Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Saturday, June 12, 2010

Bersiaran Dari Kampung

Assalamualikum...

Pukul 11.30 pagi..aku masih di BBST..ber'sms' dengan adik kat kampung...adik perempuan yg ke dua..dah sarat nak melahirkan anak ke 5 hujung Jun ini...dia bercadang nak ke Euro Moda, nak beli kain anak2 untuk raya tahun ni...kesian pulak nak biarkan dia terboyot2 sorg2 nak mencari kain...suaminya keja smpai petang....mak sibuk membuat persiapan untk memasak di.majlis kenduri esuk...sebab kesian akhirnya aku amik keputusan drastik....Balik Kampung!!

Pukul 12.30 - , call teksi...1.00 tghari, aku dah sampai di BBST...menunggu bas ke Stesen Komuter Nilai. bas agak lambat...

Pukul 2.00 - Sampai di Nilai...terus ke Setesen Komuter, hampir 1/2 jam tggu train..

Pukul 2.45 - Sampai di Seremban..ambil teksi ke Terminal 2..

Pukul 3.00 - Sampai di Terminal 2..bergegas ke tingkat 1 untuk membeli tiket, dapat tiket ke Melaka pukul 3.30 ptg..

Pukul 5.05 petang tiba di Melaka Sentral...

Pukul 5.30 adik2 tiba dan terus ke Euro Moda...selesaai membeli hingga waktu maghrib masuk...(mujur aku bercuti) kami terus ke Jusco..adik2 nak bersolat maghrib...

Sebenarnya sejak pagi aku hanya sempat makan dua keping roti dan makan sebiji donut di Terminal 2...kira2nya semasa sampai di Jusco tadi perut aku dah betul2 lapar tahap maksimum...tak tggu adik2 siap bersolat aku dah memesan makanan...hmmmm...lega...

Siap makan..kami tiga beradik (anak2 tak ikut balik...tinggal dengan kakak mereka) cuci2 mata di Jusco sekejap...hampir 9.30 barulah kami meninggalkan Jusco...

Pukul 10.15..aku sampai di rumah mak..tapi mak dan abah masih di rumah kenduri...entah pukul berapa pulak mereka balik...

Kira2nya aku ni mcm biskut...sekejap di Sepang, sekejap je dah sampai Melaka...penat?...tak terasa sangat bila dapat jumpa adik2, mak dan abah...tengahari esuk aku akan balik semula ke Sepang...dan kalau sempat nak bawa anak2 ke terminal 2 menonton filem Karate Kid....

ps...."tiada hari-hari berlalu tanpa aku merasa rindu..."

10 comments:

Azrai Ahmad Zamri said...

salam ziarah..
huhu, rajin betul akak merayap yer..
sy da lama tak sampai Melaka central tu..rindu la plk.. ;)

azieazah said...

IDA, mengisi masa sebegitulah kadang2 buat kita tak rasa pun masa berlalu...

Kalu dgn famili, memang jangan ditangguh. Itu sebahagian hidup kita.

Pn Kartini said...

sALAM My dear sis Ida..:)

Semmgnya akak anak yang baik..kakak yg bert/jwb...& ibu yg penyayang..:):)
:):)Take care sis..:)

tajnur said...

Assalaualaikum wbt
Eh! ini bukan biskut lagi tapi dah jadi macam biskut tawar yg dah kembang kena rendam dalam kopi. Bukan semua permintaan seseorang mesti kita tunaikan, ikut kemampuan masing2. Kena beritahu pada budak2 tu, samada tujuan utama atau aktiviti masa lapang! Tetapi fasal Pn Ida ini dah jadi seorang ibu dan seorang ayah, so no komen lah setakat ini. Janji budak2 tu kena juga tunaikan janji2 mrk sebagai pengorbanan dari seorang ibu... Wallahualam

Ibu n Abah said...

ida..
saya pun balik pernu semalam..(sabtu) dan nak balik KL semula petang ni.. hmmm... seliseh kita nampaknya....

Ibu n Abah said...

ida..
saya pun balik pernu semalam..(sabtu) dan nak balik KL semula petang ni.. hmmm... seliseh kita nampaknya....

Ibu n Abah said...

ida..
saya pun balik pernu semalam..(sabtu) dan nak balik KL semula petang ni.. hmmm... seliseh kita nampaknya....

zureen @ mama said...

Salam kenal kak Ida..

memang seronok bila dapat berkumpul adik beradik...

maiyah said...

alhamdulillah..
krim slm ngan kuarga ye..

Abd Razak said...

Salam..

Moga sihat hendaknya..

Terperincilah ceritanya, kasih syg seorang kakak dan seorang ibu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...