Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Wednesday, June 17, 2009

Bertemu kembali...........Rindunya..


Hari ini setelah 6 hari 'bercuti' baru aku sempat nak meng up date 'idalara'..rindu sgt kat semua teman2 di sini..tapi atas sebab2 yg tidak boleh ku elakkan maka baru hari ini aku berjaya muncul kembali..


Alhamdulillah..majlis resepsi sebelah lelaki selesai dan selamat..semua puas hati, lebih2 lagi emak dan abah..dua org insan yang paling berdebar2 hatinya..selagi majlis tidak selesai....aku paling lega..walaupun selepas ini aku ditimbuni dengan keja2 ofis yg menanti...

Minggu ini ada dua perkara yang buat aku risau dan bahagia....perkara yang amat merisaukan aku ialah tentang Aiman Zarif yang sudah hampir seminggu masih belum pulih dari sakit perutnya, menjelang kenduri aku terlalu sibuk hinggakan agak mengabaikan makan minum anak2...makan minum mereka kurang terurus..3x berjumpa doktor masih tak pulih..sudah 2 malam aku kurang tidor kerana menjaga aiman...mujur aku masih kuat..aku masih sihat..alhamdulillah..kalau aku turut sakit..apa jadi pada anak2..

Hari ini aku membawa aiman ke klinik Kesihatan Salak Tinggi, biasalah kelinik kerajaan, terpaksa menanti hampir 2 jam untuk bertemu doktor....Aiman terpaksa jalani ujian darah...tak sampai hati lihat lengan aiman yg kecil dicucuk jarum......tapi aku tak boleh tunjukkan hatiku yg sedih pada wajahku..aiman mesti tenguk aku seorg ibu yang kuat, jika aku kuat diapun akan jadi berani dan kuat....Alhamdulillah ujian darah semua ok..tiada jangkitan kuman..hanya aiman disyaki gastrik, jika sakit perut aiman masih tak kurang aku di suruh membawa aiman ke hospital....dan selepas ini tugasku memastikan aiman makan tepat pada waktunya..aku berdoa siang malam supaya anak2 dijauhi penyakit merbahaya..
Perkara kedua yang sangat membahagiakan aku bila doaku selama berminggu2 dimakbulkan Allah....semalam 16 Jun 'dia' menghubungiku melalui panggilan telefon..bila diperkenalkan diri..aku rasa terkesima..terkedu...betulke 'dia' yang bercakap dgnku..aku bermimpi ke..ku cubit pipi..sakit..tidak..aku bukan bermimpi..betul..'dia' yang bercakap denganku..selepas beberapa hal berlaku antara aku dan 'dia'..aku tidak mengharapkan apa2 lagi..walaupun aku tetap berdoa 'dia' akan menghubungiku..panggilan dari 'dia' semalam buat hatiku berbunga riang........bukan menaruh harapan tapi cukuplah...'dia' mengingatiku dan mencariku setelah beberapa hari aku 'hilang' dari dunia blogger.....cukuplah 'dia' bertanya khabar diriku..berbual dengan 'dia' aku tak rasa jemu..semua laraku sirna..aku bahagia walaupun sebentar..
Terimakasih pada 'dia' yang ku panggil 'dia'..siapapun 'dia' hanya aku dan 'dia' yang tahu..dan satu harapanku 'dia' akan menghubungiku lagi...
" saat hati dicengkam rasa gundah gelana..dia muncul bak menyiram mawar dingin di hatiku"

16 comments:

anaklaut said...

salam...


wah...bestnya dapat jumpa "dia"..sape dia tu ya..?

Idalara said...

salam anaklaut..
saya tk berjumpa 'dia'..hanya berjumpa di talian telefon..mng best sgt dpt bercakap dgn 'dia; tu..

Dj Epoi said...

moga DIA akan mengisi ruang hatimu kembali dgn kebahagiaan hakiki.

Idalara said...

hmm..tak tahulah djepoi..mungkin dia sekadar di pinggiran..mungkin di hati dia ada yg lain.

