Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Saturday, April 25, 2009

Aku...Manjakan Diriku..

18 April 2009...seorang diri membawa diri di tengah2 perut ibukota..bandaraya Kuala Lumpur..aku lebih suka bersendirian jika mahu menenangkan fikiran..berjalan tanpa hala tanpa arah..makan apa yg teringin..jelajah dari satu kedai ke kedai yang lain..tanpa rasa letih dan jemu...tiada kongkongan tiada siapa menghalang...bestkan begitu..tapi sampai bila harus sendiri...????hmmm..tiada jawapan untuk soalan itu.
Setelah melalui beberapa insident yang agak melara jiwa dan menyedihkan hatiku..aku rasa tiba masa untuk memulihkan semangat yg kadang2 seperti terhenti seketika...sesekali aku perlu manjakan diri sendiri dan hatiku.....sebab tiada siapa nak manjakan aku sekarang..hehehe.
Setelah mengenepikan semua perbelanjaan sekolah anak2, segala bil2 yg perlu dilunaskan dan belanja harian... aku rasa mahu membeli belah untuk keperluan aku pula..agak lama juga aku tak berbelanja untuk diriku sendiri..selalunya kepentingan diri ditolak ketepi..bila betul2 rasa berlebih barulah aku menyoping untukku pula..bestkan bila dapat shoping selalu..tapi aku ...sangat terhad, sangat terbatas...dalam segala hal keperluan anak2 yg lebih aku utamakan...sebab akulah ibu akulah ayah..tak pandai mengatur aliran kewangan, segalanya jadi kucar kacir.
mula2 sekali yang aku cari ialah tudung 'ikin'..haritu dapatlah 3 helai, hitam, coklat dan kuning pekat ....tudung begini aku cuma gunakan semasa ke ofis...mudah dan cepat..baru2 keluar dulu harganya menjangkau rm55 ke rm60, memang tak mampu aku nak beli..tapi sekarang dah murah sikit..puas hati dapat apa yg dihajati...
Melangkah kaki ke Sogo..aku lebih suka membeli beg dan kasut di Sogo..tapi pastikan ada 'sales'..tepat masanya..ada sales..inilah sepasang kasut dan handbag yg dapat aku beli setelah dua jam berlegar2 memilih...bila dah membeli waktu begini biasanya handbag dan kasut ni aku akan simpan untuk majlis2 tertentu..bila membeli aku selalu amalkan 'alah membeli menang memakai' sebab itu tahan bertahun lama...lagipun aku jarang dapat bershoping...
Sebenarnya gambar yang tak berapa nak clear ni ialah telekung..aku rasa perlu membeli sepasang lagi untuk kegunaan di rumah...walaupun aku baru saja dapat hadiah dari officerku yg baru balik dari Bandung...

handbag berjenama..................alah membeli menang memakai..

Kasut berjenama 'sembonia'...aku bukan jenis suka bermegah2 dan menunjuk2 tapi aku nak bahagiakan hatiku sendiri...rasa gembira dapat memiliki apa yg dihajati...dan hasil dari titik peluh bekerja seminggu 7 hari...siapa yg nak bahagiakan hati aku kalau bukan aku sendiri...

Selepas ini aku tidak akan bershoping untuk jangka masa yang panjang, dapat apa yg di cari..hati rasa puas dan gembira dapat tenangkan fikiran di tengah2 ibukota yang tak tenang itu..pelikkan..orang cari ketenangan di tempat2 sunyi, di tepi2 air terjun dan di laut..tapi aku sebaliknya..itulah diriku...

16 comments:

Kamezaim said...

kau manjakan dirimu yg memang dah manja.. wakakaka beli handbag baru siap promote dkt blog or gtu yg tak blh tahan tu.. hahaha

Mr. Azman @ Kreuger said...

wah.. akak pg KL tak mau pon nak
bg tau aku kan... senyap senyap je.
kalau tak boleh la sembang semang
dengan aku... alahai.. teringin
bebenor nak jumpe akak blogger aku
sorang nih... hehehe

so macam mane lepak KL? happy ke?
nanti kalau berkunjung kat sini
lagi, jangan lupe la sms ke ape
ker... boleh le aku turun dengan
kengkawan blogger yang lain...
hehehe

salam ceria akak~

MaMaQaYPo FaMiLy said...

