Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Thursday, June 24, 2010

Kucing Bandar Kucing Desa

Bismillah.

Assalamualikum..

Masa balik kampung, aku tenguk banyak betul kucing peliharaan abah dan mak...bebas keluar masuk dalam kawasan rumah tanpa sekatan. Bila lapar kucing2 ini akan ke dapur mencari makanan..tapi kucing bandar terpaksa menanti tuannya menghulur makanan. Inilah bezanya kucing desa dengan kucing bandar.
Adik yang bungsu rajin melayan kucing-kucing kesayangan abah ni..seminggu sekali kucing2 ini dimandikan. Tenguklah betapa bebasnya kucing2 ini. memang geram tenguk kucing2 ni..bulunya putih dan meemiliki mata biru dan coklat.


Inilah kucing yang dipelihara di sebuah rumah seorang teman di kawasan taman perumahan..terpaksa dikurung dalam sangkar untuk keselamatan kucing-kucing ini.
Kesiannya kucing ni..sayu je wajahnya..mata terlepas badan terkurung..
Kucing yang ini mempunyai bulu yang sangat cantik dan lebat. Kalau dilepaskan bebas pasti hilang diambil orang...itulah bezanya kucing bandar dengan kucing desa.

ps telan semua kepahitan untu sebuah kebahagiaan

14 comments:

Zikr the Jalanan Sepi Perantau said...

teringat kucing dekat kampung...

piewahid said...

salam ida,
moga sihat & ceria selalu.

kami skeluarga peminat kucing tapi xmampulah pelihara byk2. sekor aje maklum la ssh sikit nak uruskn kencing beraknya bila dh byk tu.

kakcikseroja said...

Salam Ida..

sama juga macam anak kampung dengan anak bandar. Di kampung bebas bermain dan ibubapa tak begitu risau. Sedangkan di bandar, lewat sikit anak balik dari sekolah hati ibu (terutamanya) dan bapa mula rasa gundah gulana...

Ibu n Abah said...

salam ida...
minat membela kucing juga?.. kami sekeluarga memang sayang pada kucing walaupun anak2 tak tahan allergi pada bulu kucing, sayang punya pasal.. bela juga seekor.

ahmad humairi said...

salam,

ada gak kucing berbulu gebu camtu kat kampong saya...

Azman Ishak said...

comeynye kucing ni. geram ah!!!

Azman Ishak said...

comeynye kucing ni. geram ah!!!

wachak said...

Ari tu ade ibu kucing singgah rumah abah. dah beranak 5 ekor. sekarang ni ibu kucing tu dah dikebas org. tinggallah ank2 kucing tu. adik2 wa ar dok membelanya.

Idalara said...

salam Zikr
sebab teringat kucing di kampunglah sy hasilkan entry ini..

terimakasih singgah

Idalara said...

waalaikumsalam sdr piewahid
saya ni langsung tk bela kucing..sbb anak2 ada astma..

Idalara said...

waalaikumsalam kakcik..
betul sgt kata kakcik tu...kat kg suasananya berbeza dgn bandar...anak2 bebas tk mcm di bandar kan..

Idalara said...

waaliakumsalam ibu n abah
ida minat bela kucing tp sbb anak2 ada astma jadi ida tk berani nk bela....

Idalara said...

waalaikumsalam ahmad humairi
mst kucing kacukan tu..sebab biasanya yg berbulu mcmtu kucing siam atau parsi.

Idalara said...

salam Azman..
wah! lama dah tk ke sini ek...gerammm.tp kalu berak kencing merata lagi gerammmm...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...