Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Sunday, March 01, 2009

1001 lelaki


1o sebab kenapa lelaki kekal membujang?

..bila mata semakin luas mengenal manusia bernama lelaki ni..baru tahu rupanya ramai yang masih membujang..ingatkan perempuan yang lebih ramai dari lelaki..inilah kemungkinan sebab2 lelaki kekal membujang:

1. Memang tidak ada nafsu terhadap perempuan - hmmm... something wrong tu..

2. Ada pengalaman pahit dalam bercinta..mgkin ditinggalkan kekasih sehingga wujud perasaan tidak mempercayai perempuan lagi.

3. Dilahirkan dalam keluarga yg porak peranda atau pernah melihat kekejaman ayah terhadap ibunya.

4. Terlalu mencintai seseorg dan apabila cinta tak kesampaian terus hilang selera utk berumahtangga.

5. Takut tidak bahagia bila berumahtangga nanti.

6. Meragui kemampuan seksualiti sendiri.

7. merasakan lebih bebas dan senang hidup sendiri.

8. Terlalu sibuk dengan pelajaran atau pekerjaan.

9. Bimbang tidak boleh menbahagiakan isteri dan takut mendapat anak cacat atau tidak cemerlang sebagaimana dirinya.

10. Sentiasa merasa tidak bersedia dari segi kemampuan material dan takut pasangan kecewa tidak dapat apa yang diinginkan.


Mengapa Lelaki Pendek Umur -

(mengikut dari kajian pakar- yang tepat... pendek atau panjang umur seseorg Allah yg tentukan)

1. Lelaki lebih banyak merokok dan minum arak berbanding wanita yang biasanya suka mengamalkan cara hidup sihat.

2. Lelaki selalunya tidak mahu berjumpa doktor bila ada masalah kesihatan.

3. Lelaki sering memandang remeh keselamatan diri dgn melakukan aktiviti merbahaya.

4. Kerja adalah segala2nya bagi lelaki. sikap begini sering menyebabkan mereka lebih tertekan dan menyebabkan emosi mereka terganggu.


Bagaimanapun semua ini akan dapat dielakan jika anda mempunyai rasa sayang pada diri sendiri dan sering melakukan pemeriksan kesihatan dan mengamalkan cara hidup sihat.


Entri ini dihasilkan dari pembacaan idalara dalam majalah MIDI..kajian terhadap lelaki dan banyak petua2 untuk lelaki bakal idalara beri.


9 comments:

Tirana said...

Hehehe..entry ini khas untuk lelaki ye Ida..

Idalara said...

beul tu tirana...sesekali kena bg ingatan sikit kat lelaki ni...lelaki ni kan ego.tknk mengaku salah silap mereka..

Kamsiah said...

ida,ada kwn suami saya kata,kalau la dia tau betapa bestnya kawen,keluar2 perut mak dia dulu,terus dia nak kawen...:)

Idalara said...

tu lah pasal diaorg tak tahu lg betapa baiknya ikut sunnah Nabi ni kan Kamsiah...ni asik takut je..takut nk jalankan tnggungjawab.

penjenayah.merah.jambu. said...

mmmg ego pun..
hikhik..
nape ye laki kuat hisap rokok?
heran sungguh..
pastu pemendam plak..
mne tak tensen..

hysMan.. said...

salam kak..hee..

teeettttt...
laki ego???tak suma kak..
somtime hidup ni kena ego tak kisah laki ke pompuan...
di era globalisation ni pompun pon makin ramai yg ego..huhu..

mcm saya,kalu tau kesalahan itu berpunca dari saya,saya admit dan tak suka salahkan org lain..
tapi kalu da salah org lain diam suda ler..hehe..

bagus kak,banyakkn lagi n3 bab2 laki..saya ni jarang baca majalah..
tp majalah wanita biase jugak..
wakakakakaka..(akak punya..bersepah je)

nak kawen la ni jugak tapi tak cukup duit..
tolonggggggggggg......
:p

Idalara said...

salam secret...lelaki ego? maybe kot...merokok..baik tak makan jgn tk hisap rokok..kata diaorg..

Hysman...masing2 ada pendapat diaorg..insyaallah akak akan hasilkan entri pasal kaum adam ni...skrg ni usaha majukan diri..bila dah cukup segalanya baru jadi ketua rumahtangga yg bertanggungjwb..rite?

Idalara said...

salam secret...lelaki ego? maybe kot...merokok..baik tak makan jgn tk hisap rokok..kata diaorg..

Hysman...masing2 ada pendapat diaorg..insyaallah akak akan hasilkan entri pasal kaum adam ni...skrg ni usaha majukan diri..bila dah cukup segalanya baru jadi ketua rumahtangga yg bertanggungjwb..rite?

Idalara said...

salam secret...lelaki ego? maybe kot...merokok..baik tak makan jgn tk hisap rokok..kata diaorg..

Hysman...masing2 ada pendapat diaorg..insyaallah akak akan hasilkan entri pasal kaum adam ni...skrg ni usaha majukan diri..bila dah cukup segalanya baru jadi ketua rumahtangga yg bertanggungjwb..rite?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...