Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Thursday, May 20, 2010

Sayang...Ku Menghitung Hari....

Bismillah......

Kali terakhir aku bertemu 'dia' sewaktu usia Abdullah Zaki hanya 1 tahun..bermakna sudah hampir 11 tahun aku tidak bertemu 'dia' lagi........aku tahu memang terlalu banyak perubahan yang telah berlaku pada 'dia'. Walaupun aku tidak bertemu dia.....aku sering menerima perkhabaran tentang 'dia' dari kawan2 yang kerap bertemu dia.., aku kerap melihat perkembangan dia dari kejauhan ini...dia bertambah matang, bertambah hebat dan bertambah gah....

Aku memng sangat rindukan 'dia'..melihat perkembangan dia aku bagai tak sabar2 ingin bertemu...aku ingin berlari mendakap dia, aku ingin berada dalam pelukan dia.......ooppps....!sudah terlalu lama aku tidak melihat dia dari dekat...bagaimanakah dia...bahagiakah aku bila bertemu dia? aku tahu dia memang tkkan kenal padaku.....hmmmm...ntahlah..

Sabar Ida, hatiku memujuk......tak kurang dari 7 hari saja lagi kau bakal bertemu dia....kau bakal berjumpa dia yang sudah terlalu lama kau rindukan...nanti bila dah jumpa jangan pulak malu2...(aku ni pemalu gak kot)

Wei!! Idalara...apa yg kau repekkan ni....dia bukan orang yang boleh kau peluk, kau dakap, dia kepunyaan ramai org....terlalu ramai dia nk layan, bukan kau sorg.......hehehe..aku terlebih sudah!....sebenarnya 'dia' yang aku maksudkan itu ialah Kelantan Darul Iman....tak salahkan kalau aku memang sangat rindukan Kelantan..

Sejak sebulan lepas aku asyik menghitung hari....pada 27 Mei hingga 29 Mei ini aku akan ke Kelantan, mengikut rombongan yang dianjurkan oleh pekerja2 Koperasi di HQ..aku salah sorang wakil dari Bahagian Pentadbiran...aku pergi sendirian, anak2 tinggal bersama kakak mereka...kesian juga nk tinggal tapi tiada kekosongan dan mereka sendiri tak mahu mengikut 'mak cik2' bersoping..
Kalau dapat jumpa Tuan Guru, Alhamdulillah....

Dulu 11 tahun yang lepas tak begini pasar Siti Khadijah rasanya kot...dah ingat2 lupa......wah...tguk kat sini pun hatiku teruja sangat..melonjak2 hati nak pergi..tp mak kata sekarang barang2 dah mahal...hmmmm..takpe lah..aku bukan nk bersoping sangat, just 'cuti-cuti Malaysia'....beli keropok dan kain batik...cukuplah.

Kelantan@ Kota Bharu...nantikan kedatanganku...insyallah ada seseorang akan menunggu aku di sana...nak bawa jumpa mak dia katanya...hah! biar betul...ish..tak mahulah...
ps..tak dapat jumpa orgnya dapat tenguk negerinya cukuplah...



31 comments:

Amieynna Amin said...

salam kak ida..
ingatkan siapa lah dia tu..
rupenye kelate..
best shopping kat sana..

Amieynna Amin said...

salam kak ida..
ingatkan siapa lah dia tu..
rupenye kelate..
best shopping kat sana..

ber_u_wang said...

jamgam lupa jemput saya nanti

fa*atip said...

kak fa pun sukaaaa pegi Kelantan!! :D

Ibu n Abah said...

ida...
selamat berkunjung ke Kelantan..
semuga selamat pergi dan kembali...

Pn Kartini said...

SAlam my dear sis..:):)
Alahai..buat suspen jek baca citer sis..hehehe..
tapi kan kak..tinie pun memang suka jg ke sana..:):)best!:)

~PakKaramu~ said...

Hmmmm, sedapnya resepi tu lecoq air liur !

azieazah said...

Hmmm ikut rombongan Cik Kiah yerrr.. Best tu. Saya pun dah lama tak pegi Kelantan.
Biasanya kalu trip shopping ni, mesti ada singgah Tganu dlm perjalanan balik.

Jangan lupa borong keropok 2,3 guni... Murahhhh.

Anonymous said...

doakanlah die bahagia..
lupe kan le dia tu..

wachak said...

Kali pertama wa singgah Kelantan tahun 2000/1 kalu x silap. Lebih kurang cam sis ida juga.

blueCITY® said...

salam..

hehheheh
saya juga rindu gak nak g kelantan ni
2 tahun lepas last pergi
saya juga nak sangat jumpa tok guru
belum kesempatan jumpa tok guru

ps:
suruh la cikgu rashid belanja nasi kerabu nanti
hehheheh...

Acik said...

Salam..
Gi jale-jale ye...nak ikuttttt!!

maiyah said...

hehe.. saspen je, rindu le tu..

zedmagel said...

Salam Ida,

Agak lama juga saya tak ke Kelantan, negeri indah budaya permai.

hans said...

lamo deh ambo xgi kelate

Kak Nora said...

Kelantan sebuah negeri sangat unik. Dah lama juga akak tak gi kelante.

Idalara said...

salam kak Nora..
sbb keunikannyalah buat ida tk sbr nk g sana..:)

Idalara said...

hans..
kak ida lg lama kot..dh 11 thn...

Idalara said...

salam zed..
bila ada kelapangan jemputkah bershoping kt klate..

Idalara said...

salam maiyah..
hehehe...rindu la ni...

Idalara said...

acik..jom...ikut kak ida..mst gempaq punya..

Idalara said...

salam biru...
kiranya baru gaklah biru ke sana..jumpa dia tu tak?hehehe..

cikgu rashid kelantan kat mana ek..nk gak suh diaaa belanje ida nasi kerabu n kain batik hehehe.

Idalara said...

salam wa...
dah bnyk betul perubahan kelantan yg makmur tu...tk sbr nk g ni.

Idalara said...

Anonymous..
mana boleh lupa...doa tetap doa muga dia bahgaia..

Idalara said...

salam azie...
hehehe..nk g sndiri ntah bilalah dpt so ikut rombongan cik kiah lah ni....target ni bukan soping sgt tp kopok mst beli...

Idalara said...

salam pakkaramu...
ooo..msk asam kt entri bawah tu ye..sy tguk pun kecur...

Idalara said...

salam tinie..
kan kak ida ni mng suka buat suspen je...
tp kak ida sndiri suspen nk ke sana..ada org ajak jumpa mak dia hahaha..bakal mak mertua katanya...

Idalara said...

salam ibu n abah..
insyallah...mudah2an selamat.

Idalara said...

fa..rasanya kita semua mng suka g sana kot....

Idalara said...

ber-uwang..lgn lupa jemput kt kelantan ke jemput lain ni..hehehe..

Idalara said...

salam dik myna..
hah! saje je nk buat org suspen...mng best sgt pun dah teruja sgt dah ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...