam cik sfaf..
gmbr tu tkde kene mengena sbnrnya..just gambar..
yup kt BBST,so cik skaf mst tahu area ni..skrg dok mana?

kakcikseroja said...

salam ida...
jiwang karat gak ida ni ek??? :)
tapi, ilham memang mudah datang kalau apa yang tersurat itu adalah yang tersirat di hati kita kan???

(hehehe.. kakcik tau la..sebab kakcik jenis yang begitu!)

hysMan.. said...

sabo yea kak..
luahan dpt meringankn segala yg ade pada benak nih..
so,juz follow da flow..
:p

biru said...

salam idalara,

kata orang,
merindu pada yg kasih
cemburu pada yg sayang

tapi...
salahkah kita merindu pada kenangan
mengungkap segala keresahan silam
tapi hanya untuk sebuah ketenangan
jom... perlahan2 kita harus lupakan

heheheh =)

SYAbAR said...

rindu adakalanya memberi satu keriangan yg tidak ternilai dan terucap dgn kata2, but adakalanya tindu merosakkan jiwaraga kita... tp wanita itu sebenarnya kuat dan tabah menanggung kerinduan dan cobaan kan Ida

AL said...

salam..Idalara,

suami yang baik tidak akan melakukan perkara yang sebegini rupa pada isterinya..kebahagiaan yang didambakan, derita yang dapat..

tq sudi singgah..blog anaklaut.:)

p/s: bro GRunGe, gambar tu..idalara dengan ... dia lah..:)) sori idalara..

anaklaut said...

setuju dengan cik amy, blog idalara memnag vouge..!

lintasan hati said...

puisi indah
terkesan kt ati sy gak
hehe

honeyamirul said...

Salam Kak Ida,
Dan salam prkenalan dari saya wife Amirul...

Puisi yang sunguh menyentuh hati...
siapa lah gerangan yang bertuah itu yang berjaya mengetuk pintu hati kak ida ye? apa-apa pun di doakan semoga akak berbahagia dan gembira bersama anank2...

P/S: salam sayang buat anak2 akak.

Org Ganu said...

syahdunyer puisi ni..

Cik Skaf said...

Kak. skrang sy kat melaka.

easza said...

ida... kalau nak tahu tanya je si dia... hati dan jiwa tak turut terseksa dan tertanya-tanya....

Pengasas said...

Salam Ida,
Begitukah yang dikatakan rindu-rinduan?

cahayachenta said...

rasanya kes kak ida sama jer dgn sy.. sedih kan akak kalo kita terlalu mngharap pd sesorang... lagi sedih bila dia masih tak dapat lupakan kisah silam dia... wpun penantian tu 1 penyeksaan, tapi tak tau kenapa masih menunggu dia sedangkan dia x pernah memberi sebarang harapan...

intel_Inside said...

wah. mndalam mkne puisi ni. hehe.

amik award ni kalo x keberatan, http://natsuthesalamander.blogspot.com/2009/07/award.html

Anonymous said...

hai kak ida..

sungguh puisi ini menusuk kalbu
bagi mereka yang pernah rasai 'rasa itu'
sungguh saya juga pernah rasai begitu...
semua hanya tinggal kenangan..

Idalara said...

salam kakciks
agaknya kita ni serupa dan sejiwa kan..
ilham dtg tnpa paksa...siapa yg merasa dia tahu bagaimana rasanya..
thanks kakciks.

Idalara said...

salam hysman
hnya dgn sbr saja kak ida masih mampu bertahan tp kdg kala rasa tk tahan juga hadapi rasa ini..

Idalara said...

salam biru
rindu memang menyakitkan!
tapi bukan kita yang mencipta rindu..

Idalara said...

salam syabar..
itulah wanita!
ketabahan dan kekuatan dihati dan dijiwa mereka..
tak tewas walaupun teramat skit menanggung rasa rindu itu,

Idalara said...

salam al..
betul tu..dan pastunya tiada wanita yg bergelar ister mahu didera sebegitu rupa.

p/s al, grunge..itu bukalah pic idalara dan si dia..hnya hiasan semata2..gmbar disia hnya ada dalam hati hehehe.

Idalara said...

hai..al pun bersempendapat dgn cik amy?mcm sehati sejiwa je..
mana ada vouge nya..sepi dan kaku mcm tuannya.

Idalara said...

salam lintasan hati..
tak seindah mana..hanya bila hati dipenuhi tandatanya maka lahirlah demikaian rupa.

Idalara said...

salam honeyamirul
wah..riangnya hati kak ida..a,irul diwakili honeynya..
siapkah dia?..mungkin hnya kak ida yg perasa begitu sedangkan dia..?mungkin kak ida hanya melakar mimpi sedangkan dia?

Idalara said...

salam org ganu
terimakasih..tak sesyahdu manapun..jiwang je yg lebih kak ida ni..hehheeh

Idalara said...

cik skaf..melaka kat mana?kalau kak ida balik melaka boleh jumpa.

Idalara said...

salam easza..
ida rasa dia sendiri tahu tp pur2 tak tahu..sukar diramalkan lelaki ini.

Idalara said...

salam dr@pengasas
agaknya itulah namanya rindu..
makin cuba dilupa makin kuat ia datang di hati.

Idalara said...

salam cahayacenta
serupa dan sama agaknya..mngkin begitu takdir yg disebelah kita..menanti pada yang tak pasti..menunggu pada yang pura2 tak tahu.

Idalara said...

hai intel-inside..thanks
nnati kak ida amibil ye..puisi sekadar luahan hati.

Idalara said...

salam anonymous
mngkin kak ida hanya bertepuk sebelah tangan..mungkin dia hanya mahu permainkan perasaan kak ida..siapalah kak ida ni di mata dia..seorg singlemum yg serba kekurangan,tiada rupa,budibahasa kurang harta jauh sekali..tak mungkin dia sudi..sdgkan dia..sgt sempurna dan terlalu ramai pemujanya.

Redynne™ said...

salam kak ida,

perasaan nan menyeksa jgn disimpan..
x dpt direct, gunalah kiasan..
apapun penerimaan bukan ukuran..
yang penting apa dihati terluahkan..

nice poem..

*jgn cedih2 ye akak cyg... :)

Idalara said...

salam redynne
dah..telah kak ida luahkan..dia tahu..
tapi salahkah kak ida berperasaan begitu jika dr bibirnya mengatakan terlalu rindu pada kak ida,terlalu ingat hingga terbawa dalam mimpi?

tak sedih bila ada teman2 mcm redynne..thanks..sayang juga dr kak ida.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...