Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Friday, April 17, 2009

Alhamdulillah..Semuanya Selamat.

Keletah Abdullah Zaki di Stesen Komuter Seremban
Di Perhentian bas express Melaka Sentral


Bersama bonda tercinta di Terapung(pusat ikan bakar)


Alhamdulillah..aku sampai di Melaka Sentral kira2 pukul 11 pagi..kak ipar dah menunggu..tanpa berlengah kami terus ke kampungku, Kg Umbai yg terkenal dengan ikan bakar...tak sabar2 rasanya nak berjumpa bonda tercinta...alhamdulillah ku panjatkan kesyukuran pada ilahi kerana mak tidak mengalami kecederaan serius..walaupunbegitu aku masih tak berpuas hati sbb mak tak mahu berjumpa doktor..biasalah orang tua...jatuh pun dikatanya sikit je..puas kami adik beradik pujuk mak jumpa doktor tapi mak tetap tak mahu..dah berurut katanya.

Abah pula aku lihat bertambah sihat dan ceria..sibuk membetulkan rumah kerana kenduri yg bakal tiba tak lama lagi...terharu tenguk mak dan abah sihat dan gembira menyambut kepulangan ku walaupun sebentar...betul..mimpi hanya permainan tidur yg kadang2 menakutkan kita...


Bila dah tenguk mak dengan mata kepala aku sendiri, baru lega hatiku..memangpun tenguk dari mata kasar mak tak apa2, cuma aku takut kesannya akan datang kemudian...apa2 pun aku tetap berpesan pada mak supaya berhati2...mak tinggal sorg2 bila abah takde..kalau apa2 berlaku siapa yang nak tolong..itu yang aku risaukan...aku sentiasa memanjatkan doa muga mak dan abah sentiasa dilindungi, sentiasa sihat dan selamat.

Setelah puas bersembang dgn mak dan pastikan mak tak apa2, aku pulang ke Sepang petang itu juga..letih tapi aku puas hati..dan tak putus berdoa muga mak dan abah dilindungi Allah...sempat juga aku merasa masak asam pedas mak..hmmm...sedapnya..


Terimakasih kepada teman2 setia yang tak jemu singgah memberi pandangan dan kata2 semangat pada aku..jasamu tetap dikenang..dan kepada teman2 yang masih mempunyai ibu dan ayah...ziarahilah mereka selalu..semasa hayat mereka masih ada..bukan wang ringgit yg mereka mahukan dari kita tapi sikap perihatin, kasih sayang dan ingatan dari kita yang mereka mahukan.


Ayah dan ibu itulah permulaan kita..

18 comments:

MaMaQaYPo FaMiLy said...

Alhamdulillah semuanya selamat!! Sokong 100%.. Hargailah Mak & Ayah kita selagi mereka masih bernyawa...

anaklaut said...

syukur alhamdulillah..semuanya selamat..hati kadang2 rasa gundah..

anaklaut said...

sayu membacanya

Idalara said...

Salam Mama...Alhamdulillah..masih tak sanggup kehilangan mak abah tercinta..mereka sentiasa di belakang kita wlau dlm apa jua keadaan.

Idalara said...

Salam anaklaut..
terimaksih..perihatin pada ida..alhamdulillah semua selamat..hati mana yg tak gundah..bila berlaku sesuatu kat ibu abah.

hysMan.. said...

Salam Kak Ida,
Alhamdulillah..suma sihat walafiat..
mimpi mmg mainan tidur tapi somtime jgn amek ringan gak..
kdg2 ia hanya peringatan utk kita supaya sentiasa berfikir sejenak tang apa yg kita sering alpa..
saya tak tau ape yg akan saya buat klu ibubapa saya da takde..mungkin saya rasa kekosongan yg amat..
hargailah mereka selagi mereka ade..
insyaAllah kak.. :)

penjenayah.merah.jambu. said...

syukurlah eah akak pun dah selamat dah jumpa mak..
makan kat medan ikan bakar terapung tu ye?sedap sangat makan kat situ,nak2 makan waktu malam2,ramai2 dengan keluarga..seronok!

Dj Epoi said...

Salam Kak

Alhamdulilah...shukur!!!!

