Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Saturday, September 18, 2010

Apa Khabar 'dia' agaknya...

Bismillah...

Bila sendirian begini:

Tiba2 aku rasa nak tenguk2 semula entry2 yang pernah aku postkan tahun 2008 dan 2009 dulu..rasa teruja, rasa terharu, rasa sedih, rasa gembira, rasa bunga2 dan 1001 macam rasa bila membaca semula apa saja yg aku pernah luahkan dulu...rasa sangat terharu bila aku menulis pasti ada yang sudi membacanya dan memberi komen2 bernas...

Membaca semula komen sahabat2 di entry2 ku sebelum ini, buat aku teringat semula pada 'dia' yang paling kerap singgah di blogku...'dia' yang paling banyak memberi komen berupa kata2 nasihat dan dorongan buatku...apa khabar 'dia' agaknya.

Memang aku tak pernah lupakan dia....kerana ada saja perkara yang mengingatkan aku pada dia...
bagaimana kehidupan dia sekarang..di mana dia, sihat kah dia, bahagiakah dia..atau sudah adakah seseorang yang menjaga dia sekarang...aku sentiasa doakan yang terbaik buat dia.

Sejak peristiwa itu, aku tidak pernah lagi mengunjungi dia..aku tidak pernah cuba2 bertanya khabar dia dan tidak mahu tahu lagi tentang dia..kerana aku tahu dia telah lama membuang aku dari diary hidupnya....

Aku tidak pernah berdendam pada dia...marahku sudah lama sirna...dia berhak untuk memilih jalan hidupnya...dia berhak untuk memilih siapa saja...aku tetap mendoakan kebahagiaan buat dia, kebahagiaan di dunia dan akhirat.!

ps: kehadiran ASS mengingatkan aku pada dia...mungkinkah DIA mengirim ASS untuk menjadi pengganti dia yang telah pergi...

26 comments:

GRuNGe said...

Akak, doakan yang terbaik jer untuk dia kak. Sebagaimana kawan2 doakan yang terbaik untuk akak dan keluarga.

Azmi said...

apa2 pun cerita sebenarnya..
semoga k.ida tabah...

azieazah said...

Adakala, bila kita bertemu seseorang, kita selalu sangka dialah yang terbaik buat kita..

pastu dia pergi tanpa kita rela.

Bertemu pula dgn yang lain, yang tidak sama tapi ada hikmah NYA yang tidak kita sedar. Mungkin itu yang lebih baik buat kita. Redha saja.

Semoga memberikan seribu kesyukuran..

Pn Kartini said...

Salam my dear sis...:)

Semoga akak perolehi kebahagiaan dan ketenangan dariNya jua....Amin..

imanshah said...

salam kak..smg dia dan akak kembali bertaut..

Rashid said...

Siapakah gerangan 'dia' itu????

Rasa nak tau je..

kak ida, naper tak cuit dia. Bertanya khabar.. mungkin dia tak pernah lupa ..

hani@debumelukut said...

byk kenangan yg kita bina dalam meniti usia. kenangan yg kita paling nak lupakan adalah kenangan yg paling kita ingati..

Hairil Rizal said...

Omputeh kata 'Life Goes On'

Kenangan silam utk dijadikan peringatan dan tauladan.

InsyaAllah 'dia' bahagia dgn hidupnya dan kak ida bahagia dgn hidup skrg!

:)

mamawana said...

Salam caiyang ida,

Siapa sidia tu? Ingin tahu gak. Ihikss... Pertemuan dan perpisahan ada hikmahnyer. Allah swt Maha Mengetahui. Kita sekadar perlu syukur diatas setiap yg terjadi. Indahnya... perpisahan krn Allah swt menggantikan kehidupan yg lebih baik sebenarnya utk kita. Lebih cekal, lebih tabah, Sabar, syukur dan redha selalu. Semoga terus ceria.

Kak Nora said...

Akak pun nak tau siapa 'dia' tu? Di mana kampung Ida di Melaka? Air Molek ke?

kak Erna said...

Ida..wlaupun belum lama menulis..tapi selalu juga..melihat semula n3 lama..rasa seronok kan..mengingati semula apa yang kita tulis dan komen dari kawan2..

zulkbo said...

salam..
siapalah dua agaknya tu?
semoga kalian berbahagia
dengan kehidupan masing2
yang sudah jadilah kenangan
tersemat di hati..

Idalara said...

kak Erna..
betul tu...semua tu buat kita senyum sorg2..

Idalara said...

Kak Nora..
biarlah 'dia' tu ida je yg tahu..:)

kg ida Umbai...dekat dgn pusat ikan bakar terapung dan anjung batu...

Idalara said...

Salam sayang mamawana..
'dia' tu..adalah....seseorg yg istimewa dulu dlm hidup ida...apa2 pun semuanya tinggal kenangan..dan betul kata mama,tiap kejadian,pertemuan perpisahan ada hikmahnya..muga semuanya baik buat ida dan dia.

Idalara said...

Hairil Rizal
yup kehidupan mesti diteruskan..

itulah yg kak ida harapkan dan doakan yg terbaik buat dia dn kak ida sendiri..

Idalara said...

hani
kenangan dan pengalaman semalam lah yg mematangkan kita...tnpa kenangan lalu tak mungkin ada hari ini..semuanya untuk kita kenang2

Idalara said...

Rashid..
tk pe lah..biar kak ida saja yg tahu...

lama dulu penah juga kak ida cuit2..tp tiada respons..so kak ida tarik diri saja...

dia ingat tapi mungkin buat2 lupa..

Idalara said...

salam imanshah..
hanya Allah yg menentukan..

Idalara said...

salam syg tinie...
insyaallah..mudah2an dia pun sentiasa diberi kebahagiaan.

Idalara said...

Aziezah
mudah2an itulah yg kita harapkan..dia pergi untuk digantikan dengan yg lebih baik lagi..walaupun tetap tak sama..malah mungkin jauh lebih baik..

apa2 pun doakan yg terbaik buat dia

Idalara said...

Azmi
cerita yg jadi kenangan indah dlm hidup kak ida..insyallah

Idalara said...

Grunge
ye..kak ida sentiasa doakan yg terbaik buat dia..muga dia bahagia.,

Idalara said...

salam zulkbo
adalah dia tu...
begitulah hendaknya..dia berbahagia
dan sy juga berbahagia dgn kehidupan masing2.

zedmagel said...

Salam Ida,

Harap2 dia sihat dan akan mengingati Ida jua...

Idalara said...

Salam Zed
gitulah harapan sy..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...