Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Sunday, June 06, 2010

Dari Jendela.....

Bila aku rasa sepi sendiri
di sinilah aku berdiri..
dari jendela aku memerhati
kehidupan diluar yang tak pernah sunyi.
Jendela ini seakan mengerti
apa yang bergelodak di hati
tetap setia dia di sisi
menemani aku sudah pasti.
Aduhai........berdiri di sini..
mata terlepas tangan tak sampai..
menanti kebahagiaan yg belum tercapai...
menagih janji yang belum ditunai....
Biasanya bila senja berlabuh....di sinilah aku sering berdiri, memerhatikan apa yag berlaku di luar...sambil menanti anak2 pulang dari taman...di sinilah aku melayan perasaan sunyi sepi yang sesekala bertandang bila aku tinggal seorg...

Di sinilah aku memikirkan nasib kanak2 Palestine yang hidup menderita, menghadapi kekejaman askar zionis israel laknatullah.....airmata sering tumpah melihat penderitaan mereka...sampai bila?

Terfikir olehku..betapa bertuahnya anak-anak kita yang hidup aman damai, bebas bermain dan belajar...tidak seperti anak2 Palestine yang sentiasa hidup diburu maut..

Bebaskanlah mereka dari penderitaan ini..bebaskanlah aku dari belenggu sepi ini....


ps: sunyi dan sepi...bukan ku pinta hadir..ia sinonim dengan diriku....

19 comments:

kakcikseroja said...

Ida .. adakalanya sepi itu indah, tapi kadang2 ia juga boleh menjadi pembunuh yang kejam. Semoga Ida redho dengan kesepian itu...

kak Erna said...

salam ida..sunyi macamana pun bila cuti sekolah ni..terasa juga keriuhan anak2 kan..masak2..dan makan bersama anak2...bolih menghiburkan kita kan..

hans said...

itupun banyak rakyat malaysia tak bersyukur lagi

p/s : Review Lagenda Budak Setan Di Blog Saya

fa*atip said...

Bila rasa sunyi macam2 yang datang, carilah temannn...jangan biarkan diri terus dibelenggu begitu...(pandai la I, dok bagi nasihat!!!!) :D

Idalara said...

salam kak cik..
sepi jd indah bila kita inginkan..tp jd pembunuh yg kejam bila kita rasa sgt menyiksakan...

Idalara said...

salam kak erna..
mslhnya bila cuti sekolah ni anak2 sibuk dgn aktiviti msg2...tgglh sy sorg2..

Idalara said...

salam faatip..
adui..lagilah mcm nk menangis dibuatnya..sbb tkde teman2 lah ni...tu lah kan..kdg2 kita bg nasihat kt org..bila kena btg idung sndri baru tahu...

Idalara said...

salam hans..
lebih2 lagi org kaya yg tk pernah rasai kesusahan hidup..mungkin tk sedar2.

Amieynna Amin said...

sepi itu kdgkala menjadi peneman setia..
dengan sepi kita merasa rindu..
huhu..

ber_u_wang said...

sekurang kurang nya ida masih punya anak dan menjadi teman ...
jadi kan sepi itu keindahan bukan kedukaan

azieazah said...

IDA, kalu si dia yang berada di Pantai Timur tu baca, mesti dia cepat2 terbang mai KL... mengubat sepi dan lara U...hehehehe

blueCITY® said...

salam,

hmmmmmmm...
sunyi & sepi
jagi igauan ramai orang juga kan
walau dalam hiruk pikuk ramai orang sunyi itu yang paling kesian
kerana tiada tujuan
ketawa hanya luaran
saya seakan memahami...

anak2 masih penguat kan
syukur...
semoga akan ada hari bahagia nanti
amin

maiyah said...

membawa sepi dgn cara kita sndri.. dgn hati yg menilai dan merenung, moga akak ceria ye..

Idalara said...

salam maiyah..
hanya kita yg tahu bila kesepian melanda..muga maiyah pun ceria..

Idalara said...

salam biru..
biasanya org2 mcm kita ni yg sering merasa begitu...wlupun tk dinafikan mereka yg sudah bersuami@isteri pun kdg2 dilanda mslh yg sama..

anak2 bila membesar ada aktiviti masing2..ditinggal kesepian juga..

muga biru pun akan temui bahagia nnti.

Idalara said...

salam azie..
bukannya dia nk dtg sini..i yg disuruhnya dtg kt tempat dia..ada ke..ish.ish..

andai aku bersayap waktu itu jua akan ku terbang melayang...hehehe

Idalara said...

salam ber-uwang..
masih tetap sunyi sbb anak2 dgn hal masing2..

sepi mnmg kdg2 indah..

Idalara said...

salam myna..
sepi itulah buiat kita terlalu rindu..

zedmagel said...

Salam Idahlara,

Indahnya kata-kata anda, biarpun diri terkurung dari tingkap yang berjerigi.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...