Sempat lagi gi Redah Ikan Bakar no........

Ayah & Ibu permulaan kita semua.....
Hargailah & Sayangilah mereka...

I love You Mom & Dad.....

P/S Gua sedih Kak...Ibunda kita dah seminggu kurang sihat,,,,,
Doakan semua yer kawan....

Tirana said...

Alhamdulillah..semuanya selamat...Ida selamat dan mak pun selamat..Semoga lepas ni tak risau lagi ye..

Rantong said...

Rancangan "Who Wants To Be A MillionaireBlogger.Net" kini, ke udara di screen komputer anda. Sertai & daftar sekarang. Kemasukan adalah PERCUMA...

Ani said...

Salam,

Tumpang iklan....

Come and visit us at http://eazyshop2u.blogspot.com for a good quality, branded and affordable children clothing.

TQ.....8-) 8-) 8-)

intan shaheera@ieyra said...

ayah dan ibu itulah permulaan kami....
tidak ada harta yang paling berharga daripada melihat kedua org tua kita sihat hendaknya....

amirul said...

Salam Kak,

Alhamdulillah... semuanya selamat... tetiba teringat kat kampung halaman... dah lama tak balik nih... :(

Idalara said...

salam hysman..alhamduliiah..ye kadg2 mimpi mng menakutkan kita..lebih2 lagi bila mengaitkan insan2 yg kita sayangi.ye..akak pun tak pernah rasai kehilangan insan yg akak sayangi..tak dpt digambarkan..
...................................

secreet..yup..mak akak tak apa2...sempat lagi bawa mak kat ikan bakar terapunh tu..kbtlan adik akak tkng masak kt situ..
mng best lebih2 lagi dgn mak.
...................................

Salam Djepoi...alhamdulillah...
lega hati akak..dan nak tahu jumaat baru ni mak akak dah ke kelantan...tak ingat diri tu bukan sihat sgt..tapi sbb janji mak pergi juga..
sempat g terapung nak hiburkan hati mak..

Akak doakan bonda Dj epoi cepat sembuh..sering2lah jenguk mak tu..doakan muga bonda djepoi kembali seperti sediakala.
...................................

Salam Tirana...tak risau sgt tapi risau gak..sbb mak dan abah tggl berdua je..mudah2an mereka sentiasa dilindungi Allah.
...................................

Salam sdr Rantong..insyaallah nnti saya lawati..
...................................
Salam ani..takpe..takde salahnya tumpang iklan kat sini..nanti ida singgah ye..thanks sudi singgah.
....................................
Sala ieyra..ye..ibu dan ayah adalah nyawa kita..tiada mereka tiadlah kita..jgn dilukai hati mereka.
.................................

Salam amirul

Alhamdulillah semua selamat..
mng kdg2 rindu pada kg halaman datang tiba2..pulanglah wahai perantau.

hysMan.. said...

bila kita pikir masa mendatang,takooot nooooo...
but we hav 2 face it..
:(
qada' qadar ditentukan olehNya..

p/s DJ Epoi: InsyaAllah kamek suma akan mendoakan supaya bonda bro sihat walafiat hendaknya..

Idalara said...

salam hysman..betul tu...rasa masih tak snggup kehilangan..cukuplah sekali dulu..
tapi kita terpaksa hadapinya suka atau tidak..apa yg kita ada hanya dipinjam sekejap..sampai masa TuanNya akan mengambil semula..

Mr. Azman @ Kreuger said...

Alhamdulillah...
semua selamat kan... itula
orang kate mimpi ni permainan tidok.

selalunye aku kalau dpat mimpi tak
best... mesti terjaga.. lepas tuh
bangun selawat 3 x sambil ludah sebelah kiri...

bukan ludah betoi-betoi... ludah
seolah-olah kite meludah syaitan yang
kacau kite mase kite tengah tidok.

orang cakap itu petua.. tapi ianya
memang berkesan berkat selawat nabi

Idalara said...

Alhamdulillah tkde apa2 berlaku kat mak dan abah man..
akak tkle sampai buat mcm man..tapi berastagafar dan berselawat tu adalah..selalunya bila dah terjaga payah nak tidur..pikir pasal mimpi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...