Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Saturday, July 10, 2010

Mulai Saat Ini....

Bismillah...

Berat mata memandang....sudah tentu berat lagi bahu aku yang memikulnya, namun aku tidak penah kesal ditakdirkan begini...sebenarnya memang Allah menyediakan terlalu banyak hikmah di sebalik setiap kejadian..dan pastinya setiap yang berlaku buat aku lebih matang dan menjadi pengajaran buatku supaya lebih berhati2...dan aku memang sangat bahagia dan selesa dengan kehidupanku sekarang....Alhamdulillah.
Inilah dua orang hero yang sentiasa berada di sisiku...dan mulai saat ini mereka akan sentiasa bersamaku walau dimana aku berada.....aku akan pastikan kedua2 mereka tidak akan terlepas pandang dari mataku melainkan semasa mereka ke sekolah..

Ke gunung, ke lurah, ke hutan akan ke gurun pun akan ku bawa mereka..sehinggalah satu masa aku akan melepaskan mereka untuk mencari ilmu pengetahuan...benar..anak2 lelaki bila meningkat remaja mulalah membuat berbagai alasan untuk tidak mengikut ibubapa kemana2..inilah yang sering berlaku kepada anak2ku..tapi..mulai detik dan saat ini aku akan pastikan mereka akan bersamaku...muktamad.

Bersamaku bukan bererti tidak mahu mengajar mereka berdikari..selama ini pun kedua2 mereka sudah boleh berdikari, si abg sudah boleh memasak untuk dirinya dan adiknya..mengemas rumah dan membasuh ala kadar...cuma untuk memastikan anak2 tidak tersilap dalam pergaulan....cukuplah sekali berlaku dalam sejarah hidupku dulu....

Aku selalu berpesan kepada anak2....'jaga peribadi,jaga kelakuan...jaga nama ibu...jangan sampai ada org berkata :

"Tu lah budak2 takde bapak..."

Kata2 yang hanya dua tiga patah tapi bisanya menyusuk hingga ke tulang hitam.

ps: mega mendung sememangnya telah lama berarak....

19 comments:

CIKGU ZAM said...

salam kak, benar setiap yang berlaku ada hikmahnya,

hans said...

betul
kata2 tu berbisa tu
moga mereka berdua berjaya menjadi hero di mata sis

Acik said...

Salam Kak Ida..

Memang berat tanggungjawab ibu tunggal terutamanya bila anak2 dh meningkat remaja. Kena byk berdoa pd Allah mohon perlindungan-Nya dan selalulah amalkan solat berjemaah dan membaca Yassin bersama2.. insyaAllah anak2 lembut hatinya.

p/s Terima kasih atas doa kak Ida utk arwah ibu saya..

kak Erna said...

salam ida..sedihkan bila orang kata macam tu,..waktu abang ipar ipar meninggal..kaka dan anak2nya tinggal dirumh ibubapak..dan pernah..arwah bapak menoitiskan air mata.bila orang mengata cucunya macam tu..padahal..budak tu..belum berumur 12 tahun lagi...

LiNda said...

Sabar kak Ida ..

Kak Ida sebagai Ibu lebih arif dan tahu utk kebaikkan anak-anak ..

blueCITY® said...

salam,

alhamdulillah, anak2 adalah amanah tuhan .

hmmmm bukan ke dulu kalau tak silap saya, idalara ada anak perempuan? maaf kalau saya tersilap tanya, ke saya yg tersalah baca?
maaf....

semoga sentiasa bahagia bersama anak2

azman said...

bgs itula sepatutnya

ckLah said...

Semoga Allah mudahkan segala urusan Ida dan anak-anak...


Semoga anak-anak sentiasa dikasihi sesiapa yang memandang...



***Abang dan adik, meh belajar Taekwondo dalam kelas makLah meh...

bUdAk kEnTaNg said...

sabar kak ye...
itu suma dugaan dunia.
jgn kite hiraukan,cuma mane yg +ve jdkn sbg semangat tp yg -ve tu jdkan ianya sbg pemangkin itu perbetulkn..
bdk2 lelaki dr kecik mmg kena bimbing n slalu igatkn die..
pesal pergaulan dgn mmbr lebih kuat klu nk bnding dgn parent guide..
so kuatkn smgt kak..
hope hero2 akak pndai jaga diri n bwk diri..
saba kak ye...

~lama saye tak bkunjung skali bukak byk perubahan ye...dgn lagu tok ti ni mmg sedeh dtg ke teratak nih..keep it up kak..kami slalu ade utk mndengar luahan hati kak

Idalara said...

salam budak kentang @ hysman...
mng lama dah man tk kesini..takpe asalkan man tetap ingatkan akak..thanks ye dik..kata2 man yg tak pernah menghampakan akak...

Idalara said...

salam CKlah..
terimakasih..doa dar seorg kwn di sini...insyallah.

****bagus juga tu kalau daiorg dapat belajar taekwondo..boleh jaga ibu dia nnti...

Idalara said...

Insyallah...untuk kebaikan mereka juga.

Idalara said...

salam biru...
kerana amanah dari allah lah maka saya tk boleh perlekehkan..

yup..memnag saya ada sorg anak permpuan..dia sudah pun berumah tangga dan ada kehidupan sendiri...biru tak silap...

muga biru pun akan berbahagia.

Idalara said...

salam linda...
insyallah linda...kak ida akan cuba buat yg terbaik untuk mereka.

Idalara said...

salam kak erna..
memang sgt menyedihkan...hanya siapa yg merasai tahu bagaimana...

Idalara said...

salam Acik..
terimaksih atas kata2 acik ini..insyaallah itulah yg sering kak ida lakukan, berdoa dan terus berdoa...

Idalara said...

hans..
kdg2 org ni mengeluarkan kata2 tanpa mengira perasaan kita..insyallah mudah2an begitulah hendaknya.

Idalara said...

salam cikgu Zam..
pastinya hikmah dari Allah sangat baik buat seseorg..

Pn Kartini said...

Moga akak tabah dalam mengharungi liku2 kehidupan ini..

InsyaAllah..segala ada hikmahnya..Sesungguhnya hanya Dia Maha Mengetahui...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...