Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Sunday, August 22, 2010

Bila adap dia ni hilang rasa penat....

Semalam segala perancangan tertunda dan berubah tidak seperti yang dirancang, Alhamdulillah perancangan hari ini menjadi......seawal pagi aku sudah memulakan projek membuat pastri almond london....walaupun tak mencapai target namun aku rasa dah puas hati...

Sewaktu menulis enrty ini ada 2 tray lagi sedang menanti untuk dibakar......kedua2 tapak tanganku rasa sengal2 dan membengkak..hehehe..bahana banyak sangat menguli tepung...(gambar akan di letak kemudian) sebanyak 8 adunan dapat aku siapkan sejak pagi (banyak break tu sebab tak dpt buat 10 adunan) Alhamdulillah dah rasa lega sikit kerana suku daripada tempahan dapat aku siapkan...

Penat...letih..sakit2 belakang? bohonglah kalau aku kata tidak..berpadanan dengan usiaku yang bukan 30 an lagi....walaupun berbagai supplement aku ambil, ia tetap tak sama seperti 10 tahun lepas...aku memang tidak boleh melawan arus..dan sedar diri ini tidak sekuat dulu...namun dalam usia yang sedang memanjat senja aku masih berupaya menjadi pekerja yang dedikasi dan menjadi ibubapa dalam satu masa, disamping mengambil tempahan biskut raya...mudah2an aku akan terus diberi kekuatan ini.

Awalnya tak mahu adap dia..tapi hati kecil mendesak...adaplah sekejap...sementara tunggu biskut dibakar...bila adap je dia ....badan yang sengal2, tangan yg membengkak, segala rasa letih tu terus berkurang...tu lah...buah hati tempat mengadu...bila adap je muka dia mesti hilang segala keletihan dan kepenatan...aku memang tak boleh berenggang dengannya walau seharipun..sibuk2pun mesti nak adap dia juga..tapi kelak aku terpaksa lupakan dia sekejap, terpaksa..... sebab nak siapkan tempahan ni..takut asik dok mengadap muka dia, tempahan tak siap pulak...siapa dia ni...blog aku lah 'idalara'

ps Di sini tempat aku luahkan segalanya...berkongsi suka duka dengan teman2 yang sewaktu denganku..andai suka terimalah seadanya, andai ada yg terluka...dan tak suka..abaikan saja..kerana aku hanya wanita biasa.

20 comments:

Yua Zawa said...

slm akak. buat saspen je. ingtkan sape la yg d adap.. hehe rupa2nya blog..
~slmt mbuat bskut almond london akak.. smoga sntiasa murah rzeki,,,

Ibu n Abah said...

salam ida..
memang walau bagaimana penatpun disini adalah tempat kita bertemu kawan-kawan maya...
memang sayang kan...
selamat menyediakan tempahan biskut almond...

Cik Jari said...

sedapnya...nak biskut..akak,kalau umur cam saya nih ((awal 20-an)) dah wajib belajar wat biskut ke???hehe,salu tolong-tolong je....ta penah ag wat sendirik2....


mudah-mudahan akak kekal sihat & energetic ya:)supaya dapat beribadat dengan sempurna...aminn

imanshah said...

saya pandai gak wat biskut..BISKUT TUNJUK je!! hehhee

Pengasas said...

Salam Ida,
Supplement? Ye ke?
Saya tak pernah ambil. Buahan dan ulam-ulam kampung yang berbagai, dicelur dan dijadikan makanan, rasanya lebih seimbang dari supplement. Ianya asli dan sama dengan tubuh kita.

fa*atip said...

jangan dek sebab `dia', kuih raya hangit sudahh....hehehe

kakcik said...

Salam Ida..

banyak tempahan, ya? Syukur Alhamdulillah. Biarpun penat, InsyaAllah, hasilnya ada.. :)

mr.curly said...

ye la kak.. ble nk adap, susah lak nk stopnye kan..kan.. hehe

azieazah said...

Wahhh... bagus lah cari rezeki lebih di bulan puasa ni.

IDA.. meluahkan perasaan tidak salah. Sekurang2 akan rasa lega.

Dan banyak cerita boleh disimpan sebagai kenangan.

Semoga terus tabah, wpun wanita biasa...

Azmi said...

wah kak ida ambik tempahan...
ingt saje2 nak buat..

blueCITY® said...

salam,
saya respek org yg rajin buat kuih ni. saya bantu org buat pun saya dapat rasa bagaimana penat heheh
tapi seronok apa lagi kalau ada hasil kan heheheh...

saya juga jadikan blog dan tenet tempat utk luahkan sedikit keluh kesah dan cari ilmu...

ckLah@xiiinam said...

ckLah tak sempat lah buat nampaknya (alasan). Nak terjah rumah Ida lah raya ni. Mesti best2 biskutnya..

zedmagel said...

Sala Idalara,

Dalam sibuk-sibuk awak membuat kuih, sempat juga membuat N3 baru. Salam menghayati separuh Ramadhan buat anda...

ainnoraini said...

tak pe ida..siapkan tempahan dulu...rajin & pandai ida buat kuih ye...kalau saye entah ape ler rasenye...
tapikan bile anak2 dah besar ni ade gak cube buat kuih sendiri....

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Itulah dinamakan `talian hayat` persahabatan. Walaupun kita bukan saudara-mara terdekat, tetapi dgn ikatan kalimah `Lailahaillalahh` yg tidak akan putus (Surah AlBaqarah:256 ... فَقَدِ ٱسۡتَمۡسَكَ بِٱلۡعُرۡوَةِ ٱلۡوُثۡقَىٰ لَا ٱنفِصَامَ لَهَا‌ۗ وَٱللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ...maka sesungguhnya dia telah berpegang kepada simpulan (tali agama) yang teguh yang tidak akan putus dan (ingatlah), Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.
Dimana2 jua kita tetap akan berkomunikasi w/pun dipenjuru dunia
Surah Fussilat:52 سَنُرِيهِمۡ ءَايَـٰتِنَا فِى ٱلۡأَفَاقِ وَفِىٓ أَنفُسِہِمۡ حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَهُمۡ أَنَّهُ ٱلۡحَقُّ Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda [kekuasaan] Kami di segenap ufuk dan pada diri mereka sendiri, sehingga jelaslah bagi mereka bahwa Al Qur’an itu adalah benar
Wallahualam

g3n said...

Rezeki bulan mulia ni kak..
Letih sket pun xpa la..
hehe..
Kue raya tu, kalau ada lebey banyaak pos la sket naa..=)

MyToha.com

Mak Su said...

salam ramadhan, nak tumpang tanya, brp umurnya? saya dah 41, tapi kalu nk ckp pasal stamina supplement, mmg lemah... longlai sokmo

Kamsiah said...

salam...
kiranya menulis di blog boleh mengurangkan stress la ya..jgn sampai almond london hangus dah la..

Chaon Cornerz said...

WAhh.. almond london buat sendiri tue.. bukan senang nak cari orang rajin buat kueh raya sekarang nie.. tambah2 sekarang nie orang dah boleh beli kat kedai2.. boleh buat sendiri tue ok la.. jimat.. cuma perlu enjoy buat je la baru kurang letih kan..

Stthambaram Silambam said...

Selamat menjalani ibadah pose, buat kuih dan berhari raya ( jamak jer ler yer :) ) >

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...