Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Thursday, November 19, 2009

Biarkan aku menangis........:((

Biarkan aku menangis..biar airmata ini gugur satu persatu bak titisan hujan yag jatuh di luar sana, biarkan...namun aku tidak akan bersuara mengapa aku menangis, aku tidak akan bercerita mengapa airmata ini gugur lagi, biarlah segalanya ku telan walaupun terlalu pahit, biar ku simpan di suatu sudut yang paling rahsia..biar ku simpul mati segalanya..

........mengapa aku diduga lagi..mengapa aku diuji lagi, mengapa aku?......aku rasa seolah tak mampu untuk menghadapinya..aku rasa seperti tak mampu untuk berfikir secara waras lagi..aku rasa dah tak larat untuk memikulnya lagi..namun aku tak boleh down..jika aku down..apa akan jadi pada anak2ku yang masih memerlukan aku...

Memang aku kuat..memang aku tabah..memang aku seorg iron lady......tapi bila ini berlaku aku seolah jadi lumpuh..aku seakan tak mampu berdiri tegap seperti dulu..aku seolah kehilangan punca..Ya Rabb..sepatutnya aku bersyukur diduga begini..kerana ia adalah peringatan buatku agar sentiasa mendekatkan diriku padaMU, agar sentiasa meletakkanMU no Satu di hatiku agar kerap mengadu dan meluahkan segalanya pada MU ya Rahim yang Maha Pengasihani , yang sentiasa mendengar rintihanku tanpa memalingkan perhatianNya dariku.

Ya Allah berilah aku kekuatan untuk hadapi segalanya..berilah aku jalan untuk mengatasinya..berilah aku cara untuk menghuraikan segala kekusutan..ya Rahman..hanya padaMu tempat aku mengadu.

p/s kadang aku rasa kuat untuk hidup sendiri..namun kdg2kala aku rasa terlalu lemah untuk hadapi segalanya sendirian...

40 comments:

SYAbAR said...

allah akan sentiasa membantu hambanya yang selalu menadah tangan mohon rahmatnya... yakinlah IRON LADY IDA

Idalara said...

syabar..
terimaksih kerap mengunjungi ida dan memberi kata2 semangat buat ida,doa teman2 agtlah ida hargai..Allah mng sentiasa mendengar rintihan dan permintaan hambaNya..

@e_da said...

sabar ye kak.. walaupun kami tidak dpt memahami sepenuhnya penderitaan akak tp kami akan sentiasa menyokong akak.. kuatkan semangat demi anak-anak ya...

mamai said...

kerana itu kita perlukan teman untuk bercerita, teman memang belum tentu dapat membantu tapi tentu dapaat menceriakan kita biar tak semua

maiyah said...

sesungguhnya akak adalah seorang tabah dlm menghadapi situasi

hdp sendirian dan terus mnjadi ibu yg mencintai anak2.. itu dah cukup besar sbg insan yg harus dicontohi

jgn mngalah terus kan perjalanan, Insyaallah akan dipermudahkan bagi org2 yg sabar :)

wachak said...

Biarkan Aku Menangis .....

http://www.youtube.com/watch?v=W_1W63Shk1c

Bukan nak menambah kedukaan tapi bila sebut jer tangisan wa akan teringat ...

Dj Epoi said...

Salam Kak Ida....

Sabar Kak Ya....
Insyaallah semuanya dapat diatasi..
Mohon padanya agar akak diberikan kekuatan untuk semua ini...

Ramai kekawan akak disisi nih....

ber_uwang said...

kasih sayang ibu itu terlalu agung, ida bertuah sebab dapat memberi kasih sayang yang tak terhingga pada anak anak

Sofia said...

Salam Ummi..

Tabahkan hati ummi walo apa jua badai yg mendatang..

Kadang2 kita lupa n alpa,,, jika kita berada dalam ujian ini, ramai lagi manusia yg diberi ujian yang berlipatganda dr kita.. Inilah tanda Allah sayang pd ummi..

Semoga dengan ini, ummi bahkan saya dan kita semua dapat dekat dengan Ya Rabb..

Ummi..Kami sokong Ummi.. Jgn segan silu cita pd kami tau

abu muaz said...

walau apa pun kehidupan mesti diteruskan.

Pn Kartini said...

Salam Dear sis Idalara...
Sis..
Bagi yg tidak mengalami..yg mampu dibuat hanyalah kata2 SABAR..walaupun mungkin berat utk dipikul bg empunya diri...Namun Sis..InsyaAllah..mungkin dr apa yg diuji ..diduga pada kita..ada hikmahnya..mungkin tidak pd hari ini..mungkin pd hari mendatang..ada sinarnya di sana..Sis..Pls Cheer Up..be stronger woman..!
Moga sis diberi kekuatan itu..

Masterzizoul said...

Berat mata memandang
Berat lagi bahu memikul
Tiada kata yang layak untuk mencerminkan kedukaan
Cuma pastikan
Apa yang terindah itu sentiasa wujud
Tidakkan hilang dalam kotak ingatan

bUdAk kEnTaNg said...

salam..
sabo ye kak...
ini suma dugaan di dunia yg sementara..kat sini kita diuji tp di 'sana' habuan lebih beso lagi..
ape yg buleh saye ckp..bersabar la yer kak ida... InsyaAllah ade sinar akan dtg cuma masanya yg belum sampai lagi.. :)

jumana said...

jgn biar diri jd lemah, akak
FIGHT...FIGHT...FIGHT :)

blueCITY said...

salam,

ujian, buat kita jadi tabah dan kuat kan.
kalo kita rasa berat sangat, cari org yg mampu berkongsi cerita kita, duka kita. org yg leh percaya.

semoga tabah dan cepat2 setel prob tuh.
kalo kita fikir kita ni malang, mungkin aku lebih malang darimu?

