Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Sunday, November 14, 2010

Nenek oooo nenek...

Dengan nama Allah aku menulis...

"Nenekkkk" suara halus memanggil sebaik saja aku melangkah masuk ke rumah,........eh! panggil aku ke....ooo..ye lah panggil akulah.., gadis comel itu mencium tangan dan pipi aku, itulah cucu aku.....sudah semakin tua aku ni.....bekalan untuk ke sana masih terlalu sedikit...:(

Sudah hampir setahun setengah usia cucu aku..petah bercakap langsung tak pelat macam 3 orang anak2 aku dulu...terubat juga kesunyian aku bila sesekali cucu datang ke rumah...bila melihat kepetahan dan sikap manjanya, sirna semua kemarahan dan rasa kecewa pada mamanya...bertahun rasa kecewa aku simpan, walau telah aku maafkan segalanya, luka masih terasa..........namun bila difikir2kan semuanya telah berlaku...

Inilah wajah Edryna Syakira...comel dan petah..mudah2an dia dapat menyambung kembali harapan aku yang tidak kesampaian pada mamanya dulu.

Syakira bersama pak ngah dan pak busu...


p/s cik amy inilah wajah cucu akak....cun tak..:))

17 comments:

ainnoraini said...

saye pun dah jadi nenek jugak...kalau sebelah saye ade 3 org cucu...belah hubby dah ade 13 org...

mase peknen pun same dgn anak saudara...

imanshah said...

salam kak ida

wah dah jadi nenek skrang..saya pun dah jadi datuk..dah ada cucu sedara pun

zulkbo said...

salam...
ermmm..rezeki tu..alhamdulillah..semoga sihat semuanya,nenek dan cucu..

Kamsiah said...

'hot nanny'...:)
seronok kan..layan cucu..

maiyah said...

sy pun dah jd nenek.. ada 2 cucu sedara..

Rashid said...

salam

kak ida .. sirnakanlah segala resah dan rasa tersentuh hati. Demi ketenangan ..

amirul said...

Salam kak...

Tahniah... bergelar nenek sudah...:)

Anonymous said...

Salam Pn Ida,

saya belum jadi datuk lagi.tapi saya pun dah tua. Dah hampir separuh abad umur ni he he. sekiranya kita menoleh ke belakang memang banyak suka duka dan kesilapan yang telah kita lakukan. Tapi itulah yang dikatakan pengalaman. Yang boleh kita perturunkan pada generasi akan datang untuk dijadikan pedoman mana yang baik dan juga sempadan mana yang buruk. Apa yang patut dilakukan ialah membuat perkara-perkara baik untuk umur yang masih tinggal ni.

Tahniah sebab dah bercucu.

Mountain climber

Idalara said...

Ainnoraini..
mungkin berbeza dengan menjadi nenek saudara dan nenek dalam ertikata sebenar..apa2pun kita dah semakin berusia bila di panggil nenek kan..

Idalara said...

Salam Imanshah..
tu dah jd datuk..bila lagi nak jadi ayah?

Idalara said...

Salam Zulkbo
terimaksih..yup dah jadi nenek rezeki pn bertambah baik..

Idalara said...

Kamsiah..
hot ke..hehehe..dah puas layan anak2 kini cucu pulak..

Idalara said...

maiyah..cucu sedara..maiyah muda lagi lmbt jd nenek betul..anak2 pun kecil lagi kan..

Idalara said...

Salam Rashid
insyallah..terimaksih kerana memahami..

Idalara said...

Salam Amirul..
terimakasih

Idalara said...

Salam Mountain climber..
ye perjalanan anak cucu masih jauh..perjlnan kita yg tak sampai sedepa..mudahan2 kesilapan lalu tidak berulang lagi..

Adinda Amy Sensei said...

salam kak ida...

akhirnya dapat tengok gak wajah kesayangan cucu sulung akak ni yee..
hehehhee

**..CUNNNN...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...