Amieynna Amin said...

smoga aiman cepat sembuh...
dan..
semoga mama aiman bahagia...
kite doakan akak bahagia bsama si "dia"...

Dj Epoi said...

Salam...Kak....

Walaweiiiiii kita ponk windu kat Akak juga weih!!! heheheheh

Biaq ( DIA ) kat sana jelous heheeeheheheh......

Aiman!!!! kena selalu makan awal Man......jangan makan lambat2 arrrr nanti gastrik datang lagi.....!!!

Tahniah buat Pasangan Pengantin........dah buat semua yang bertungkus lumus untuk majlis tuh!!!! credit buat semua...

Akak.....Gua nak tanya TERANG BENDERANG nih!!!! sipak si DIA tuh hehehehehehe.....

Dj Walaweiiiiiiiiiiiiiii

Mr. Azman @ Kreuger said...

wah.. sapakah "dia" tuh eh???
erm... kompius aku bace entri akak
nih.

ape ape pon.. hero akak sekarang ni
macam mane? ade improvement?
harap harap ok la hendaknye kan..

erm.. "dia" still tak puas hati
sebab tak tau sapa "dia" tuh..
hehehehe

salam ceria utk akak sekeluarga

@e_da said...

wah lama akak bercuti... moga anak akak sihat2 hendaknya... Si DIA tu tentu istimewa membuatkan hati akak berbunga riang... moga kebahagiaan tu menjadi milik akak suatu hari nanti.. aminnn

Krasz bAtu said...

camne ngan anak u tuu ?

akula.kau.siapa? said...

"saat hati dicengkam rasa gundah gelana..dia muncul bak menyiram mawar dingin di hatiku"

=)
besnyeh.

Tirana said...

Semoga Aiman cepat sembuh...

Siapa agaknya "dia" tu ye? hehehe..Semoga Ida bahagia selalu..

u-neey said...

salam..
saya suka bace blog kak ida ni. byk luahan hati dan kata-kata perangsang.
salam perkenalan. ade mase jenguk2lah saya yea..

u-neey said...

salam..
saya suka bace blog kak ida ni. byk luahan hati dan kata2 perangsang.
salam perkenalan. ada mase, jenguk2lah saya yea..

Idalara said...

dik myna..akak harappun aiman akan pulih spt biasa...
'dia'..mungkin hnya skdr seorg teman tak lebih dr itu..
...................................

salam djepoi..walaweiii...ada gak yg windu kat akak ni..
alhamdulillah aiman dah nampak ok..dah pegi sekolah pun harini..
'dia'..siapa 'dia'? biarlah jadi rahsia antara akak dan 'dia'..
pengantin dah 'selamat' pun hahahah...
...................................

siapakah 'dia'...rahsia tetap rahsia lah ktuger...mana boleh bg tahu..
aiman..alhamdulillah nampak dah ok harini..
sabau ye..mgkin satu masa nanti dia akan diperkenalkan atau 'dia' tetap jd tandatanya..
...................................

eida...'dia'memang istimewa di hati kak ida..tak tahulah kak ida ni siapa di hati 'dia;..terimakasih eida..aiman dah semakin sembuh.
..................................

Krasz batu..alhamdulillah, aiman semakin pulih...sy kerap bg dia semangat supaya melawan penyakit..nst kuat dan tak mengalah.
...................................

Akulah..kau siapa.
itu yg saya rasa..tp mungkin rasa itu hnya sementara.
...................................
terimakasih tirana...'dia'..hehehe..rahsia..
...................................

u-neey..
terimakasih sudi singgah dan membaca coretan hati sy..insyaallah sy pasti singgah di rumah e-neey.
...................................

hysMan.. said...

moga 'dia' hadir semula dlm hidupmu kak..
semoga aiman cepat sembuh..
selamat pgantin baru utk mmpelai..
hehee

Idalara said...

ala man...rasa mcm 'dia'tu hadir sekadar di pinggiran je...
aiman dah ok alhamdulillah..pengantin pun dah selamat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...