Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Friday, July 03, 2009

Letihnya..


Org Ganu bertnya: 'kak Ida..arini tkde tips ke.."bukan takde,,tapi kak ida terlalu letih, kerja2 opis bertimbun, anak yg bungsu diserang astma, mula2 batuk dan selsema..risau bila demam2, batuk dan selsema ni.,,alhamdulillah...doktor kata cuma demam biasa saja...bila anak2 diserang astma ni aku mula risau...lebih2 lagi bila menjelang tengah malam...nak keluar ke kelinik 24 jam kenderaan pulak takde, aku hanya mampu berdoa, jika nak kena astma pun biarlah siang..tapi..kalau nak sakit bukan kira waktu...bila berjaga malam menjaga anak yg sakit aku pulak diserang pening dan migrain..beginilah nasib bila sorang diri menjaga dan mmbesarkan anak2...akulah ibu dan akulah ayah..peliknya waktu begini tak pula abah diaorg tnya khbr...tapi bila anak2 tak ingat besday dia marah pulak...bukan aku tak ingat tp aku lupa..maklumlah..dah 5 tahun tak hidup bersama...jadi banyak perkara tentang abah diaorg sudah mula lupa..aku rasa mungkin wajah abah diaorg pun anak2 hampir lupa jika sudah 2 tahun tak bertemu...bila dah dua tiga hari tak masuk blog banyak benda dan berita terkini aku tertinggal contohnya.....rakan blog aku AL yang dah beberapa hari demam teruk..mungkin dia terlalu teruk bekerja hingga jatuh sakit..rehatlah dan ikut nasihat doktor, mudah2an cepat sembuh dan dapat menjalankan tugas dngan segera...pada org ganu dan teman2 lain insyaallah kak ida akan bagi tips2 yang lebih menarik lagi di entry yang akan datang...harap2 aku dapat segera menulis lagi di sini.

27 comments:

pejuangkesan said...

banyakkn bersabar kak...bnykkm berehat..jga kesihatan tu..

GRuNGe said...

Wah kak, agak sibuk juga. Tak apa kak, yang perlu idahulukan, dahulukan. Keluarga dan kerja dahulu, blog kemudian. Kami sentiasa menanti. Jangan pening dan jaga kesihatan diri kay kak.

hysMan.. said...

salam kak,
asma?? bahaya jugak tu kak..
sebab benda tu tak kira masa..
saya doakan supaya anak bongsu akak sihat dan akak kuat meghadapi dugaan hidup sebagai sorg ibu dan sorg ayah..
bukan mudah tu kak..
chaiyokk!!!
u can do it kak..
:)

anaklaut said...

salam..

nama anaklaut (AL) masuk entri idalara,

biasalah demam, kerja bertungks lumus demi menaikkan prestasi sekolah..tapi, surat layang yg dapat.apa boleh buat..

p/s: kesiannya melihat pics anak idalara semput.

moga allah swt memberi ketabahan pada idalara..

anaklaut

Pengasas said...

Salam Ida,
Itu sebabnya syurga di bawah telapak kaki ibu. Bukan senang menjaga dan mendidik anak.
Tahniah atas kegigihan Ida mendidik anak, walaupun sorang diri.

Tirana said...

Kesian Ida.. Ada emergency tengah malam, panggil aje ambulance kalau tak ada sapa nak minta tolong.

Org Ganu said...

salam kak..
kesian akak..kak ida jgn la paksa diri sgt..sy sje2 je tnyer pasal tips tu..akak jgn la tension sbb tu..
huhu rasa bersalah plak..
pepun akak bykkn berdoa k..sakit itu adalah pencuci dosa..so bersabar la yer..
i wish u to get better as soon as possible..

SYAbAR said...

anak saya pun batuk dan selsema juga tp tak demam. Risau juga ni walaupun Dr kata biasa. Tu yg nyepi dr kemaskini blog....

