Dengan Nama Allah.

Dengan Nama Allah.

Sayang Kamu

Sunday, March 21, 2010

Kala Hujan......

Baru tadi baca tulisan biru tentang hujan..satu rahmat yang Allah turunkan buat manusia dan penghuni alam....kat sini pun hujan..lebat sangat..kalau kecik2 dulu pasti berkejaran dalam hujan..alhamdulillah.....tak pula ditimpa penyakit.. waktu2 begini...teringin rasanya bermain dalam hujan...alahai..apa rupanya andai aku bekejaran dgn anak2 dalam hujan...:)

Hujan...pasti mengundang suasana mendung dan muram...sejak dulu..sejak ditinggalkan..sejak sendirian..aku akan terikut2 dengan suasana kala hujan..kadang2 airmata jatuh mengikut titik2 hujan...mengapa? hanya aku yang tahu....rasa sepi jauh dalam sudut hati, tak dapat digambarkan dengan kata2 atau tulisan... segala memori lalu pasti menjelma di ingatan...

DJ radio pulak seakan mengerti..menambah rasa pilu sayu dengan memutarkan lagu2 sedih mendayu2 seperti lagu Khatimah Cinta...lagu yg buat hatiku diruntun sayu...

Hujan sudah pun berhenti....namun masih tetap rasa dingin...masih tetap rasa sayu pilu....

ps: andai dapat ku putarkan waktu....aku ingin ke satu waktu tika bersamanya..

32 comments:

Ibu n Abah said...

ida,
dah ada di BBST?... bila balik dari melaka?... secepat kilat saja, sekejap di melaka... sekejap di salak tinggi...
sana pun hujan?... lebat kan...

kelompen said...

salam..
hujan dan sayu adalah akrab dengan hati menjiwainya. sekeliling seolah menumpangkan payahnya bersama, titis hujan adalah rasa yang hanyut bersama lara. luka yg bersenandung dalam renyai hujan..sebenar rahmat belaka..

ber_u_wang said...

sabar cik ida..

blueCITY® said...

salam,

Penyanyi: Visa
Tajuk Lirik Lagu: Dalam Gerimis

Rindu... semakin berakar umbi
Yang kurasai
Saat kau pergi

Hujan... bagai mengundang nestapa
Titis airnya
Bersama deru tangisanmu...

Buat kali pertama
Ku mleihat (oh) airmatanya
Sejakku kenali dia
Sepinya kurasa
Disaat berduka
Inikah noktahnya
Pertemuan kita

Andai
Begitu suratan takdir
Usah lagi kita mungkir
Bersyukur pada rahmatNya

Kasih
Berpegang pada hakikat
Waktu yang bakal menjawab
Siapa yang benar

Pasti... aku kan tetap menanti
Ku dibayangi
Seribu mimpi

Hujan... menghilang dengan langkahnya
Ku merindui
Dalam gerimis
Yang menghiris...

mamawana said...

Salam caiyang...

Hujan itu rindu
Hujan itu pilu
Hujan itu rahmat
Hujan itu juga nikmat...

imanshah said...

Teringat lagu Hujan Sudirman

SYAbAR said...

kala hujan yang dinanti2kan, sedap sikit tidur malam ni. Dok terterap atas lantai selalu dik kepanasan ni Ida

Centado said...

kala hujan,
tido paling nikmat
:P

jumana said...

akak...
jgn bersedih2
LA TAHZAN

senyum yer... :)

Amy Syaquena said...

thanks kak ida....salam perkenalan daripada amy syaquena...:D

Centado said...

kala hujan,
tido pun sedap
:D

azieazah said...

Begitulah bila kenangan sentiasa tersemat di ingatan...

tetiba nak nyanyi lagu Hujan yang popular by Sudir...

hans said...

hujan best untuk dinikmati

zedmagel said...

Salam Ida,

Saya juga akan termangu dalam titisan rembesan sang hujan, hujan kekadang mampu mengamit memori silam yang lama telah kita tinggalkan.

Seandainya bisa mendekatkan...ah...alangkah...

Rashid said...

salam

Kak ida.. tabahkan hati ..

Betul tu kak ida, dulu masa budak-budak sayapun suka sangat mandi hujan... jadi superman kat air yang bertakung di padang sekolah. hehe

Idalara said...

salam
cikgu rashi..thanks..zaman kanak2 mng indah..

Idalara said...

salam Zed..
sememangnya hujan adalah rahmat dariNya..buat kita mengimbau masa lalu..

ye..andainya waktu bisa mendekatkan..namun segalanya tk mungkin.

Idalara said...

hans..
hujan adalah rahmat..

Idalara said...

salam azie..
ida pun suka lagu allahyarham sudir tu..

'hujan yg turun bersama airmata'

Idalara said...

centado..
masa hujanlah wktu yg paling nyaman untuk tidor

Idalara said...

betul tu syabar..
duk rumah batu mng panas, bila hujan baru rasa sejuk dingin.

Idalara said...

salam saayang mama..
hmmm..menarik..

Idalara said...

salam amy...
thanks juga buat amy singgah di sini..

Idalara said...

salam jumana
bila sendiran rasa pilu sedih pasti bertandang...

Idalara said...

mesti Iman sdg menyanyikan lagu tu dlm hati kan..

Idalara said...

salam biru
lirik yg sarat dgn erti...thanks biru.

Idalara said...

insyaallah bruwang..pasti saabar..

Idalara said...

salam sdr kelompen..
terkesima bila membaca kata2mu
yg berupa puisi indah...
thanks

Idalara said...

salam sdr kelompen..
terkesima bila membaca kata2mu
yg berupa puisi indah...
thanks

Idalara said...

salam akak
begitulah ida..
sentiasa aktif ke sana sini...

ai@reel said...

terima kasih hujan
hadir diwaktu kemarau telah tiada
ko membuat aku terpegun
dengan kehindahan alam
ciptaanya

ko memberi harapan seluruh alam
membasahai ruang-ruang itu

hujan
terima kasih

Idalara said...

salam aireel..
kala hujan turun bila kemarau mengeringkan bumi..
itulah rahmat dari Allah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...