Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Wednesday, November 18, 2009

Sahabat

Sesekali Jadilah Kawan Yang Mendengar
Dari Yang Hanya Bercerita
Ambillah Masa Untuk Memahami
Hati Dan Perasaan Kawan
Kerana Dia Juga Seorang Manusia
Dia Juga Ada Rasa Takut Dan Bimbang
Dia Juga Ada Kelemahan
Dan Dia Juga Perlukan Kawan
Sebagai Kekuatan.
Jadilah Kita Kawannya itu
Mendampingnya Waktu Senang
Mahu Pun Waktu Susah.
Kita Selalu Melihat Dia Ketawa
Tetapi Mungkin Sebenarnya
Dia tidak Setabah Yang Kita Sangka
Disebalik Senyumannya itu
Mungkin Banyak Cerita Sedih
Yang Ingin Diluahkan
Disebalik Ketenangannya
Mungkin Tersimpan Seribu Kekalutan
Kita Tidak Tahu..
Tetapi Jika Kita Cuba Jadi
Sahabat Seperti Dia
Mungkin Kita Akan Tahu
Apa Yang Dia Rasa Dan
Menilai Erti Sebuah Persahabatan.

If kissess were water
i will give u a sea
if hugs were leaves
i will give u a tree
if life were a planet
i will give u galaxy
if friendship is life
i will give u mine.

p/s kita tidak diizinkan untuk menjadi sepasang kekasih...namun kita telah ditakdirkan untuk menjadi sahabat sejati.

16 comments:

zai said...

Salam ida..

Sahabat itu lebih bermakna dari seorang kekasih kerana sahabat akan sentiasa bersama kita apabila susah dan senang..tetapi kalau kekasih akan meninggalkan kita mencari insan lain apabila tidak lagi sehaluan..

Semoga ida terus tabah menghadapi hidup ini..

zai said...

Salam ida..

Sahabat itu lebih bermakna dari seorang kekasih kerana sahabat akan sentiasa bersama kita apabila susah dan senang..tetapi kalau kekasih akan meninggalkan kita mencari insan lain apabila tidak lagi sehaluan..

Semoga ida terus tabah menghadapi hidup ini..

SYAbAR said...

sememangnya sahabat saling melengkapi antara satu sama lain, ada kelebihan ada kekurangan dlm mencari keserasian berasamgaramkan masam-manis kehidupan

maiyah said...

betul tu kak.. jgn kita nilai dari kekurangannya atau mungkin kita tak setaraf dgnnya.. yelah sahabat tu hanya peniaga belacan kecik je kat pasar mlm

jadi dia akan dianggap tak bape pnting dan buang karen nak dgr citenya..

paling tdk beri snyuman pun dah memadai kan :)

Idalara said...

salam zai..
benar kata zai..mudah mencari kekasih namun agak sukar mencari sahabat setia dn sejati..bila temui jagalah persahabatn itu dgn sebaiknya..

Idalara said...

begitulah namanya seorg sahabat..kwn ramai boleh dicari namun sahabat setia mng sukar..

Idalara said...

salam maiyah..
bersahabat tidak mengenal pangkat,rupa atau keturunan..yg penting ikhlas dan jujur..

bUdAk kEnTaNg said...

Assalammualaikum kak..
saye kembali..hahahaa..
kak pe kabo??sehat??
adek2 saye sehat?? ehe..

yer saye sokong!!! betul tu kak..kita tidak diizinkan untuk menjadi sepasang kekasih...namun kita telah ditakdirkan untuk menjadi sahabat sejati.hmm...

~ade pgalaman..dulunya saye dan die sahabat sejati bertahun2 lepas tu jd kekasih beberapa bulan je trus pelbagai masalah melanda...mgkin takde jodoh..
tuntasnya,biarlah kita menjadi sahabt yg mendengar sepanjang mase dan menjadi tempat die mengadu.. :(

hahahahaa...

mamai said...

dan aku ingin menjadi seorang teman

abu muaz said...

Salam .Semoga sahabat mayaku berada dalam ceria selalu.

blueCITY said...

hmmmmmmmm

aku tak pernah kot punya sahabat sejati.
mayb aku juga tak penah jadi sahabat sejati pd sesorg?
mayb tiada kesempatan?
entah...
sahabat dgn laki2 pun, sejati ke? kalo tak akan ada perasaan cinta disebaliknya?

Idalara said...

waalaikumsalam hnysman..yes u're come back..smlm kurang sihat..hari ini alhamdulillah..adik2 man semuanya sihat..:)

adakah sahabat sejati di maya ini? tentu sukar mahu dicari yg benar ikhlas dn setia..
pgalaman mengajar kita jd dewasa..mengajar kita agar2 berhati2 untuk menjadikan sahabat sebagai kekasih..lebih baik seorg dari berdua tapi menyakitkab..

tawa hysmna penuh makna..spt melindungi duka lara..

:)

Idalara said...

dan aku juga ingin menjadi temanmu mamai :)

Idalara said...

salam sdr abu muaz..
insyaalah semua sahabat alam mayamu akan ceria berkat doamu..

Idalara said...

biru..
bagaimana mahu menilai dia benar2 sahabat sejati?
kala kita duka di mana dia
kala kita suka mungkin ada bersama..
mng sukar sebenarnya mencari sahabat sejati..

ai@reel said...

sehingga hari ini saya tidak menjumpai "sahabat" tetapi ramai kawan yang belum tahu masa duka bersama kita ataua tidak

kalau jumpa "sahabat" hargailah dia seperti keluarga kita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...