Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Sunday, November 01, 2009

Kesepian

Ku biarkan kesepian
menyelimuti hidup
dalam kehampaan merona
dalam jiwaku mewarnai
setiap detik nafasku
menghantui langkahku
setiap getar dadaku
ku cari entah di mana dia kini
menghempas semua rasa
melemah tiada rasa
datanglah wahai cintaku
di sela kehampaan
kurasakan kesunyian
terasa menyakitkan
kembalikan jiwaku
yang selalu menginginkan dirimu
jiwa yang selalu haus
dalam pencarianmu
dimanakah kau yang ku cari
lelah kakiku melangkah
hingga tak mampu
aku merintih

ingin ku hapus rasa kesepian ini.

p/s puisi yg didedikasikan oleh seorg teman..yg mengerti apa erti sebuah kesepian...yg mengerti apa erti satu kehilangan...

20 comments:

kamezaim said...

uih,puisi den bagi tak dok pulok ha dia post dekat sini. Ni yg den nak marah ni.. hehe Klu dah sepi,carilah pengganti.. hehe tak pun ajak lerr kamezaim ni keluar tngok wayang kerr.. kuikui.. dah la perli kita.. xpe..xpe.. hehe apsal tulisan dkt entry ni susah nak baca..

Mama Shaqeer Wife Khairul said...

salam kak ida...
kekadang setiap manusia pun memang akan ditimpa kesepian..
semoga akak tabah meneruskan kehidupan dibumiNya sentiasa..

maiyah said...

sepi ada dua perasaan.. sedih dan sunyi, mmg tak dpt lari, tapi nak kene pandai plak adjust sepi tu supaya jd teman yg bleh buat kita muhasabah diri :)

Rashid said...

Bila kita berada bersama teman-teman, kita ketawa. Kita sentiasa mengusik dengan kata-kata yang mencuit hati. Semua terhibur. Namun itu semua sekadar mengisi hari-hari kerja kita. Hakikatnya kita sepi.. rasa sesepinya..

Kak, jangan biarkan diri sentiasa ditemani kesepian. Cuba untuk mewarnainya..

abu muaz said...

Terima kasih kerana singgah diteratak buruk saya. Saya tak berapa faham bab puisi memuisi ni. Apa pun saya suka melihat anak laut mengomel.

Kamsiah said...

terkadang...kesepian itu indah
kdg2..ianya menyakitkan..mendera perasaan..
namun jgn biarkan kesepian terus menyelimuti diri..
kelak diri sendiri merana...

Naz said...

sepi tu kdng2 menyeksakan...
kdng2 tu indah....
jika kita sudah biasa sepi...
kita akan lali...
sehingga bila riuh itu menjelma...
kita akan kekok di dalamnya...
semoga sepi itu menjadi penyeri...
dari berteman tetapi menyeksa diri...

chewah... ok x poem saya ni kak?? hehehe

zedmagel said...

Salam Idalara,

Kesepian anda yang berterusan dan berpanjangan, Saya sangat bersimpati.

Jika mampu ku seka sepimu itu, nescaya akan ku lakukan walau apa cara sekalipun..

Bersabar dengan dugaan perjalanan kehidupan ini.

blueCITY said...

salam,

kadang2 sepi itu indah
kadang2 sepi itu payah
kadang2 sepi itu hikmah
kadang2 sepi itu berkah

aku terima sepi
kalau itu yang terbaik


heeeeeee
take care

Idalara said...

amboi2 kamezaim..puisi kamezaim tu idalara tampal kat dinding rumah..(bila lak kamezaim bg puisi ek)eleh..bila ajak jpe pun tk dtg nikan pulak nk ajak tguk wayang..tu lah idalara nk kamezaim jd penganti tp kamezaim jual mahal..hehehe..

ler...kalau susah nk baca kamezaim bc apa lak kat sini?

Idalara said...

salam mama shaqeer..
yup..tiap kita pasti akan rasa sepi..cuma rasa sepi itu berbeza datangnya..
terimakasih mama singgah di sini..

Idalara said...

salam maiyah
kdg2 bila tk leh nak adjust lah maka jd begini..hnya Dia tempat kita mengadu

Idalara said...

salam cikgu rashid
yg merasainya yang mengalaminya turut mengerti apa itu sepi..
cuba mewarnai tp kdg2 ia tetap menganggu..

Idalara said...

salam sdr abu muaz
sepatutnya sylah yg ucap terimakasih sebab sdr abu muaz rajin singgah di laman buruk sy ini..
sy [un suka tguk anaklaut mengomel tp omelan dia mng hebat.

Idalara said...

kamsiah..
betul..sepi mng teramat menyakitkan..bila setiap detik ruang kosong diisi dgn sepi...

Idalara said...

salam naz
bila naz berpuisi mng ok,
sbb naz mng berjiwa seni..
sepi kdg2 kala indah seperti seni..
kita mng tk boleh lari dr rasa sepi..

Idalara said...

salam zedmagel
andailah zed mampu..namun apakan daya kan..hnya idalara yg mampu menyeka rasa sepi itu...sepi datang bersama waktu..seakan sinonim dgn hidup ini...terimakasih singgah..

Idalara said...

salam biru
hadirnya biru
bersama puisi begitu
buat ida terharu..
dan buat ida tahu..
sepi itu bukan baru
sudah terlalu lama menjadi tetamu...

mamai said...

dan sepi itu mengajar erti keindahan
dan sepi itu membawa ke daerah bahagia
dan sepi itu teman kita kala berduka

LiNda said...

Salam kak ida...

Kesepian melanda dihati ...
moga sidia mengerti..
apakah hasrat dihati..
moga akk tidak dilukai..

namun jika ia terjadi..
usahlah diragui..
teruskan berjalan tanpa henti..
Insyallah... akan ada sinar menanti.


note : Saya yakin, kak ida tabah dan sabar orangnya. Saya amat mengagumi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...