Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Sunday, October 10, 2010

Tetamu penutup Syawal...

Bismillah..

Sejak malam tadi hati sedih sangat kerana rasa ditipu oleh seseorang yang aku dah mula suka padanya...Alhamdulillah..Allah membuka matahatiku dan membuka tembelangnya.......syukurlah..awal2 lagi dah terbukti dia menipuku, dia tak jujur padaku......kiranya belum terlewat...sempat aku mengundur diri..walaupun pedih.

Hendak mengubat hati yang terluka...aku ke ofis seawal pagi lagi...sibukkan diri dengan keja2 yang bertimbun...bila sibuk lupalah sekejap kesakitan yang tak terlihat dek mata kasar...(sampainya hati dia menipuku..)

Baru nak memulakan keja..seorg sahabat yang agak lama menghilang tiba2 menelefonku..nak singgah rumah tengahari nanti (kebetulan dia ke F1 Sepang)..nak makan masak asam pedas katanya....dia datang bersama abg dan anak sedaranya...sahabat lamaku Zain Mazlan...yang mengenalkan aku ke dunia blog...kawan yang baik dan tak pernah menyakiti hati aku...dah bertahun kami kenal...penah satu ketika dulu hati aku tersangkut pada dia...hehehe...itu dulu....sekarang kami tetap sahabat.

Lucu juga bila aku meminta dia dtg lewat sikit...sebab ada keja yang mesti aku siapkan di ofis..sambil2 tu kepala otak ligat memikir apa yang hendak di masak...pukul 12, terburu2 balik ke rumah dan menyediakan menu yang tak seberapa ini...(maaf ye zain kalau masakan kurang sedap)

Kira2 1 jam siaplah juadah untuk tetamu dari Klang ini...terhibur juga hatiku bila sahabat lama datang menziarahi aku...di samping itu sempat juga dia 'tenguk2kan' pc aku ini....dah dibuang musang berapi, dan sementara waktu aku gunakan internet explorer saja...kira2nya ok jugalah..thanks Zain..(gambar yang awak ternampak di desktop tu sila abaikan ye...saya terlupa nk buang...pedih hati sy bila lihat gambar tu)

Asam pedas ikan kembung yang sempat aku sediakan untuk sahabat lama ini...kebetulan ikan ini saja yang ada dalam simpanan..
Kalau ada masak asam pedas mesti ada ikan kering @ ikan masin...baru ada umpph...

Sayur kubis goreng segar2

Daging masak ala2 kicap...dan ada dua lagi menu yang tak sempat aku snap gambarnya..tauhu goreng bersos cili padi dan telur dadar dengan mayonis(resepi syeila rusli)..tak sempat nak gorengkan sotong tepung...masa nak dadar telur tetamu dah sampai kat bawah...hah! kelam kabut aku dibuatnya..
****Sakitnya bila kepercayaan dan kesetiaan di balas dengan sebuah penipuan****

19 comments:

imanshah said...

oo tak tahu pula kalau masak asam pedas pasangannya ikan masin

luahfikiran said...

SALAM,
MEMAHAMI. DEKATKAN DIRI DENGAN ALLAH SWT

Idalara said...

imansah
yup betul..try cuba test...lebih2 lagi klau ikan pekasam..hmmm...sedap..

Idalara said...

Waalaikumsalam LF
insyallah..kerana hanya Dialah tempat mengadu segalanya..

en_me said...

bagus bagus.. yg jauh kita dekatkan, yg dekat, kita rapat2 kann.. kanns

Idalara said...

en_me
kalau laki2 sama pompuan yg dekat mana boleh dirapat2kan kansss....

kakna said...

terliur.. :)

kakcik said...

Bila pulak Ida nak masakkan untuk kakcik? :)

fa*atip said...

1. jangan cepat percaya
2. lebih berhati2

harap Ida lebih tabah... ye

wachak said...

Bagi tau wa, siapa yg tipu sis ni.
Biar wa picit jerawat dia ...
haihh !! tak patut ...

sabau ya sis ...



******************

Rasa nak berpantun lak pulok .. he33

Jangan diharap padi seberang
Entahkan jadi entahkan tidak
Jangan diharap pada seorang
Entahkan rindu entahkan tidak

mamawana said...

Salam...

Rajin nya Ida masak...mesti sedappp

tehr said...

sama menu kesukaan saya
hehehe

pasal hati sedih tu hanya kesabaran saja yang perlu di samping mengadu kepada Allah
Hanya Dia sahaja yang boleh mententeramkan hati

thanks singgah dan sudi letak komen
usah segan, sila datang minum teh lagi
hehehe

sahromnasrudin said...

kejujuran adalah kunci kepada sebuah kesetiaan :-)

ahmad humairi said...

salam,

bila di tipu...kita masih ada sandaran kepada Allah.

penantian satu siksa,
kepastian satu penawar..

yang pasti Allah bersama kita!!!

Ummi Humaira said...

salam ida...

terlioq plak nampak ikan kering n asam pedas tu...

Idalara said...

salam Ummi

pasti terliur bila tguk masakan mcm ni lebih2 lagi ada ikan kering..

Idalara said...

Salam Ahmad Humairi
Hanya pada Allah tempat kita mengadu dan berserah..kerana hanya Allah yang Maha mnegetahui segalanya..

Idalara said...

sahromnasrudin
dan bila tiada kejujuran dan keikhlasan hancurlah kepercayaan..gugurlah kesetiaan.

Anonymous said...

sedehnya hatiku bila mendengar kelohan hatimu..membuat akuntersedu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...