Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Thursday, August 19, 2010

Putus Sudah Kasih Sayang.....

Bismillah...

Petang semalam ke bazar Ramadhan di BBST bersama seorang ofismate...mujur cuaca terang benderang, agak selesa nak membeli apa yang patut, selalunya aku hanya membeli kueh mueh untuk di makan selepas solat tarawikh, (waktu berbuka kami anakberanak makan nasi)....Setelah puas meronda dari pangkal ke hujung, sudah sampai masanya untuk balik.Dalam perjalanan ke kereta, tiba2 aku rasa langkah kaki sebelah kiriku agak berat..ish..apa pulak yang melekat kat kasut ni..bila tenguk pada tapak kasut, tak ada apa2 yang melekat..aku teruskan perjalanan dengan rasa cukup tak selesa..terpaksa berjalan perlahan2 hingga sampai ke kereta...
Bila sampai di kereta...terkejut juga aku lihat apa yg berlaku pada kasut kesayangan aku ini...rupanya tumit kasut dah hampir nak berpisah dari tapaknya!! mujurlah tak tercabut semasa sedang membeli.....dah hampir setahun kasut ini berjasa padaku, sangat selesa dipakai walaupun aku berjalan sejauh stesen komuter Seremban ke Terminal 1, kasut berjenama dot,dot,dot.... yang aku beli di Sogo dengan harga RM23.90 dari harga asal RM89.90.......

Rasa berbaloi memakai hampir setahun, puas aku lenjankan ke sana ke mari.....mujurlah harganya murah saja, kalau harganyaRM89.90 aku rasa ralat juga....mungkin dah sampai masanya dia berehat terus dari berkhidmat denganku...dan diganti dengan yang baru...(macam tau2 je dah nak raya...)

p/s yang lama tetap dalam ingatan walaupun sudah ada yang baru...

39 comments:

ber_u_wang said...

nak kasut baru tu... kasut raya .

azieazah said...

Lawa kasut tu IDA. Kalu masih boleh digam, gam jer tapi mungkin dah tak leh lasak lagi.

Skang banyak sale, beli baru kasut raya, pastu lenjan pakai pegi keja.

Pengasas said...

Salam Ida,
Cuba jumpa tukang kasut. Mungkin dia boleh baik-pulih.
Berjimat adalah sebahagian dari kehidupan yang sehat.

Khairul Azmi said...

tu tandanya dia nak suh beli yg baru tu kak ida..hehe...

Idalara said...

ber_uwang
tguk dulu mcne..kalau boleh dibaiki...takyahlah beli baru,anak2 kena utamakan.

Idalara said...

azie..
lawa ke..taste age 40+...tu lah nk bawa kat tukang kasut dulu..minta2 boleh dibaiki semula..

Idalara said...

Waalaikumsalam Pengasas..
insyallah sy ada terfikir cadangan prof itu..cuma kena minta tolong kwn2 hntrkan.rasanya masih boleh dibaiki.

Idalara said...

khairul azmi..
tu saja je nk tmbh bujet kak ida....

Yunus Badawi said...

Dah tak boleh nak diselamatkan ke? Pakai gam gajah ke atau hantar kat Sabarudin tukang kasut hehehe

Yunus Badawi said...

Dah tak boleh nak diselamatkan ke? Pakai gam gajah ke atau hantar kat Sabarudin tukang kasut hehehe

wachak said...

guna gam cap gajah jer sis .. hehehe

akuanakpahang said...

Boleh lagi direpel tu..setakat gam dia aje yang dah tercabut :)apa pun dah nak masuk musim raya nak yang baru le tu:)

Kak Nora said...

Ganti aje dengan yang baru, mungkin yang baru lebih cantik dan lebih sedap dipakai dari yang lama.

zedmagel said...

Salam Idalara,

Heh..ha..tu le akibatnya meronda saka di bazar ramadhan, hingga kasut kesayangan pun merajuk.

Tak pe Ida, masih boleh direpair di tukang kasut yang berhampiran di sekitar anda..

sahromnasrudin said...

salam ziarah..kenal blog ini dr blog alehkayong..nice blog..tahniah & keep it up..

miMiE aZiMaSK ^V^ said...

2 namanya ada can beli kasut baru.. keh keh keh...

// klik sinie jom ke blog mimie azimask :D ... //

blueCITY® said...

salam,

hehehheh
nak beli kasut raya kan kan...

Ibu n Abah said...

ida..
putus kasih sayang ngan kasut... takper...
jangan putus kasih sayang dgn insan yg kita sayang....:-0

Ibu n Abah said...

ida...
putus kasih dgn kasut... takperr... jgn dgn org tersayang... kasut boleh cari....bila2 dan dimana pun... kaseh.. itulah satu... bila dah sayang.. takder kompromi...

kakcik said...

Salam Ida..

kalau sayang, janganlah dibuang. Baik pulih dulu. :)

shameel Iskandar said...

cian kak, beli jer kasut baru.

p/s= saya tertarik dgn frasa ni, "yang lama tetap dalam ingatan walaupun sudah ada yang baru..."

LiNda said...

Kasut tuh ok lagi .
Kak ida bawa ke tukang kasut
suruh dia jahit
lagi kemas dan tahan lama.

Lainlah kalau tali dia terputus
hah, itu kena buang .

kak Erna said...

salam ida..pandai kasut ida cari masa..betul2 masa nak raya dia buah hal kan..kena lah beli yang baru..

Pn Kartini said...

Salam my dear sis..:)

Salam:)
Kena jek masanya ...nanti akak bolehlah terus beli utk raya sekali..:)

Slmt Berbuka puasa sis..:)

Idalara said...

waalaikumsalam kak erna
tu lah..mcm dia tahu2 je nak raya..sbnrnya ada lagi kasut lain tp yg ni the best..

Idalara said...

Linda..cdn kak ida gitu lah...raya tk semestinya semua nk baru..belanja ikut mampu je..insyallah kak ida akan bawa untuk dibaiki.

Idalara said...

shameel..insyallah dpt untung jual kueh raya bolehlah beli baru.

tiada yg lama tiada yg baru...

Idalara said...

waalaikumsalam kakcik
mng syg sgt..insyallah ida akan baiki dulu

Idalara said...

ibu n abha
setuju kata ibu n abah..tak mahu putus kenalah jaga hatinya sebaik mungkin...

Idalara said...

waalaikumsalam biru..
kalau beli pun nk cari ala2 yg dah rosak ni..tp klaau boleh repair, pakai je tuk raya.

Idalara said...

mimie
rasa2nya mcmtu lah...saje je buat hal dah nk raya ni..hihihi

Idalara said...

sahromnizam..terimaksih singgah di sini..muga teru singgah ye...

Idalara said...

Waalikumsalam zedmagel
agaknya dia mng dah rosak tp sy yg tak perasan..tu lah berjalan jauh kat bazar sampai kasut nk tercabut pun tk perasan.

Idalara said...

kak nora.
cadangnya begitu tp nak hantar juga kat tukang kasut..mudah2an boleh dipakai lagi

Idalara said...

aku anak pahang
insyallah muga2 boleh di gam atau di jahit.save sikit

Idalara said...

wachak..
takut gam sebesar gajah pun tk boleh nk lekat..hihihi

Idalara said...

YB..
baru je call sabaruddin tukang kasut tp dia cuti sempena Ramadhan ni hihihi

zulkbo said...

Salam bertandang lagi..
apa khabar?
moga sihat selalu orang
di sini

Idalara said...

waalaikumsalam..zulkbo..
terimaksih bertandang sini..alhamdulillah sihat2 adanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...