Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Monday, June 14, 2010

Ladies Only...

Bismillah...


Anda seorang lelaki macho , apa perasaan anda menghadapi situasi ini :


Hanya anda satu2nya lelaki yang duduk di dalam satu koc train yang dipenuhi oleh kaum wanita...semua mata wanita dalam koc memandang anda dengan pandangan yang sukar ditafsirkan...setelah anda perhatikan di dinding koc barulah anda perasan poster yang di tampal "Koc untuk wanita saja".

Koc untuk wanita : sejak dilancarkan hampir sebulan lalu, sambutan agak baik dari kalangan wanita..rata2 bersetuju dan bersyukur koc untuk wanita ini diujudkan...tiada masalah bila berhimpit2 sesama wanita dan suasana lebih selesa kerana semuanya wanita.
Aku paling kerap menggunakan perkhidmatan komuter ini..dan aku paling suka memerhati bila penumpang berasak2 menaiki koc...bila ada tersesat sorg dua lelaki di dalam koc wanita, dalam hati aku berbisik...dia org ni tak tahu membaca ke...atau saja2 masuk dalam koc untuk wanita...kalau aku jadi lelaki itu...aduh!! malunya..mana nk letak muka..(mungkin lelaki tu pendatang asing kot)

Muga2 lepas ni kaum lelaki lebih perihatin dan tidak menaiki koc tanpa membacanya terlebih dahulu...bila aku bersama dua hero aku...aku tidak menaiki koc wanita kerana sebagai lelaki anak2 aku rasa malu...tapi aku rasa selamat berada di koc yg terbuka untuk lelaki dan wanita kerana ada dua bodyguard di sampingku....
ps...dari Timur dia ke Selatan...aku menjadi tambah rindu.

15 comments:

kakcikseroja said...

Dah dikhaskan untuk wanita pun, masih ada juga lelaki yang cuba menyelit2..:)

Rashid said...

salam

kak ida, saya rasalah kalaulah saya tersalah masuk.. rasanya nak terus keluar terjun .. hehe

Saya tabik kat pihak pengurusan.. Satu langkah yang sangat baik sekali. Harap diperluaskan kat mana yang perlu ..

a kl citizen said...

mesti lelaki tersesat tu menggelabah kalau dia perasanlah kan..

blueCITY® said...

dari selatan dia ke mari
heheheh...

blueCITY® said...

salam,

rindu itu indah
ahaks!!


saya belum pernah naik koc wanita ni
jarang naik train kan
kalau saya naik nanti
dan kalau ada lelaki masuk
saya juga akan berfikir yg sama kot
tak pun saya sound jer?
tak reti membaca ke weh?
kan dah kata untuk kami kaum wanita sahaja
huhuhu...

ahmad humairi said...

macam masuk tandas pompuanla...xmalu kalo masuk gak kecuali xde penumpang wanita....blehla kot?

Idalara said...

Ahmad Humairi...
mana boleh..msuk tandas wanita lagilah bahaya..sy tk setuju..da nama koc wanita mstlah tk boleh msuk..

Idalara said...

salam biru...
tak dia dari timur ke selatan..tak singgah pun di tengah2 hihihi..

Idalara said...

salam biru...
seskali biru naiklah train ke smpai ke mana2 distinasi,jgn turun..tggu train patah balik..mst mcm2 telaatah biru jumpa..

rasa mcm nk sound gak tp takut di termalu2 alah...hehehe

Idalara said...

salam cikgu Normah...
mau tk gelabahnya...mcmne tebal lah muka menahan perasaan malu..

Idalara said...

salam Rashid..
mcmne lah gamanknya tguk rashid terjun dr koc ye..
tp kak ida rasa rashid bukn begitu orgnya..psti perihatin dn tahu tu koc hnya untuk wanita.

Idalara said...

salam kakcik...
kdg tu depa ni tahu tp wat2 tak tahu..sikap tu tkde...

al-lavendari said...

biasalah tu .. benda baru. mungkin mamat tu tak perasan atau hari tu dia lupa pakai cermin mata.

zureen @ mama said...

Salam Kak Ida ,

Bagus bila ada koc sebegini..lebih selesa.

Adimuz said...

Salam...


Sedikit pertanyaan, kalau yang naik tu pondan, macam mana ek?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...