Semoga anak kita cepat sembuh. Amin

edda(",) said...

hai kak.. sabar ye...
dugaan je tu...

sy dah link akak...
keep in touch!!

MaMaQaYPo FaMiLy said...

hope kak ida terus tabah yer!!

Idalara said...

salam pejuangkesan..
terimakasih.airmata pasti berlinang bila mendapat kaat2 semangat dr teman2..insyaallah.

Idalara said...

Grunge..
mng kak ida ni sibuk sgt2..keja pun kerap 7 hari seminggu..kdg2 terpaksa sebab nak cari rezeki..namun nasihat dan pandangan teman2 kak ida hargai.

Idalara said...

salam man..dua2 hero kak ida ada astma..kak ida dah biasa menghadapi sorg2..insyaallah kak ida akan lebih tabah dan kuat.terimakasih man.

Idalara said...

Salam AL..al adalah salah seorg pengunjung dan sahabat saya yg paling setia, terkilan bila tak tahu al demam teruk..saya doakan al akan cepat sembuh..jgn jadikan surat layang pematah semangat al..al pernah dpt anugerah terbaik,jadikan ianya sebagai pemangkin semangat.saya dah biasa anak2 sakit..terimakasih al.

Idalara said...

salam prof..terimakasih yg tak terhingga sudi lagi singgah di sini..dan beri saya kata 2 semangat..insyaallah mudah2an sy aberjaya didik anak2 jadi insan berjaya dunia dan akhirat.

Idalara said...

ye lah tirana..ida tak teringat pun..apa gunanya ada ambulance jika ada kes emergency ye..

Idalara said...

salam org ganu..eh..jgnlah rasa bersalah pulak..kak ida pulak rasa bersalah letak nama org ganu kat entri kak ida..insyaallah..anak kak ida akan cepat sembuh.

Idalara said...

syabar...laa..samalah kita,bezanya anak ida ada astma..kita sama2 berdoa ye..

Idalara said...

hai edda..mekasih sudi singgah dn link idalara..innti kak ida link pula ye..insyallah kita akan terus bersahabat di sini.

Idalara said...

mama..thanks..insyaallah.

intan shaheera@ieyra said...

tabahkan hati ye auntie.....ieyra sentiasa berada di belakang auntie....

Idalara said...

hai ieyra syg...mekasih ye..walaupun kita jauh di mata namun tetap di hati..

anaklaut said...

salam...idalara,

"Dalam kesakitan teruji kesabaran..dalam perjuangan teruji keimanan. Dalam ukhuwah teruji keikhlasan..dalam tawaqal teruji ketaqwaan. Dalam kerinduan teruji kesetiaan.. dan hargailah bila bersahabat, maafkanlah bila terluka.. Fahamilah bila keliru, nasihatilah bila terleka, tegurlah bila tersilap, ingatilah bila kesunyian..itulah kehebatan ukhuwah fillah.."

anaklaut sentiasa mendoakan kesejahteraan idalara dan anak-anak..

tabahlah mengharugi padang kehidupan di bumi allah swt ini. kita sentiasa di uji,idalah ibu, idalah ayah dalam membesarkan anak-anak.

semoga allah swt memberi rahmat pada idalara sekeluarga..

anaklaut-

Naz said...

Banyak perkara yg kak Ida lakukan bersendirian... semoga lekas2 bertemu jejaka 'A' yg bertanggung jawab dan sayang anak2 akak... amin...

Idalara said...

salam al..
menitis airmata saya bila membaca kata2 al..terimakasih yg tak terhingga..saya memahami apa yg mahu al sampaikan..

Idalara said...

salam naz..
begitulah diri kak ida..berjuang membesarkan anak2 dalam beribu kemelut..insyaallah, walaupun terlalu tipis harapan utk bertemu A,namun kak ida harapkan kalau bukan A mungkin ada lelaki lain yg dapat menerima kak ida dan anak2.

Naz said...

Saya doakan akak dari sini... amin...
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...