MaizaC'Joe said...

salam sis

setiap apa yg di letakkan kerna kita di sayanginya.. maka itu DIA memilih kita.. kuat kena kuat.. langkah lg sis.. tepis semuanya.. sabarlah.. tiap dugaan pasti ada hikmah di sebaliknya....

-maiza-

jane said...

kak...adaakah ini bulan berduka buat kita kak???

huhuhu...

smg kita sama bertabah duhai hati

big hugz;))

zai said...

Salam Idalara..

Ida perlu kuat demi utk anak2..biarkan saja kekasih hati yg tidak setia itu berlalu dari hidupmu...hidup mesti diteruskan with or without him..walau sedalam manapun cinta kita kepada seseorang pasti satu hari kelak kehilangan seseorang yg tersayang didalam hidup kita ttp akan berlaku..ia adalah kitaran hidup dan ketentuan takdir yg perlu ditempuhi oleh setiap dari kita..

Seandainya berpeluang utk menemui cinta baru lagi.PASTIKAN kali ini menjadi yg terindah dalam hidupmu..

imanshah said...

Salam..hidup di dunia tak sunyi halangan, dugaan cabaran datang bertandang...kalau hidup hilang pegangan sabarlah menempuh ujian tuhan..

Idalara said...

salam eida..
cukuplah sekadar kak ida menangis sendiri..insyaallah mungkin satu masa nnti kka ida akan cerita juga..thanks dik..;)

Idalara said...

betul kata mamai..
tp kdg2 kala ada rahsia yg amat berat untuk dikongsi bersama..

Idalara said...

salam maiyah
akak tidak sekuat mai..
mai lebih kuat berbanding dgn akak..mungkin apa yg kita alami berbeza...muga2 kita berdua tabah dn berjaya hadapi apa jua mslh mendtg.

Idalara said...

salam wachak..
terimaksih..kerana izinkan sy menangis..:)

Idalara said...

salam DjEpoi..
thanks..djepoi kerap perihatin apa yg kak ida lalui..insyaallah dgn dorongan kwn2 kak ida akan terus melangkah.

Idalara said...

salam DjEpoi..
thanks..djepoi kerap perihatin apa yg kak ida lalui..insyaallah dgn dorongan kwn2 kak ida akan terus melangkah.

Idalara said...

salam beuwang..
seolah mengerti apa yg ida lalui..semuanya kerana anak2..maka ida akan terus menangis..

Idalara said...

salam sofia
terimaksih memberi kata2 yg begitu bermakna buat umi..
sofia tentu seorg anak yg baik..jadilah anak yg baik dan taat ye..

Idalara said...

salam sdr abu muaz..
yes life must go on..sbb sy ada anak2 yg perlukan sy..t.kasih

Idalara said...

salam pn kartini..
sejuk hati kak ida membaca kata2 kartini..insyaallah kka ida akan sedaya upaya selesaikan apa jua mslh yg melanda..terimakasih yg tk terhingga kerana sudi singgah dn beri kata2 sokongan buat kak ida.

Idalara said...

salam pn kartini..
sejuk hati kak ida membaca kata2 kartini..insyaallah kka ida akan sedaya upaya selesaikan apa jua mslh yg melanda..terimakasih yg tk terhingga kerana sudi singgah dn beri kata2 sokongan buat kak ida.

Idalara said...

salam pn kartini..
sejuk hati kak ida membaca kata2 kartini..insyaallah kka ida akan sedaya upaya selesaikan apa jua mslh yg melanda..terimakasih yg tk terhingga kerana sudi singgah dn beri kata2 sokongan buat kak ida.

Idalara said...

salam Masterzioul..
terimakasih..sesungguhnya mng sgt berat buat kak ida utk mennggungnya..namun kka ida tkkan pernah mengalah.

Idalara said...

salam Hysman@budak kentang
terimakasih sering melawat kak ida dn beri kata2 yg sgt bermakna buat kak ida..insyaalah tiada yg kak ida harapkan hnya kebahagiaan dn keselamatan anak2.

Idalara said...

salam Jumana
thanks dik..ur right..be strong..:)

Idalara said...

salam biru.
kdg2 rasa malu gak nk kongsi rahsia hidup dgn teman2 cuma mungkin sorg dua yg memahami..
ye mng ramai yg lebih mlng dr kita..kita tahu tp kdg2 kita rasa kita terlebih mlng..bila diuji..rasa tk mampu hadapi..

Idalara said...

salam maiza
betul dik..kita diuji kerana Dia syg pada kita..itu yg kerap akak sematkan dlm hati..mungkin bnyk dosa maka kak ida diberi peringatan..

Idalara said...

salam jane..
bulan hujan dan bulan airmata buat kta agaknya...muga kita sama2 tabah ye dik..

Idalara said...

salam zai..
senyum ida bc kata2 zai..
cinta? bukan..tidak..jauh sama sekali..tiada kaitan langsung pun..hnya mslh yg belum boleh ida ceritakan..insyallah bila ida ada kekuatan ida pasti ceritakan di sini..apa2 pun terimakasih yg tak terhingga kerana zai sgt mengerti..

ai@reel said...

mohomlah padanya Dia yang MAHA ESA pasti mendengar setiap keluhan hambanya..

bersabarlah dan sentiasa kuat dan kuat lagi utk insan2 disekeliling kak...

Idalara said...

salam aireel..
itu saja yg mampu kak ida lakukan..mudah2an kak ida sentiasa diberi kekuatan mghadapi semua dugaan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...