Lain padang lain belalang!!

Shopping sakan jugak ek!! hehehehe

Idalara said...

hehehe..ye ke manje kamezaim..manalak kamezaim tahu..bukan promote...saja nak tayang kat kame..

Idalara said...

ler...mcmne nak bgtahu..ada org tu kita bgtahu haram pun tak mahu dtg..tak sngka ko sudi nak jpe akak..ko kalau jpe akak nnti tak mahu berhenti akak bercakap man..
nak sms cmne ek..nntilah kalau akak turun lagi akak bgtahu awal2..boleh lepak2 kat tepi terjun kat sogo tu..
akak rasa hepilah sikit dpt cuci mata dan beli apa yg dihajati..

Idalara said...

mama...lain padang,lain belalang?..hehehe..mstilah..
taklah sakan sgt..sikit jer tu mama..

ZULKIFLI MOHAMED said...

Salam malam Idalara,

kebahagian datang dalam banyak bentuk-bentuknya, bukankah begitu (?)

saya kira dengan keluar "jalan-jalan" begitu pun, "suatu kebahagian" ...

tabah selalu, ok.

Zamz said...

bestnya manjakan diri sendiri

Amieynna Amin said...

wah..
sembonia tu adik beradik ngan bonia kan??
cantik beg tu..
hehe..
bagus tol akak ni..
memanjakan diri ngan bershopping..
same as me gak..
tp xdelaa smpai sembonia..
hehe..=p

penjenayah.merah.jambu. said...

wah kak!ni betul2 memanjekan diri ni!
hihi..jeles tengok handbag ngan kasut tu...cantik sangat!
tinggi gak eah citarasa akak..weeewitt..boleh bawak teman g shopping ni.. :)

amirul said...

salam, kak,Ida

huyyooooo banyaknye shopping hehehe...ape salahnyakan? sesekali kita pun nak juga beli keperluan kita kan?

hysMan.. said...

waaa...shopping sakan yo..
huhu..
manyak chantekk lorr..
bagus..utk kepuasan sendiri..
org pompuan nih boleh ilangkan stress dgn shopping dan makan..
da cukup..am i rite??hehe..

Ryehanna said...

waaa...
bestnye shopping2!

kite jgk yang xdpt nk shoping2 cmni.. blajo xabis lg.. huhu

Idalara said...

salam sdr zul..
ye berbabai cara untuk membahagiakan diri..dan lain org lain cara mendapatkan bahagia..sesekali berjln2 sorg diri mng smat bahagia saya rasa.

Idalara said...

zamz..tu lah tkde org nak manjakan diri..maka manje2 kan lah diri sendiri..
...................................

mina..sembonia tu adik beradik tiri dgn bonia..hehehe..best bershoping ni tapi mcm akak tak boleh selalu..nanti miss sorru...
...................................

secreet...hehehe..sesekali..manjekan diri..asik keja dan jaga anak je..penat gak..taste taklah tinggi tapi sebab jrg membeli so bila ada peluang belilah yg alah beli menang memakai..akak mng cerewet bila beli brg peribadi ni...
nak ajak teman g shoping..no prblm..bisa diatur..
...................................

salam amirul..
tak bnyk sgt..gmbr je yg terlebih sudah tu!..a'ah sesekali je dapat bersoping mcmni..keja teruk2 apa salahnya sesekali beli utk keperluan sendiri..
..................................

pandai hysman...
gitulah cara owg pmpuan ni nak hilangkan stress...seronok sgt walaupun tk beli berlebih2..org laki mcmne lak caranya nk hilangkan stress ek..
..................................

ryehana...
nanti bila dah keje boleh lah bershoping lak...kita ni pmpuan tu lah yg paling bestkan..
..................................

Amieynna Amin said...

tp klu manjakan dir ngan bershopping..
nanti balik shopping..
nyesal lak..
itu kite laa..
sbb kite kedekut skit kot..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...